Versenyképesebb lehet a hazai közúti fuvarozás

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.02. 12.00

Az egyik érdekvédelmi szervezet szerint égető szükség van a fuvarozók terheinek csökkentésére és a sofőrhiány megszüntetésére.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megvitatta a kormány által a hazai közúti fuvarozás versenyképességének növelése céljából beterjesztett 16 pontos javaslatcsomagot. A NiT Hungary szerint égető szükség van a költségek csökkentésére, a piacvédelem erősítésére és a sofőrhiány megoldására. 
A magyar vállalkozóknak jelenleg olyan költségekkel kell számolniuk, melyek nem terhelik a külföldi versenytársakat. Ilyen például az iparűzési adó, melyből a tervek szerint a jövőben levonható lesz a külföldi útdíj meghatározott mértéke jelentősen csökkentve a nemzetközi  szinten dolgozó fuvarozók hazai adóterhét. További megtakarítást jelenthet a cégeknek a haszonjárművekre vonatkozó vagyonátruházási illeték eltörlése, amely régóta elvi kérdést jelentett az érdekképviselet számára. Célkitűzésük, hogy más szakmához hasonlóan a fuvarozóknak se kelljen plusz költséget vállalni beszerzett termelőeszközeikre.

A jövőben várhatóan tovább fokozzák a külföldi fuvarozók ellenőrzését, emellett növelik a szabálytalanságokért kiszabott bírság mértékét is.  A szervezet lényegesnek tartja, hogy a közutakon a külföldieket is zökkenőmentesen bírságolhassák meg a helyszínen és az őket érintő büntetés-behajtás is egyszerűbben történjen. Országos szinten mintegy hatezer betöltetlen járművezetői állás van a szektorban, ami akadálya a további növekedésének. A közúti közlekedési szektor fellendülése érdekében a kormány 5 milliárd forintos állami támogatást biztosít ingyenes szakirányú kamionsofőr-képzésre, amelyben a NiT Hungary aktívan közreműködik a program koordinátorával, az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft- vel.

Kommentek

  • rumi1

    hááát nem csoda, hogy nincs sofőr!!!
    én is abba hagytam – csak alkalmi fuvar vállaló vagyok!!!
    1- kinek van 1 milliója a jogsira???
    2- nem fizetik meg az állandó “családtól távol létet”!!!
    3- még mindig elvárják a sokkk heti kint létet!!!
    – fizetés (jó esetben) alig éri el a 400e-t
    – és ehhez hetekig a 2mx2mx2m-es fülkében élsz
    – minden második héten a parkolóban tunyulsz!!!
    van olyan cég aki minden héten hazahoz – a többi miért nem képes??
    de pl: ott szinte csak éjszakára vagy otthon (én is 1nél így dolgoztam – igaz 450e-ért)
    a waberers – mindenből levonat és elvárja a sok heti kint létet, + dec24.én haza – jan2 már ki, és alig viszel 300-350-et haza!!!

  • lacus0204

    Nem az iparűzési adó itt a fő probléma!! Mikor jöttök már rá hogy a fizetést kéne megemelni!!!!!! Akkor lenne sofőrötök parasztok!!!!!!Itt megint büntetési tétel emelésről beszéltek! Azt is a sofőrre hárítja minden tetves cég! A sofőr nem magától hágja át a szabályokat hanem a tisztelt nagy menő vállalkozó kényszeríti bele ezt sem fogjátok fel!!!!!!Gratulálok jár a keksz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • lacus0204

    A waberers-ről ne is beszéljünk egy kizsákmányoló zsidó szar cég!!!!!

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.