Magyar villamosokat gyárthatnak Afrikában

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.04. 12.00

Aki eddig siratta a magyar villamosgyártást, annak most szólunk, hogy ne tegye. Megyünk Afrikába.

Hivatalosan átadták az etióp megrendelőnek azt a magyar villamos-prototípust, melyet a Sedulitas-Pro és az Invent Kft. fejlesztett a Dunai Repülőgépgyár alvállalkozójaként. Mindezt a Railway Gazette közlekedési szakportál adta hírül. A prototípus Addisz-Abebában, az állami tulajdonú Metals & Engineering Corp. telephelyén készült el. Azért itt, mert ez a cég érdekelt a magyar fejlesztésű villamosok sorozatgyártásának elindításában. Hogy mennyire komoly a szándék, azt még nem tudni, az azonban biztos, hogy a Dunai Repülőgépgyár már szakembereket küldött a helyiek betanítására és felkészítésére. 

A Railway Gazette információival ellentétben ez a prototípus nem azonos a 2010-ben Szeged számára megépített járművel. Mint ismeretes, azt még az egykoron Rostockban közlekedő Tatra B6-osokra építették, míg a most elkészült példány teljes egészében újnak tekinthető. A szerelvény formatervét az Artifex Stúdió, vagyis Tóth János alkotta meg, aki korábban egyes amerikai piacra szánt, ugyancsak magyar fejlesztésű és gyártású NABI buszokat is tervezett.

A részben alacsony padlós szerelvény 33,8 méter hosszú és 63,4 tonnát nyom. A villamos 233-278 utas szállítására alkalmas, fedélzetén 50 ülőhely áll rendelkezésre. A szerelvény nyolctengelyes és mindegyik tengelyt 90 kW teljesítményű aszinkron vontatómotor hajtja, melyekkel maximálisan 70 kilométer/órás végsebességre képes.

Addisz-Abebában egy hónappal ezelőtt nyitották meg az első light rail vonalat. A light rail, vagyis a “könnyű vasút” olyan villamos, mely a szokásos városi szerelvényeknél nagyobb befogadóképességgel rendelkezik. A flotta 41 darab Kínában gyártott, 70 százalékban alacsony padlós szerelvényből áll, de tervezik a hálózat bővítését. A Railway Gazette információi szerint Kenya is érdeklődik a villamosprojekt iránt.

Kommentek

  • Tatooine

    Érdekes akkor minek hozzuk be több milliárdért a külföldi szerelvényeket?
    Mert a hazai gyártású nem kell itthon senkinek..?!

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.