Csendben suhannak a reggeli kiflik

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.08. 12.00

Nem ébreszt fel álmunkból hajnalban a DAF új csendes üzemű teherautója, már már sorban a harmadik.

Az új  CF és XF Silent modellek után a DAF tovább bővítette csendes üzemű kínálatát. Az új LF Silentet kifejezetten városi és regionális elosztó fuvarra tervezték, vagyis olyan területekre, ahol már kora hajnalban úton kell lenni. Ilyen lehet például a pékáruk, vagy a friss tejtermékek szállítása.

DAF LF

Az LF egy könnyű- és közepes teherbírású teherautó, melyet a Leyland Trucks gyárt a holland cég részére. A modell amellett hogy az Egyesült Királyságban készül, angol gyökerekkel is büszkélkedhet, hiszen eredetileg a Leyland Roadrunner utódjaként került sorozatgyártásba 2001-ben. Az LF közel két évtized alatt számtalan változáson ment keresztül, de továbbra is a Renault Midlum fülkéjével készül. Az Euro 6-os változatot két évvel ezelőtt mutatták be a hollandok. Legutóbb október elején esett át típufrissítésen.

Az extra csendes üzemmód egyetlen gombnyomással aktiválható a műszerfalról, melynek során az LF zajszintje nem haladja meg a 72 decibelt. Ez kifejezetten kedvező értéknek számít, ha figyelembe vesszük, hogy a jelenleg a piacon kapható teherautók átlagosan 80 decibeles értékkel rendelkeznek. A csendesebb üzemmód olyan területeken is lehetővé teszi az áruk be- és kirakodását, ahol este, éjszaka, illetve hajnalban zajkorlátozás van érvényben. Üzemeltetése így hatékonyabb és rugalmasabb lehet, igaz a legtöbb helyen leginkább a súlykorlátozás miatt nem hajthatnak be a hasonló kategóriájú teherautók.

Az új, 7,5 tonnás DAF LF Silent hajtásáról 4.5 literes PACCAR PX-5 motor gondoskodik, mely 152 (112kW) és 184 (135kW) lóerős változatban érhető el.  Az erőforráshoz az AS Tronic hatfokozatú, automatizált sebességváltó csatlakozik. A 4×2-es hajtásképlettel készülő teherautó nappali, hosszított nappali és hálóhelyes fülkével is készülhet. A modellváltozat már kapható a kereskedésekben.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.