Hivatalosan átadták az etióp megrendelőnek azt a magyar villamos-prototípust, melyet a Sedulitas-Pro és az Invent Kft. fejlesztett a Dunai Repülőgépgyár alvállalkozójaként. Mindezt a Railway Gazette közlekedési szakportál adta hírül. A prototípus Addisz-Abebában, az állami tulajdonú Metals & Engineering Corp. telephelyén készült el. Azért itt, mert ez a cég érdekelt a magyar fejlesztésű villamosok sorozatgyártásának elindításában. Hogy mennyire komoly a szándék, azt még nem tudni, az azonban biztos, hogy a Dunai Repülőgépgyár már szakembereket küldött a helyiek betanítására és felkészítésére. 

A Railway Gazette információival ellentétben ez a prototípus nem azonos a 2010-ben Szeged számára megépített járművel. Mint ismeretes, azt még az egykoron Rostockban közlekedő Tatra B6-osokra építették, míg a most elkészült példány teljes egészében újnak tekinthető. A szerelvény formatervét az Artifex Stúdió, vagyis Tóth János alkotta meg, aki korábban egyes amerikai piacra szánt, ugyancsak magyar fejlesztésű és gyártású NABI buszokat is tervezett.

A részben alacsony padlós szerelvény 33,8 méter hosszú és 63,4 tonnát nyom. A villamos 233-278 utas szállítására alkalmas, fedélzetén 50 ülőhely áll rendelkezésre. A szerelvény nyolctengelyes és mindegyik tengelyt 90 kW teljesítményű aszinkron vontatómotor hajtja, melyekkel maximálisan 70 kilométer/órás végsebességre képes.

Addisz-Abebában egy hónappal ezelőtt nyitották meg az első light rail vonalat. A light rail, vagyis a “könnyű vasút” olyan villamos, mely a szokásos városi szerelvényeknél nagyobb befogadóképességgel rendelkezik. A flotta 41 darab Kínában gyártott, 70 százalékban alacsony padlós szerelvényből áll, de tervezik a hálózat bővítését. A Railway Gazette információi szerint Kenya is érdeklődik a villamosprojekt iránt.