Elszabadultak a biztosítási díjak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.07. 14.00

A biztosítók jelentősen növelték a teherjárművekre vonatkozó kötelező felelősség-biztosítási díjakat, melyek súlyos terhet rónak a vállalkozásokra.

A kgfb-díjak november másodikával az egekbe szöktek, nehéz helyzetbe hozva ezzel a közúti közlekedési szolgáltatókat. Ennek az az oka, hogy a kötelező biztosítás mértékének növekedésével a fuvarozók nem emelhetik egyenes arányban a fuvardíjakat, így tetemes anyagi veszteség érheti őket. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az üzemeltetők helyzetének javítása érdekében egyeztetést kezdeményezett.

A szervezet most saját tagjai körében végez felmérést. A kutatás jelenleg 3200 fuvarozó céget érint, de a nyilatkozók köre még bővülhet. Az NiT Hungary célja, hogy a feldolgozott adatok alapján január közepén kerekasztal-beszélgetést szervezzen az érintett érdekképviseletekkel karöltve. Az egyeztetésre meghívnák a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), a Magyar Nemzeti Bankot (MNB) mint felügyeleti szervet, illetve a biztosítók, a haszonjármű-gyártók és az üzemben tartók képviselőit is.

A kötelező biztosítás megléte a fuvarozási tevékenység alapfeltétele, annak díjait most azonban szabadáras biztosítási piac szabja meg. A kezdeményezés központba helyezheti a közúti közlekedési alágazat bonyolódó piaci helyzetét. A szervezet célja, hogy megállapodás szülessen a biztosítók és fuvarozók között a jövőbeni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tarifákkal kapcsolatban.

Kommentek

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Élesben tesztelik az új magyar buszt

Hétköznapi utasokkal tesztelik Győrben a Kravtex-Kühne Csoport új, Magyarországon készülő buszát, a Credo Econell 13 CiTY-t.

Rossz világ köszöntött a busszal utazókra itthon

A kormány jelentős mértékben visszafaragta a belföldön utazók jogait. Ennek következtében kevesebb kártérítés és rosszabb tájékoztatás vár az utasokra.

Rollerrel reformálnák meg a német közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.