Magyar villamosokat gyárthatnak Afrikában

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.04. 12.00

Aki eddig siratta a magyar villamosgyártást, annak most szólunk, hogy ne tegye. Megyünk Afrikába.

Hivatalosan átadták az etióp megrendelőnek azt a magyar villamos-prototípust, melyet a Sedulitas-Pro és az Invent Kft. fejlesztett a Dunai Repülőgépgyár alvállalkozójaként. Mindezt a Railway Gazette közlekedési szakportál adta hírül. A prototípus Addisz-Abebában, az állami tulajdonú Metals & Engineering Corp. telephelyén készült el. Azért itt, mert ez a cég érdekelt a magyar fejlesztésű villamosok sorozatgyártásának elindításában. Hogy mennyire komoly a szándék, azt még nem tudni, az azonban biztos, hogy a Dunai Repülőgépgyár már szakembereket küldött a helyiek betanítására és felkészítésére. 

A Railway Gazette információival ellentétben ez a prototípus nem azonos a 2010-ben Szeged számára megépített járművel. Mint ismeretes, azt még az egykoron Rostockban közlekedő Tatra B6-osokra építették, míg a most elkészült példány teljes egészében újnak tekinthető. A szerelvény formatervét az Artifex Stúdió, vagyis Tóth János alkotta meg, aki korábban egyes amerikai piacra szánt, ugyancsak magyar fejlesztésű és gyártású NABI buszokat is tervezett.

A részben alacsony padlós szerelvény 33,8 méter hosszú és 63,4 tonnát nyom. A villamos 233-278 utas szállítására alkalmas, fedélzetén 50 ülőhely áll rendelkezésre. A szerelvény nyolctengelyes és mindegyik tengelyt 90 kW teljesítményű aszinkron vontatómotor hajtja, melyekkel maximálisan 70 kilométer/órás végsebességre képes.

Addisz-Abebában egy hónappal ezelőtt nyitották meg az első light rail vonalat. A light rail, vagyis a “könnyű vasút” olyan villamos, mely a szokásos városi szerelvényeknél nagyobb befogadóképességgel rendelkezik. A flotta 41 darab Kínában gyártott, 70 százalékban alacsony padlós szerelvényből áll, de tervezik a hálózat bővítését. A Railway Gazette információi szerint Kenya is érdeklődik a villamosprojekt iránt.

Kommentek

  • Tatooine

    Érdekes akkor minek hozzuk be több milliárdért a külföldi szerelvényeket?
    Mert a hazai gyártású nem kell itthon senkinek..?!

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.