Hatalmas magyar buszgyár épül

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 21.00

Bővíti buszgyárát a mosonmagyaróvári Kravtex. A Credo márkanéven buszokat gyártó cépcsoport ezzel a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb buszgyártója lesz.

Már állnak a mosonmagyaróvári Kravtex-Kühnében annak az új gyártócsarnoknak a tartóoszlopai, amellyel több mint másfélszeresére bővül a Credo autóbuszgyár. Az új, 5600 négyzetméteres csarnokrésszel 16 200 négyzetméternyi területre hízó üzem a cég várakozásai szerint a régió egyik legnagyobb autóbuszgyára lesz. A jövendőbeli üzemet körülbelül 50 000 négyzetméter területű, már meglévő üzemhálózat szolgál ki.

A bővítéssel nemcsak az autóbuszgyártás, hanem a cégcsoport teljes gyártási portfóliója jut új kapacitáshoz. Az üzem kifejezetten az autóbuszgyártást szolgálja, ugyanakkor a cégcsoport egyéb termékeinek gyártására is alkalmas lesz. A kibővült épület belső elrendezése a gyártási programoknak megfelelően rugalmasan változtatható, így a területeket hatékonyan tudják majd kihasználni.

A beruházás kiváló lehetőséget teremt arra, hogy helyközi autóbuszos személyszállítás jövőbeni szolgáltatói többek között a magyar Credo autóbuszokra támaszkodva valósítsák meg a következő években esedékes járműcserét. A 2017-től érvénybe lépő új szolgáltatási szerződések várhatóan a jelenleginél sokkal alacsonyabb átlagos járműéletkort írnak majd elő a szolgáltatóknak.

A Kravtex által gyártott autóbuszokból már több mint 1100 darabot üzemeltetnek a hazai tömegközlekedési vállalatok. Tavasszal 60 darab vadonatúj Credo autóbuszt adtak át a Dél-dunántúli Közlekedési Központnak. Az új Econellek és Inovellek között több olyan jármű is van, amelyek eddig már 40 000 km-t meghaladó futásteljesítményt értek el. A Credo buszok vázszerkezetét három éve újították meg, így azok már jelentősen eltérnek a korábbi licencadó cseh SOR gyártmányaitól.

A teljes egészében önerőből megvalósuló beruházás 2016 első felében, a Kühne fennállásának 160. évfordulóján készül el.

Kommentek

  • sforisek

    IKARUS. Vagy semmi.

  • dokipapa

    A régi ikarusok, ma is mennek…..Tudunk jó és szép vonatot csinálni….. Metrót miért nem? Nem kellett volna elkótyavetyélni Ganz-t, Ikarust, Csepelt stb……Ma már semmi sem magyar.

  • rokkarudi

    Csak a Szélest ne engedjék a közelébe, mert akkor ez is az Ikarusz sorsára jut.

  • gyulane.barta

    ne újat építsenek, hagyták volna meg a régi IKARUS-os építményt, azok a világ országaiban is mentek!!!! Azokka semmi baj nem volt!!!

  • szabojgy

    Ne túlozzunk. Aa régi az régi ma már nem komfortos, még ha bevált is egykoron. Felhasználhatják viszont a régiek kiváló szerkezeti megoldásait az építendő újaknál. Szedjék elő a régi terveket, illetve azokat az egykori munkatársakat akik a régi konstrukciók megalkotásában részt vettek. Sokan élhetnek még közülük és örülnének a felhívásnak szerintem.
    Hajrá magyarok, huj, huj, hajrá!!!!!!

  • Iceman.

    szabojgy: Hahó! 21. század. Azóta 3 teljes generációt frissültek a buszok, mi a lószart csinálnának a régi tervekkel, meg a nyugdíjas munkatársakkal? Nem is értem…

  • szabojgy

    Amint azt olvashattad nem arról írtam hogy régi buszokat gyártsanak, véletlenül sem. De az sem volt véletlen hogy a régiek oly sok helyen oly sokáig és olyan sikeresen működtek. Az egykori konstrukciók terveiből csak ki lehetne még szedni a gyöngyszem megoldásokat még úgy is hogy azokon is változtatnak rajta valamit a kornak megfelelően. Nem gondolod? Minek föltalálni a tojásrántottához a tojást és megint?

  • Iceman.

    szabojgy: A Credonak már most is széles flottája van. A sikeres működés egy elég relatív fogalom ebben az esetben, hisze látod sok régi busz van ma is a BKV flottájában, ontják is magukból a kormot, hangosak mint a picsa és (diákkori éjszakai buszos emlékeim alapján) lépten nyomon lerohadnak. A túlhasználat szerintem nem egyenlő a sokáig jól működikkel.

    Ma egészen más filozófia mentén tervezik a buszokat, minden megváltozott azóta nem hiszem, hogy az ipar elfelejtette volna a korábbi jó megoldásokat, csak már azok is a harmadik modernizáló iteráción esnek át és be vannak építve mindegyik buszba.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.