Így vigyáztak a lengyelek a koros Ikarusra

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.25. 12.00

Már csak az idősebbek emlékezhetnek az Ikarus 620-asra, melyből egy egészen különleges példányt őriztek meg a lengyelek.

A lengyel-magyar barátság sokszor egészen apró dolgokban is tetten érhető. Ilyen például ennek az Ikarus 620-asnak a megmentése, mely több szempontból különleges. Egyrészt azért, mert életének második felében hókotró és úttisztító járműként használták, másrészt azért is, mert ez az utolsó varsói Ikarus 620-as. A buszból átalakított jármű a rendszerváltás után megkapta a lengyel főváros sárga-piros flottaszínét. Néhány évvel ezelőtt azonban felújították és visszafestették az eredeti pirosra. A felújítás során többek között visszaakerültek a hiányzó lámpatestek, illetve a jármű korhűbb (az Ikarus 620-asokat eleinte könycsepp alakú irányjelzőkkel szerelték) irányjelzőket kapott.

Ilyen volt a felújítás előtt.

Az Ikarus 620-ast a ’50-as évek végétől kezdték gyártani, ez volt az első modell melynek sorozatgyártása előtt a gyártó kikérdezte az üzemeltetők véleményét is. Legfontosabb ismertető jegye volt az osztott szélvédő, valamint a hatalmas hűtőrács. A Csepel-motorokkal készülő típust Budapesten egy időben pótkocsikkal is szerelték, melyeket később a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) háromtengelyes csuklósbuszokká alakított át, így született meg a csuklós busz. Érdekesség, hogy a közel 10 méter hosszú 620-as volt az ezredik legyártott autóbusz az Ikarus-gyárban.

A kormánykerék valószínűleg egy Ikarus 280-asból, vagy egy 260-asból való.

Az Ikarus a 620-asból közel 9200 darabot gyártott 1958-1972 között. Ebből 1575 példányt vásárolt Lengyelország, a legtöbb Varsóban, Katowicében, Krakkóban és Lódzban állt forgalomba. Egy időben a lengyelek még használtan is vásároltak a típusból.

Kommentek

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.