A kortrijki buszkiállításon ismerhette meg a nagyközönség a Volvo új elektromos buszát. Az alacsonypadlós, városi kivitelű, 12 méter hosszú modell ránézésre nagyon hasonlít a svéd gyártó jelenlegi kínálatában megtalálható példányokhoz. Formaterve viszont egyértelműen megegyezik a cég által júniusban bemutatott 10,7 méter hosszú elektromos buszéval. A gyártó közlése szerint a 7900-as típusszámot viselő null-emissziós modell 80 százalékkal hatékonyabb, mint a dízeles változatok.

A most bemutatott alumínium karosszériás jármű azon elektromos buszok közé tartozik, melyekhez töltőinfrastruktúrát szükséges kiépíteni azokon a vonalakon, ahol forgalomba állnak. Ez a 7900-as esetében azt jelenti, hogy a jármű egy 10-20 kilométeres viszonylaton közlekedve, a végállomásokon töltheti fel a lítium-ionos akkumulátorokat. Minden ilyen művelet 3-6 percbe kerül, emellett a 7900-as a fékezési energiát is visszatáplálja. A feltöltés ideje ugyanakkor függ az időjárási viszonyoktól, valamint a töltő fajtájától. A technológiát egyéb iránt a cég plug-in hibrid buszainál már tesztelték, részletesen korábbi cikkünkben olvashat róla.

A modell teljes mértékben szériaérett, sorozatgyártása 2016-ban kezdődhet. A jövendőbeli ügyfelek a Volvóval partnerségben lévő svájci ABB, vagy a Siemens töltőinfrastruktúráját választhatják a járművek üzemeltetéséhez. A Volvo 7900-as 85 utas szállítására alkalmas és többek között elektromos fékrendszerrel (EBS), valamint hegymenet-szabályozóval is felszerelték.