Tisztán suhan az olaszok furgonja

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.13. 12.00

Az olasz gyártó bemutatta az elektromos Daily legújabb változatát, mely már figyelemre méltó hatótávolsággal rendelkezik.

Az olaszországi Riminiben, a 19. alkalommal megrendezett Ecodomo kiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek az új elektromos Daily. Az Iveco nemrégiben megújult kishaszonjármű-modellje teljesen elektromos hajtással készült, azonban ez nem az első nullemissziós Daily, hiszen az olaszok már 1986-ban kifejlesztették a népszerű furgon teljesen elektromos változatát.

A Daily akkumulátorai a korábbihoz képest 20 százalékkal nagyobb tárolókapacitással rendelkeznek. Az energiatároló csomagok emellett viszontagságos időjárási körülmények között is képesek kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. A jármű otthoni hálózatból, illetve gyorstöltővel is tölthető, utóbbi esetében “csak” két órát vesz igénybe az akkumulátorok teljes feltöltése.

Nemcsak az akkumulátorok lettek jobbak a Dailyben, ugyanis a legfeljebb 5,6 tonna össztömeggel rendelkező áruszállító 100 kilogrammal több rakományt képes cipelni az előző generációs változathoz képest. Raktere ennek köszönhetően 19,6 köbméteresre nőtt. A megújult elektromos Daily 280 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, ami jóval több, mint például a 2011-ben bemutatott változaté (90-130 km). Hogy ez elengedő lehet-e a napi fuvarok lebonyolításához, az mindenképp érdekes kérdés.

1986 óta készül az elektromos Daily, de csak talán napjainkban kínálhat reális alternatívát a dízelüzemű járművekkel szemben

Az optimális energiafelhasználás érdekében a sofőr Eco és Power üzemmód közül választhat. Az Eco módban a motor nyomatéka kisebb, ezáltal az energiafelhasználása is alacsonyabb, míg a Power üzemmód aktiválásával a vezető maximálisan kihasználhatja az elektromotor teljesítményét. Az optimális energiafelhasználáshoz természetesen a jármű fékezésienergia-visszatápláló rendszere is hozzájárul.

Bár az elektromos Daily hajtásából fakadóan kiválóan alkalmas lehet az éjszakai fuvarok lebonyolítására, ettől függetlenül a gyártó a gyalogosok védelme érdekében “motorzajjal” látta el a járművet. A mesterséges zaj 30 kilométer/órás sebességig hallható, így ekkora sebességig biztosan nem suhan hangtalanul az elektromos Daily. 

 

Kommentek

  • PDA FAN

    Ez a “gyalogosok védelmében” mekkora nagy bullshit… a járdán bicikliző is elütheti a gyalogost, mégsincs rajta kereplő, hogy ne menjen hangtalanul. Egy elektromos járműnél pont az emissziómentesség mellett a csendes üzemmód a másik nagy pozitívum.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.