Nyugati mintára nyílik a pesti metrók ajtaja ezentúl

Gombnyomás után lehet be- vagy kiszállni

Szerző: Vezess levél küldés  BKK levél küldés 
Dátum: 2015.10.15. 16.25

Mostantól gombnyomásra nyithatók az M2-es és az M4-es metrón az ajtók. Eddig automatikusan nyíltak.

A sikeres próbaüzemet követően 2015. október 17-étől, szombattól megváltozik az ajtók működtetése az M2-es és az M4-es metró vonalán. Budapest metróvonalain eddig a vonatok minden ajtaja egyszerre, automatikusan nyílt és záródott, a jövőben azonban az állomásra érkező Alstrom szerelvényeken a ki- és beszálláskor az utasoknak kell megnyomniuk az ajtónyitó gombot, amikor az zölden világít.

Mint a BKK megjegyzi, a külföldön sokfelé használt, egyedi ajtónyitási rend bevezetésével az ajtók elhasználódása jelentősen csökkenthető, a járművek légkondicionálásának hatékonysága pedig javítható.

E két metróvonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik.

Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva. Amennyiben érzékelik, hogy az ajtószárnyak közé akadály (személy vagy tárgy) kerül, annak az ajtónak a zárási folyamata megszakad, majd lassan folytatódik.

Kommentek

  • japancar

    Forgalmas metró megállókban ennek semmi értelme sincs!

  • DTF

    Aztan majd a sok hulye utas nez mint rozi a moizban h nem nyilnak az ajtok! Kb mint a 4-6-oson. Mar jo par eve gombnyomasra nyilik, de meg mkndig rnegetegen varjaka csodat…. Sjanls az emberk tobbeseg primitiv es buta, az ilyeneknek tenyleg nem kell csak szovjet felujitott fosmetro…

  • mtbe

    Kb. 20 éve vannak 400-as Ikarusok, azokon volt talán először ilyen ajtónyitó rendszer és 20 év alatt nem sikerült a birkáknak megtanulni, hogyan működik. :D
    Előtte a 260/280-asokon nem volt ilyen probléma, tényleg csak nagyon egyszerű dolgokat tudnak kezelni az emberek.
    A másik kedvencem, meg amikor senki nem nyomja meg a leszállásjelzőt, pedig mindenki leszáll, csak egymásra várnak vagy nem tudom. Aztán a sofőrt szidják, hogy miért nem nyitja ki.
    És még sok más pl. a klíma megy és nyitják az ablakot, stb…

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.