Kevesebb ember halhatna meg a légszennyezés miatt

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.12. 12.00

Akárhogy is zárul a párizsi klímacsúcs, Európa légszennyezés csökkentése mellett dönthet, ha észnél lesznek a döntéshozók. Mi pedig csak nyerhetünk.

A Levegő Munkacsoport azt kéri Fazekas Sándor földművelésügyi minisztertől, hogy az uniós környezetvédelmi miniszterek ülésén támogassa a légszennyező anyagok kibocsátásával kapcsolatos EU-s irányelv módosítását. A testület december 16-án szavaz a kérdésben, ezért a Levegő Munkacsoport levélben hívta fel a magyar kormány figyelmét a szigorítás támogatására.

A szervezet kiemelte, hogy évente több mint 450 ezer ember hal meg idő előtt az Európai Unióban a levegő rossz minősége miatt. Az Unióban 2010-ben az egészségi károk költségét 330 és 940 ezer milliárd euró közöttire becsülték, ami a EU GDP-jének 3-9 százalékát teszi ki. Az Európai Bizottság által készíttetett tanulmányok egyértelműen bizonyítják, hogy a szigorúbb kibocsátáscsökkentés költségei megtérülnek, úgy számolnak, hogy 2030-ig 52 százalékkal csökkenthetőek lennének az egészségügyi károk. Éppen ezért a Levegő Munkacsoport az irányelv szigorítását fontos lépésnek tartja.

A szervezet arra is felhívja a figyelmet, hogy a talaj közeli ózonképződés megfékezése érdekében a metánkibocsátást is szabályoznia kell az irányelvnek. A Levegő Munkacsoport szerint a légszennyezés csökkentésének halogatása csak néhány, fő szennyezéskibocsátónak kedvezhet, miközben a szennyezés társadalmi és gazdasági gondokat okoz Európának.

Kommentek

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.