Bizonyos érdekcsoportok folyton azzal támadják az elektromos mobilitást, hogy a járművek töltéséhez szükséges áramot általában a városon kívül kell előállítani. Ergo, szerintük azok szerintük az erőműveken keresztül mégiscsak szennyezik a levegőt. Igen ám, de elfelejtik hozzá tenni, hogy az áram számtalan úton-módon – akár megújuló energiaforrásokból szélerőművekkel, napelemekkel és vízerőművekkel – is előállítható.

Egy, a Volvo-csoport és a pénzügyi tanácsadó cég, a KPMG által készített kutatás arra világított rá, hogy egy város akár jelentős anyagi megtakarítást érhet el az elektromos buszok forgalomba állításával. Az elemzés olyan faktorokat is figyelembe vett, mint például a zajszint, az utazási idő, a károsanyag-kibocsátás, az energia-felhasználás, az adók vagy éppen az áram természetes erőforrásokkal történő előállítása.

A kutatás elkészítésekor egy félmillió lakosú várost és 400 autóbuszból álló flottát vettek figyelembe. A felmérés rávilágított arra, hogy ha egy ekkora város, legalább ennyi dízel autóbuszt cserélne elektromosra, akkor 100 millió svéd koronát, vagyis átszámítva közel 3,3 milliárd forintot takarítana meg. A megtakarításhoz hozzá adódhat a légszennyezésből adódó jelenlegi költségek megszűnése is, mely 24 millió svéd korona (közel 760 millió forint) körül mozog. Ennyi elektromos busz forgalomba állítása ugyanakkor 33 ezer tonna szén-dioxidtól óvná meg a levegőt, mely megközelítőleg 3 ezer svéd háztartás károsanyag-kibocsátásnak felel meg.

A svédországi Göteborg nyáron olyan viszonylatot indított el, melyen kizárólag elektromos buszok közlekednek. A kezdeményezés célja, hogy kipróbálják az elektromos közlekedésben rejlő lehetőségeket.