Nem mondanád meg erről, hogy orosz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.07. 12.00

Az oroszok tyúklépésben dolgoznak Európa meghódításán. Végre elkészültek a GAZelle Next furgonos változatával.

Azt azért nem lehet mondani, hogy az oroszok rohamtempóban haladnának a GAZelle Next kínálatának szélesítésével, de tény, hogy jelenleg nincs jó állapotban az orosz gazdaság. A kis és közepes teherbírású típuscsaládot két évvel ezelőtt mutatta be  Nyizsnyij Novgorod-i vállalat, mely nem keveset remél ettől a modelltől. A GAZ-nál abban bíznak, hogy ezzel a típussal hódítják meg Európát, amire a nagy számú európai részegységnek és a modell kedvező árának köszönhetően nagy esély van.

A GAZelle Next először platós és dobozos változatban volt kapható. Idén azonban elkészült a lakóautós kiadás is, nemrég pedig a furgonos kivitellel álltak elő, mely áruszállítós és kisbuszos kiadásban készül a jövőben. A zárt változat 30 százalékkal nagyobb az előző generációs változatnál, ennek köszönhetően raktere 13,4 köbméterre nőtt. A modell hátsó ajtajai alap esetben 90 fokban, de szükség esetén még ennél is nagyobb, akár 270 fokos szögben is nyithatók. A raktérben az oldalfalakat farostlemezekkel burkolták, míg a padlólemezt speciális, vízálló és kopásálló, rétegelt lemezzel látták el.

A kisbuszos változat 7 személy szállítására alkalmas, csomagtere  pedig 9,3 köbméter. A hátsó traktust egy oldalra húzható ajtón keresztül lehet megközelíteni, emellett a hátsó ülésekből akár ágyat is lehet varázsolni. Mindkét változat 80 literes benzintankkal készül, ami jónak számít ebben a kategóriában. A megfelelő korrózióvédelem érdekében a GAZelle Next kocsitestjét cink-bevonatú acéllemezekből szerelik össze, egyes részek pedig nagy teherbírású üvegszálas elemekből készülnek.

A GAZelle Next komoly versenytárs lehet a kontinensen tevékenykedő gyártók számára, ugyanis vezető beszállítók termékeivel szerelik össze. Az Euro 5-ös dízelmotor a Cumminstól, a kormányzás a ZF-től, a szilentblokkok az Anvistól, a lengéscsillapítók pedig a Mandótól származnak, a fékrendszer pedig a Bosch és a Mando gyártmánya.

Egy alapfelszereltséggel rendelkező modellért jelenleg nagyjából 4 700 000 Forintnyi összeget kérnek el. A modellt Európában egyelőre Törökországban, Szerbiában, Montenegróban és Bosznia-Hercegovinában forgalmazzák.

Kommentek

  • Marcikutya

    Az erőátvitel a ZF-ől…

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.