Kétszer fizethetnek a vidéki autósok, drágulhat a BKV

Szerző: Vezess levél küldés  Index levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 08.10

Az autósoktól beszedett pénzzel, illetve az eddig ingyenesen utazóktól szedett regisztrációs díjjal javítana a főpolgármester a BKV finanszírozásán, ha nem segít az állam

Az Index birtokába került egy levél, amelyet a Tarlós István, Budapest főpolgármestere írt Orbán Viktornak. Ebben számos, az utasok számára rosszabb helyzetet vázol fel, ha a kormány nem segít a BKV finanszírozásában.

Mint Tarlós rámutat, a főváros számos agglomerációs járatot finanszíroz, pedig kötelezettsége szerint csak a főváros határain belül kellene, ezen tízmilliárd forintot bukik. Ezért úgy véli, az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, főleg a HÉV-eket, vagy fizet. Ha egyiket sem választja akkor viszont az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne legyen hiány.

A levél szerint az állami támogatás hiányában megszűnhet az ingyen utazás is, amit a 6 év alatti gyermekek és a 65 év feletti nyugdíjasok és a fogyatékkal élők számára biztosít a BKV.  Összesen több mint félmillió ilyen utas van. Csakhogy jelenleg az állam nem fizeti ki ezen utazások utáni kiegészítést, amit 9,3 milliárd forintra számoltak ki. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros egy olyan megoldást dolgozott ki, ami szerint az érintetteknek havi egyszeri 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kellene befizetniük.

Tarlós további lehetséges bevételként ír az éves 5000 forintos Budapest-matricáról, amit a Budapest határát átlépő autósoknak kellene fizetniük. Arról még nem döntöttek, hogy a budapestiek a fizetős körbe tartozzanak-e, vagy csak a vidékiek fizessenek. A levél szerint lesz egy belső zóna is, aminek a határátlépésekor további dugódíjat kell majd fizetni, de ennek helye és a díj mértéke még nincs megállapítva. 

Vagyis a belvárosba tartó vidéki autós kétszer is fizethet, az összegből pedig nem jobb utak, parkolóházak épülnek, hanem a BKV működhet tovább.

Kommentek

  • domperrozsika

    Tarlós “úr” ! Talán nem kéne szétlopni 1989 óta az egész BKV-t, államkasszát. Az időseknek nem emeli ez a rohadt cigány orbán a nyugdíjat még havi 2000.-Ft ot sem éri el. Hogy a büdös kurva anyátokban van bőr a pofátokon ezt művelni? HÜLYE GYAGYÁS IDŐSEK MINDEN FELFÉR A POFÁTOKRA, HOGY BELRNYUGSZIK EZ A BIRKA NÉP?

  • varja

    Tahó Úr!Ellenzékben egész másról beszéltél!Nagy volt a mellény,azóta lejárt a 8 évre mutogatás divatja!Mondjuk bevezethetnéd a “politikus adót”….minden politikus akiről kiderül hogy hazudott,a fizetése 10% -át fizesse be erre a célra!Szép nagy összeg jönne össze!

  • dokipapa

    Én is agglomerációban lakom és tudom, hogy a település fizet a bkv-nak. Akkor mit hazudozik a Tarlós.A minap bent voltam a városban, üresen járnak napközben a villamosok, metrók, buszok. Miért? Talán olcsó az üzemanyag? Csak kuruttyolnak össze vissza, már a külső kerületben is pénzt szednek a parkolásért. Érik a “narancs”!

  • Katinka8

    A parlamenti képviselők/miniszterek is – a saját zsebükből – fizessék az útdíjat, a parkolási díjakat, vegyék meg a BKV bérletet (az egész családjuknak, mert ők is ingyen utaznak!!). A külföldi 65 éven felülieknek ne engedjék meg az “ingyenutazást”! mivel ők soha nem fizettek semmiféle adót Magyarországon, gazdaságilag nem gyarapították hazánkat. Még ők is csodálkoznak/csodálkoztak, hogy – idézem – “ilyen gazdag Magyarország, hogy mi külföldiek ingyen utazhatunk az egész országban?!! A parlamentben minden évben saját maguknak megszavazott jövedelem-emelést pedig vissza kéne vonni!

  • Katinka8

    Bocsi! Még csak annyit, hogy a 65 éven felüli MAGYAR embereknek – akik egy életet ledolgoztak – továbbra is adják meg ezt a “kedvezményt”! Ismétlem: a hazánkba látogató 65 éven felülieknek ne adják meg ezt a kedvezményt! Külföldön is fizetni kell az odalátogatóknak, függetlenül a koruktól!

  • Katinka8

    A BKV bérletek eddig sem voltak olcsók! A dolgozóknak nagyon nagy megterhelés anyagilag a havi bérlet kifizetése. Talán először az ún. “bársonyszékben” ülők a saját nadrágszíjuk megszorításával tudnának az államkasszán spórolni!

  • Norka

    Ez gyönyörű kilátás. Azért, mert valaki vidéki, már nem mehet ingyen be Budapestre? Nem elég, hogy fizeti az útdíjat, az autópálya díjat,az össze-vissza emelkedő üzemanyag árát, akkor még duplán fizetni az úgy nevezett “dugó díjat” Talán felelősségre kellett volna vonni Demszkyt és nem nagylelkűen kijelenteni, hogy eltekint ettől. A magyar idősektől elvonni az ingyenes utazást? Ez már a második szemétség lenne, hiszen a 13. havi nyugdíjat is csak az idősektől vonták el. Tényleg. A politikusok csak a kis embereket tudják lenyúlni? A fizetésük végösszegéből minimum 1 esetleg 2 utolsó számértéket el kell vonni pl havi 6000000- akkor maradna 60000 éljenek meg ők is ennyi pénzből, mint sok más kisember

  • mazsoqq

    Több cikk jelent már meg az EU tagországok városi közlekedési tarifáiról. Hazánk messzemenően a legdrágább, főleg, ha a béreket is nézzük. A nyugdíjas se utazzon ingyen, és a 6 éven aluli is csak akkor, ha nem foglal el külön helyet. Így is a dolgozók tartják el a nyugdíjasokat, legalább itt ne. Elég sok dolgozó meg sem éri a nyugdíjkort, pedig vonják tőle a járulékot is. A mai béreket, állapotokat nézve a jegynek nem szabadna drágábbnak lenni 80Ft-nál, a bérletnek 2500Ft-nál. Ennek a felét a nyugdíjas is kibírná. Ez a szoc. kor abszolút átlaga, a nyomort és a gulyáskommunizmust is beleértve.

  • apoa

    Mazsok, nem csökkenteni akarják az árakat, hanem emelni. A majom Lázár szívózik a BKV-val és ezért a 65 éven felülieket akarják sújtani, legalábbis ezzel zsarolnak. Minden évben ez a műsor. A dugódíj meg a matrica egy nagy szemétség, újabb sarc az autósoknak. Közben egyre nehezítik az autósok dolgát, egy sávra szükités kerékpársávokkal, a genya 13. ker. már teljesen fizetős, stb.

  • Pppp

    Bocs, ezt minden város bevezetheti, mellesleg Pest nem egyenlő Magyarországgal márha a pöstiek ezt hiszik is.

  • subtotal

    Rossz látni, mennyien felülnek Tarlós blöffjének…ezek soha napján valósulnak meg. Annyi az egész, hogy Tarlós a szokásos pókerjátszmát a BKV finanszírozásáról egy szokásosnál is átlátszóbb blöffel indítja.

  • Pistabátyám

    Tisztelt Mazsoqq! Egy tévedésed azért van és ezt kikérem magamnak! A nyugdíjasokat nem a dolgozók tartják el, vagy ha igen, akkor csak technikailag. Mi befizettük egy életen keresztül a nyugdíjjárulékunkat, pontosabban meg se kaptuk, hanem levonták a fizetésünkből. 18 éves koromtól, egyetlen árva napom se volt, amiért ne fizettem volna nyugdíjjárulékot. Ha pedig elköltötték, arról én nem tehetek!

  • Pppp

    K.rva nagy tévedés, az aktív dolgozók tartják el a nyugdíjasokat, az egy életen át keményen dolgoztam dumát meg hagyjuk, kicsit mást értettek a rendszerváltás előtt és után 5-10 évig ez alatt, és most. Ha abból adnák a nyugdíjat amit mindenkitől levontak, mit is vontak régen? A nagy büdös semmit! A mostani aktív rétegnek nyomják a médiában hogy gondoskodj magadról ha megéred a nyugdíjas kort, de nem fogod megérni mert élethosszig kell dolgoznod, ill. mi a k.rva anyámból tegyek félre mikor legális kimutatható jövedelmemből 46%-ot levonnak. Sajnos apu anyu nem tudott a rendszerváltásnál összelopni ezt azt így muszáj adóznom. Nem a nyugdíjasok tehetnek róla, ilyen a rendszer, de mindenki gondolkozhatna egy kicsit mielőtt hülyeségeket írogat. Mellesleg anno volt egy vicc: miért nem nő A.J. sírján virág? Aki érti, érti aki nem, nem.

  • fzr1000

    Pppp:
    “de mindenki gondolkozhatna egy kicsit mielőtt hülyeségeket írogat”
    Igen, neked sem ártana. (nagyon fiatal lehetsz hogy így látod a 89 előtti időszakot)

  • Pppp

    Te miről beszélsz ember? Utána kellene nézni kicsit a dogoknak, a Magyar Államnak hiányzik az a párezer-milliárdnyi államvagyon ami akkor eltűnt, nem az baj hogy ellopták (ütök a számra “PRIVATIZÁLTÁK”), hanem az hogy külföldi kézbe juttatták. Mind a mai napig megvannak a kormányzati feljegyzések: “akár ingyen is de el kell adni!” Mindenki tud sok példát a szétb.szott iparra, mezőgazdaságra stb. Jó szöveg hogy nem jól működött a gazdaság, a 70-es években jobb termésátlagaink voltak mint az USA-nak, azért ott kicsit jobb a gépesítés, csak itt volt tudás és kitűnő termőtalaj, az Ikarus minden évben az első háromban volt a független szavazásokon, a Ganz még Új-Zélandra is szállított stb. Talán valami mostanában változik. De ez már politika, hagyjuk elvégre autós oldalon vagyunk.

  • fzr1000

    Pppp:
    Az utolsó mondatoddal egyetértek.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.