Biztonságos hibrid buszt mutatott be a Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.24. 14.00

Pofás jármű lett a Scania új hibrid üzemű autóbuszából, mely a környezetet kevésbé terhelő üzemanyaggal is üzemeltethető.

A hibrid hajtáslánccal szerelt Scania Citywide autóbuszt első ízben 2014-ben mutatták be. Ám akkor csak olyan rövid, illetve elővárosi fuvarozási feladatok ellátására volt alkalmazható, ahol nem létezett ezekre semmilyen szabályozás, illetve ha nem lépték vele túl a maximum 70 km/órás sebességhatárt.

Az új generációs Citywide-ot azonban már úgy tervezték, hogy megfeleljen az M3/II. elővárosi és rövidtávú személyszállításra vonatkozó szabályozásnak, így egyes országokban már 100 km/órás sebességgel is közlekedhetnek a hibrid buszok. A magasabb üléseknek, a biztonsági öveknek, valamint a borulási tanúsítványnak köszönhetően a jármű a szokásosnál több biztonsági előírásnak eleget tesz.

A hibrid hajtáslánc kilencliteres, 320 lóerős belsőégésű motorból és egy elektromos berendezésből (motor és generátor) áll, melyet a hagyományos erőforrás és a sebességváltó közé építettek be. Az elektromotor névleges teljesítménye 150 kW, nyomatéka pedig 1050 newtonméter. A kizárólag SCR-technológiával működő belsőégésű erőforrás ugyanakkor 100 százalék biodízellel vagy hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethető. Az elektromos berendezés által megtermelt 1,2 kilowattórás energia tárolásáról egy, a tető elejébe egy DC/DC feszültség-átalakítóval és hűtőegységgel közösen beépített, stílusos buborékforma-alakú fedéssel elrejtett lítiumion akkumulátor gondoskodik.

A jármű a stop-start funkcióval és az Eco-roll-lal kiegészítve nagyobb üzemanyag-megtakarítást tehet lehetővé. A kombinált dízel- és bioüzemanyag felhasználással akár 90 százalékos CO2-mérséklés is elérhető, ami kiemelkedően magas érték az Euro 6-os hibrid buszok esetében.

Kommentek

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.