Hatalmas magyar buszgyár épül

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 21.00

Bővíti buszgyárát a mosonmagyaróvári Kravtex. A Credo márkanéven buszokat gyártó cépcsoport ezzel a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb buszgyártója lesz.

Már állnak a mosonmagyaróvári Kravtex-Kühnében annak az új gyártócsarnoknak a tartóoszlopai, amellyel több mint másfélszeresére bővül a Credo autóbuszgyár. Az új, 5600 négyzetméteres csarnokrésszel 16 200 négyzetméternyi területre hízó üzem a cég várakozásai szerint a régió egyik legnagyobb autóbuszgyára lesz. A jövendőbeli üzemet körülbelül 50 000 négyzetméter területű, már meglévő üzemhálózat szolgál ki.

A bővítéssel nemcsak az autóbuszgyártás, hanem a cégcsoport teljes gyártási portfóliója jut új kapacitáshoz. Az üzem kifejezetten az autóbuszgyártást szolgálja, ugyanakkor a cégcsoport egyéb termékeinek gyártására is alkalmas lesz. A kibővült épület belső elrendezése a gyártási programoknak megfelelően rugalmasan változtatható, így a területeket hatékonyan tudják majd kihasználni.

A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz

A beruházás kiváló lehetőséget teremt arra, hogy helyközi autóbuszos személyszállítás jövőbeni szolgáltatói többek között a magyar Credo autóbuszokra támaszkodva valósítsák meg a következő években esedékes járműcserét. A 2017-től érvénybe lépő új szolgáltatási szerződések várhatóan a jelenleginél sokkal alacsonyabb átlagos járműéletkort írnak majd elő a szolgáltatóknak.

A Kravtex által gyártott autóbuszokból már több mint 1100 darabot üzemeltetnek a hazai tömegközlekedési vállalatok. Tavasszal 60 darab vadonatúj Credo autóbuszt adtak át a Dél-dunántúli Közlekedési Központnak. Az új Econellek és Inovellek között több olyan jármű is van, amelyek eddig már 40 000 km-t meghaladó futásteljesítményt értek el. A Credo buszok vázszerkezetét három éve újították meg, így azok már jelentősen eltérnek a korábbi licencadó cseh SOR gyártmányaitól.

A teljes egészében önerőből megvalósuló beruházás 2016 első felében, a Kühne fennállásának 160. évfordulóján készül el.

Kommentek

  • sforisek

    IKARUS. Vagy semmi.

  • dokipapa

    A régi ikarusok, ma is mennek…..Tudunk jó és szép vonatot csinálni….. Metrót miért nem? Nem kellett volna elkótyavetyélni Ganz-t, Ikarust, Csepelt stb……Ma már semmi sem magyar.

  • rokkarudi

    Csak a Szélest ne engedjék a közelébe, mert akkor ez is az Ikarusz sorsára jut.

  • gyulane.barta

    ne újat építsenek, hagyták volna meg a régi IKARUS-os építményt, azok a világ országaiban is mentek!!!! Azokka semmi baj nem volt!!!

  • szabojgy

    Ne túlozzunk. Aa régi az régi ma már nem komfortos, még ha bevált is egykoron. Felhasználhatják viszont a régiek kiváló szerkezeti megoldásait az építendő újaknál. Szedjék elő a régi terveket, illetve azokat az egykori munkatársakat akik a régi konstrukciók megalkotásában részt vettek. Sokan élhetnek még közülük és örülnének a felhívásnak szerintem.
    Hajrá magyarok, huj, huj, hajrá!!!!!!

  • Iceman.

    szabojgy: Hahó! 21. század. Azóta 3 teljes generációt frissültek a buszok, mi a lószart csinálnának a régi tervekkel, meg a nyugdíjas munkatársakkal? Nem is értem…

  • szabojgy

    Amint azt olvashattad nem arról írtam hogy régi buszokat gyártsanak, véletlenül sem. De az sem volt véletlen hogy a régiek oly sok helyen oly sokáig és olyan sikeresen működtek. Az egykori konstrukciók terveiből csak ki lehetne még szedni a gyöngyszem megoldásokat még úgy is hogy azokon is változtatnak rajta valamit a kornak megfelelően. Nem gondolod? Minek föltalálni a tojásrántottához a tojást és megint?

  • Iceman.

    szabojgy: A Credonak már most is széles flottája van. A sikeres működés egy elég relatív fogalom ebben az esetben, hisze látod sok régi busz van ma is a BKV flottájában, ontják is magukból a kormot, hangosak mint a picsa és (diákkori éjszakai buszos emlékeim alapján) lépten nyomon lerohadnak. A túlhasználat szerintem nem egyenlő a sokáig jól működikkel.

    Ma egészen más filozófia mentén tervezik a buszokat, minden megváltozott azóta nem hiszem, hogy az ipar elfelejtette volna a korábbi jó megoldásokat, csak már azok is a harmadik modernizáló iteráción esnek át és be vannak építve mindegyik buszba.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel. Minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.