A sikeres próbaüzemet követően 2015. október 17-étől, szombattól megváltozik az ajtók működtetése az M2-es és az M4-es metró vonalán. Budapest metróvonalain eddig a vonatok minden ajtaja egyszerre, automatikusan nyílt és záródott, a jövőben azonban az állomásra érkező Alstrom szerelvényeken a ki- és beszálláskor az utasoknak kell megnyomniuk az ajtónyitó gombot, amikor az zölden világít.

Mint a BKK megjegyzi, a külföldön sokfelé használt, egyedi ajtónyitási rend bevezetésével az ajtók elhasználódása jelentősen csökkenthető, a járművek légkondicionálásának hatékonysága pedig javítható.

E két metróvonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik.

Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva. Amennyiben érzékelik, hogy az ajtószárnyak közé akadály (személy vagy tárgy) kerül, annak az ajtónak a zárási folyamata megszakad, majd lassan folytatódik.