Kétszer fizethetnek a vidéki autósok, drágulhat a BKV

Szerző: Vezess levél küldés  Index levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 08.10

Az autósoktól beszedett pénzzel, illetve az eddig ingyenesen utazóktól szedett regisztrációs díjjal javítana a főpolgármester a BKV finanszírozásán, ha nem segít az állam

Az Index birtokába került egy levél, amelyet a Tarlós István, Budapest főpolgármestere írt Orbán Viktornak. Ebben számos, az utasok számára rosszabb helyzetet vázol fel, ha a kormány nem segít a BKV finanszírozásában.

Mint Tarlós rámutat, a főváros számos agglomerációs járatot finanszíroz, pedig kötelezettsége szerint csak a főváros határain belül kellene, ezen tízmilliárd forintot bukik. Ezért úgy véli, az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, főleg a HÉV-eket, vagy fizet. Ha egyiket sem választja akkor viszont az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne legyen hiány.

A levél szerint az állami támogatás hiányában megszűnhet az ingyen utazás is, amit a 6 év alatti gyermekek és a 65 év feletti nyugdíjasok és a fogyatékkal élők számára biztosít a BKV.  Összesen több mint félmillió ilyen utas van. Csakhogy jelenleg az állam nem fizeti ki ezen utazások utáni kiegészítést, amit 9,3 milliárd forintra számoltak ki. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros egy olyan megoldást dolgozott ki, ami szerint az érintetteknek havi egyszeri 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kellene befizetniük.

Tarlós további lehetséges bevételként ír az éves 5000 forintos Budapest-matricáról, amit a Budapest határát átlépő autósoknak kellene fizetniük. Arról még nem döntöttek, hogy a budapestiek a fizetős körbe tartozzanak-e, vagy csak a vidékiek fizessenek. A levél szerint lesz egy belső zóna is, aminek a határátlépésekor további dugódíjat kell majd fizetni, de ennek helye és a díj mértéke még nincs megállapítva. 

Vagyis a belvárosba tartó vidéki autós kétszer is fizethet, az összegből pedig nem jobb utak, parkolóházak épülnek, hanem a BKV működhet tovább.

Kommentek

  • domperrozsika

    Tarlós “úr” ! Talán nem kéne szétlopni 1989 óta az egész BKV-t, államkasszát. Az időseknek nem emeli ez a rohadt cigány orbán a nyugdíjat még havi 2000.-Ft ot sem éri el. Hogy a büdös kurva anyátokban van bőr a pofátokon ezt művelni? HÜLYE GYAGYÁS IDŐSEK MINDEN FELFÉR A POFÁTOKRA, HOGY BELRNYUGSZIK EZ A BIRKA NÉP?

  • varja

    Tahó Úr!Ellenzékben egész másról beszéltél!Nagy volt a mellény,azóta lejárt a 8 évre mutogatás divatja!Mondjuk bevezethetnéd a “politikus adót”….minden politikus akiről kiderül hogy hazudott,a fizetése 10% -át fizesse be erre a célra!Szép nagy összeg jönne össze!

  • dokipapa

    Én is agglomerációban lakom és tudom, hogy a település fizet a bkv-nak. Akkor mit hazudozik a Tarlós.A minap bent voltam a városban, üresen járnak napközben a villamosok, metrók, buszok. Miért? Talán olcsó az üzemanyag? Csak kuruttyolnak össze vissza, már a külső kerületben is pénzt szednek a parkolásért. Érik a “narancs”!

  • Katinka8

    A parlamenti képviselők/miniszterek is – a saját zsebükből – fizessék az útdíjat, a parkolási díjakat, vegyék meg a BKV bérletet (az egész családjuknak, mert ők is ingyen utaznak!!). A külföldi 65 éven felülieknek ne engedjék meg az “ingyenutazást”! mivel ők soha nem fizettek semmiféle adót Magyarországon, gazdaságilag nem gyarapították hazánkat. Még ők is csodálkoznak/csodálkoztak, hogy – idézem – “ilyen gazdag Magyarország, hogy mi külföldiek ingyen utazhatunk az egész országban?!! A parlamentben minden évben saját maguknak megszavazott jövedelem-emelést pedig vissza kéne vonni!

  • Katinka8

    Bocsi! Még csak annyit, hogy a 65 éven felüli MAGYAR embereknek – akik egy életet ledolgoztak – továbbra is adják meg ezt a “kedvezményt”! Ismétlem: a hazánkba látogató 65 éven felülieknek ne adják meg ezt a kedvezményt! Külföldön is fizetni kell az odalátogatóknak, függetlenül a koruktól!

  • Katinka8

    A BKV bérletek eddig sem voltak olcsók! A dolgozóknak nagyon nagy megterhelés anyagilag a havi bérlet kifizetése. Talán először az ún. “bársonyszékben” ülők a saját nadrágszíjuk megszorításával tudnának az államkasszán spórolni!

  • Norka

    Ez gyönyörű kilátás. Azért, mert valaki vidéki, már nem mehet ingyen be Budapestre? Nem elég, hogy fizeti az útdíjat, az autópálya díjat,az össze-vissza emelkedő üzemanyag árát, akkor még duplán fizetni az úgy nevezett “dugó díjat” Talán felelősségre kellett volna vonni Demszkyt és nem nagylelkűen kijelenteni, hogy eltekint ettől. A magyar idősektől elvonni az ingyenes utazást? Ez már a második szemétség lenne, hiszen a 13. havi nyugdíjat is csak az idősektől vonták el. Tényleg. A politikusok csak a kis embereket tudják lenyúlni? A fizetésük végösszegéből minimum 1 esetleg 2 utolsó számértéket el kell vonni pl havi 6000000- akkor maradna 60000 éljenek meg ők is ennyi pénzből, mint sok más kisember

  • mazsoqq

    Több cikk jelent már meg az EU tagországok városi közlekedési tarifáiról. Hazánk messzemenően a legdrágább, főleg, ha a béreket is nézzük. A nyugdíjas se utazzon ingyen, és a 6 éven aluli is csak akkor, ha nem foglal el külön helyet. Így is a dolgozók tartják el a nyugdíjasokat, legalább itt ne. Elég sok dolgozó meg sem éri a nyugdíjkort, pedig vonják tőle a járulékot is. A mai béreket, állapotokat nézve a jegynek nem szabadna drágábbnak lenni 80Ft-nál, a bérletnek 2500Ft-nál. Ennek a felét a nyugdíjas is kibírná. Ez a szoc. kor abszolút átlaga, a nyomort és a gulyáskommunizmust is beleértve.

  • apoa

    Mazsok, nem csökkenteni akarják az árakat, hanem emelni. A majom Lázár szívózik a BKV-val és ezért a 65 éven felülieket akarják sújtani, legalábbis ezzel zsarolnak. Minden évben ez a műsor. A dugódíj meg a matrica egy nagy szemétség, újabb sarc az autósoknak. Közben egyre nehezítik az autósok dolgát, egy sávra szükités kerékpársávokkal, a genya 13. ker. már teljesen fizetős, stb.

  • Pppp

    Bocs, ezt minden város bevezetheti, mellesleg Pest nem egyenlő Magyarországgal márha a pöstiek ezt hiszik is.

  • subtotal

    Rossz látni, mennyien felülnek Tarlós blöffjének…ezek soha napján valósulnak meg. Annyi az egész, hogy Tarlós a szokásos pókerjátszmát a BKV finanszírozásáról egy szokásosnál is átlátszóbb blöffel indítja.

  • Pistabátyám

    Tisztelt Mazsoqq! Egy tévedésed azért van és ezt kikérem magamnak! A nyugdíjasokat nem a dolgozók tartják el, vagy ha igen, akkor csak technikailag. Mi befizettük egy életen keresztül a nyugdíjjárulékunkat, pontosabban meg se kaptuk, hanem levonták a fizetésünkből. 18 éves koromtól, egyetlen árva napom se volt, amiért ne fizettem volna nyugdíjjárulékot. Ha pedig elköltötték, arról én nem tehetek!

  • Pppp

    K.rva nagy tévedés, az aktív dolgozók tartják el a nyugdíjasokat, az egy életen át keményen dolgoztam dumát meg hagyjuk, kicsit mást értettek a rendszerváltás előtt és után 5-10 évig ez alatt, és most. Ha abból adnák a nyugdíjat amit mindenkitől levontak, mit is vontak régen? A nagy büdös semmit! A mostani aktív rétegnek nyomják a médiában hogy gondoskodj magadról ha megéred a nyugdíjas kort, de nem fogod megérni mert élethosszig kell dolgoznod, ill. mi a k.rva anyámból tegyek félre mikor legális kimutatható jövedelmemből 46%-ot levonnak. Sajnos apu anyu nem tudott a rendszerváltásnál összelopni ezt azt így muszáj adóznom. Nem a nyugdíjasok tehetnek róla, ilyen a rendszer, de mindenki gondolkozhatna egy kicsit mielőtt hülyeségeket írogat. Mellesleg anno volt egy vicc: miért nem nő A.J. sírján virág? Aki érti, érti aki nem, nem.

  • fzr1000

    Pppp:
    “de mindenki gondolkozhatna egy kicsit mielőtt hülyeségeket írogat”
    Igen, neked sem ártana. (nagyon fiatal lehetsz hogy így látod a 89 előtti időszakot)

  • Pppp

    Te miről beszélsz ember? Utána kellene nézni kicsit a dogoknak, a Magyar Államnak hiányzik az a párezer-milliárdnyi államvagyon ami akkor eltűnt, nem az baj hogy ellopták (ütök a számra “PRIVATIZÁLTÁK”), hanem az hogy külföldi kézbe juttatták. Mind a mai napig megvannak a kormányzati feljegyzések: “akár ingyen is de el kell adni!” Mindenki tud sok példát a szétb.szott iparra, mezőgazdaságra stb. Jó szöveg hogy nem jól működött a gazdaság, a 70-es években jobb termésátlagaink voltak mint az USA-nak, azért ott kicsit jobb a gépesítés, csak itt volt tudás és kitűnő termőtalaj, az Ikarus minden évben az első háromban volt a független szavazásokon, a Ganz még Új-Zélandra is szállított stb. Talán valami mostanában változik. De ez már politika, hagyjuk elvégre autós oldalon vagyunk.

  • fzr1000

    Pppp:
    Az utolsó mondatoddal egyetértek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.