Ezeket a japán autókat csodálja most a világ

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.01. 12.00

A Daihatsu vidám és meghökkentő koncepció autókat leplezett le a jelenleg is zajló tokiói autószalonon.

A Daihatsu-ról viszonylag ritkán hall az ember, de ha mégis, akkor mindig valamilyen meghökkentő újítás, vagy prototípus kapcsán. A japán autógyártó az idei tokiói autószalonon négy koncepció autót mutatott be. Ebből kettő kifejezetten kis-haszonjárműre emlékeztető példány. A cég mérnökei városi és családi felhasználásra álmodták meg járműveiket.

Közülük talán a legfurcsább jármű a Nori Ori névre keresztelt autó, melynek bal oldalán két hatalmas, elhúzható oldalaljtó található. A zöld-fehér fényezéssel ellátott koncepció modell a magas karosszériának, valamint a motorháztető és a szélvédő alakjának köszönhetően leginkább kisbuszra hasonlít. A Nori Ori teljes mértékben megfelel a tervezők által megálmodott céloknak, történetesen, hogy kényelmes legyen a le- és felszállás az utasok részére. A hátsó traktusban az ülések felhajtásával (a székek az oldalfalban tüntethetők el) megnövelhető a raktér mérete, ennek köszönhetően nem csak a nagyméretű csomagoknak lesz hely, hanem akár két kerekesszékes utas elhelyezése is lehetővé válik. A mozgássérültek kényelmes le- és felszállását pedig az oldalsó rámpa teszi lehetővé.

A Nori Ori tulajdonképpen egy rendkívül szexi, guruló cipősdoboz, melynek sík padlója számos alkalmazási területet tesz lehetővé.

A Hinata koncepció autó hasonlóan tágas, ám alapvetően olyan családi autó, mely a B-oszlopmentes kialakítás előnyeit hordozza magában. A mindkét oldalon hatalmas szögben kifelé nyíló ajtók kényelmes ki- és beszállást tesznek lehetővé, emellett könnyebben hozzáférhetővé válik az utastér. Az első és a hátsó ülések 90 fokos elforgatásával pedig kényelmes kanapét varázsolhatunk az autóba egy-egy piknik komfortosabb eltöltésére.

A Hinata elsősorban a hippi japánok számára lehet vonzó. Ezzel az autóval még egy kisebb tábortűzhöz is odaállhat az ember.

A Daihatsu másik koncepció autója, a Tempo lényegében egy food truck, mely modern és hagyománytisztelő egyszerre. A jármű megjelenése impozáns, ugyanakkor követi a food truck járművek konvencióit. Emellett ez az autó emlékeztet leginkább a jelenleg kapható Daihatsu modellekre. A jármű ugyanakkor olyannyira egyterűre sikeredett, hogy nincs a vezetőtér és a minikonyha elválasztó fal. Az oldalfalból viszont praktikus napellenző hajtható ki, alatta pedig egy hosszabb pult is kialakítható.

A Tempo egy kisebb food truck, mely ötvözi az ilyen felhasználású járművek hangulatát a 21.századi elvárásokkal.

A sorozatgyártáshoz talán a D-base áll a legközelebb, melynek megjelenése már a következő generáció Daihatsu modellekét idézi. A jármű kissé a Nissan Leaf-re emlékeztet, ugyanakkor a D-base-t belső égésű motorral látták el. A viszonylag rövid tengelytáv és a minimális csomagtér egy városi kiskocsit idéz. Könnyen elképzelhető, hogy ebben a szegmensben akar a legjobban erősíteni a japán autógyártó.

A D-base egészen földhözragadt a koncepció autó, de nincs mit csodálkozni ezen, mert a japánok benne látják a következő generációs modellcsaládot.

Kommentek

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.