Hamarosan földgázüzemű (CNG) buszok állnak üzembe Kaposváron, ezért a 200-as típuscsaládot kivonják a helyi forgalomból. Eltűnnek a 260-as és 280-as modellek. 40 darab (25 szóló és 15 csuklós) MAN Lion’s City busz beszerzéséről döntött a város, amelyekhez helyben szeretnék előállítani a biogázt.

Az Ikarus 260-as székesfehérvári Ikarus autóbuszgyár, illetve a világ második legsikeresebb autóbuszmodellje. Ez a modell eleinte trilex-tárcsákkal és harmonika ajtókkal készült, később a gyár kétszárnyú bolygóajtókra váltott a gyártás során. A 260-as 11 méter hosszú és 76 fő befogadására alkalmas. Fő ismertetőjegye, hogy a motor még nem hátul, hanem a mellső tengely mögött helyezkedik el. A három évtizedet átölelő gyártási időszak alatt több mint hetvenezer készült belőle.

Csuklós változata, az Ikarus 280-as típus 16,5 méter hosszú, kiviteltől függően 140-148 fő befogadására alkalmas. Ebből közel 70 ezer példányt gyártottak, így az Ikarus 280-as a világ legnagyobb darabszámban gyártott csuklós buszává vált. A  280-asból ’70-es évek közepétől a ’80-as évek közepéig évente több, mint 4000 példány gördült ki az Ikarus gyárudvaráról ebből a típusból.

Kaposváron sokat költöttek a a közösségi közlekedés fejlesztésére az elmúlt években. Új járatokat indítottak útjára, bővült a megállóhelyek, ezen belül is a fedett buszvárók száma, új utcákat, városrészeket kapcsoltak be a tömegközlekedésbe.

2013 nyarán elkészült a dinamikus utastájékoztató rendszer is, amely keretében a 41 legforgalmasabb buszmegállóban napelemes, a helyi autóbusz-állomáson pedig 2 nagyméretű elektronikus tájékoztató táblát helyeztek ki.

Ezekről megtudhatják az utasok, hogy mik az indulási és érkezési időpontok, melyik járattal hová utazhatnak, melyek az átszállási lehetőségek, valamint GPS-koordináták alapján a táblákon olvasható az is, hogy hány percet kell várni, hogy a busz a megállóhelyre érkezzen.

Olvasnál különleges Ikarusokról? Olyanról, amely ellenáll az interferenciának vagy Fidel Castro modelljeiről? Kattints!