Néhány hónapja még hébe-hóba lehetett a neten találni képeket az új Eurocargóról, most viszont már tényleg az új változat ömlik a csapból is. Az olaszok népszerű áruszállítója új formatervvel és motorpalettával készül, ugyanakkor a fülke a régi maradt. A mérnökök a várakozásokkal ellentétben azonban nem a nagytesó, a Stralis formatervét adaptálták az Eurocargóra, hanem az lényegében egyedi megjelenést kapott.

Az elülső lökhárítóba a szélvédő megtisztítását megkönnyítő fellépő került, de szintén ebben az elemben található az AEBS kibővített vészfékrendszer radarja. A teherautó mintegy 52 fokos kormányzási szöggel és kategóriájának legnagyobb fordulókörével büszkélkedhet (11 méter a 2790 tengelytávolságú változat esetében).

Az Eurocargo 2,1 méter széles fülkéjének belső kialakítását úgy tervezték meg, hogy minden elérhető legyen kartávolságon belül. Emellett több hasznos tárolórészt is kialakítottak. A vezetőoldali konzolban például két palacktartó, illetve egy 12 voltos csatlakozó kapott helyet, jobb kéz felől pedig egy kisebb irodakonzol található. A szóló utasülés esetén rendelhető elem mintegy 20 literes kapacitással bír, és akár egy laptop vagy egy táblagép is elrejthető benne. Újdonságnak számít az Eurocargóhoz extraként rendelhető légrugós vezetőülés, melynek háttámlája dönthető, emellett az ülés gombnyomásra fűthető és szellőztethető.

Az új Eurocargóhoz kétféle 160 és 190, kifejezetten városi munkára tervezett erőforrás rendelhető. A motorpalettán ugyanakkor hétféle motor található 160-320 lóerő között. Ezek között egy sűrített földgázzal (CNG) hajtott, 204 lóerős erőforrás is szerepel. A motorokhoz hat- vagy kilencfokozatú manuális, valamint vagy hat- és tizenkét fokozatú automatizált váltó csatlakoztatható. 

Az Iveco a LED-es fényszórókat alapfelszereltségként kínálja, míg opciósan akár xenonlámpákkal is megrendelhető a teherautó. Az Eurocargo biztonsági felszerelései között van a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a kibővített vészfékrendszer (AEBS), valamint az adaptív sebességszabályozó (ACC). Kíváncsian várjuk a hazai tesztpéldányokat!