Jubilál a Mercedes nyergesvontatója

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.12.05. 12.00

Viszonylag rövid idő alatt elérte a 100 000 darabot az új generációs Actros. Úgy tűnik, mostanra érett be a széria.

Tegnap a Mercedes-Benz németországi gyárában, Wörthben átadták a 100 000. legújabb generációs Actrost. Úgy tűnik, a jubileumi példány hazájában marad, ugyanis a német Kraftverkehr Nagel GmbH-nál áll csatasorba. A megújult Actrost mindössze négy évvel ezelőtt mutatták be és abban az időben ez volt az első Euro 6-os motorral szerelt nehéz teherbírású nyergesvontató.

Az első generációs Actrosokat 1996-ban kezdték gyártani, azóta közel egymillió darab készült belőlük. Ennek köszönhetően ez a modell jelenleg a világ legsikeresebb nehézkategóriás nyergesvontatójának számít, ezért nem csoda, hogy a Mercedes-Benz zászlóshajóként tekint rá. Októbertől az Actros már a legújabb OM 471-es Daimler motorral készül, mely elődjéhez képest 3 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel, a 2011 előtt gyártott Actrosok motorjaihoz képest pedig 11 százalékkal alacsonyabb fogyasztással rendelkezik. A kisebb étvágyhoz az Euro 6-os motoroknál elérhető prediktív hajtáslánc-vezérlő rendszer (PPC) is hozzájárul.

A Mercedes-Benz Actros az előző generációs változathoz képest leginkább a kabin kialakítása és formaterve, valamint a motorok terén lépett előre.

Kommentek

  • subtotal

    20 év alatt egymillió, az utobbi 4-ben meg csak százezer?

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.