Milliárdokat lehet megtakarítani elektromos buszokkal

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 12.00

Az elektromos buszokat folyton azzal támadják, hogy ha nem a városban, akkor azon kívül szennyeznek. Pedig milliárdokat takaríthat meg velük egy város.

Bizonyos érdekcsoportok folyton azzal támadják az elektromos mobilitást, hogy a járművek töltéséhez szükséges áramot általában a városon kívül kell előállítani. Ergo, szerintük azok szerintük az erőműveken keresztül mégiscsak szennyezik a levegőt. Igen ám, de elfelejtik hozzá tenni, hogy az áram számtalan úton-módon – akár megújuló energiaforrásokból szélerőművekkel, napelemekkel és vízerőművekkel – is előállítható.

Egy, a Volvo-csoport és a pénzügyi tanácsadó cég, a KPMG által készített kutatás arra világított rá, hogy egy város akár jelentős anyagi megtakarítást érhet el az elektromos buszok forgalomba állításával. Az elemzés olyan faktorokat is figyelembe vett, mint például a zajszint, az utazási idő, a károsanyag-kibocsátás, az energia-felhasználás, az adók vagy éppen az áram természetes erőforrásokkal történő előállítása.

A kutatás elkészítésekor egy félmillió lakosú várost és 400 autóbuszból álló flottát vettek figyelembe. A felmérés rávilágított arra, hogy ha egy ekkora város, legalább ennyi dízel autóbuszt cserélne elektromosra, akkor 100 millió svéd koronát, vagyis átszámítva közel 3,3 milliárd forintot takarítana meg. A megtakarításhoz hozzá adódhat a légszennyezésből adódó jelenlegi költségek megszűnése is, mely 24 millió svéd korona (közel 760 millió forint) körül mozog. Ennyi elektromos busz forgalomba állítása ugyanakkor 33 ezer tonna szén-dioxidtól óvná meg a levegőt, mely megközelítőleg 3 ezer svéd háztartás károsanyag-kibocsátásnak felel meg.

A svédországi Göteborg nyáron olyan viszonylatot indított el, melyen kizárólag elektromos buszok közlekednek. A kezdeményezés célja, hogy kipróbálják az elektromos közlekedésben rejlő lehetőségeket.

Kommentek

  • vassmi

    Nincs új a nap alatt,nagyon régóta vannak trolik,igaz vezetékhez kötött,viszont nem kell akku csomag ami elöregszik,és így a vezeték ára szerintem visszajön.Ugyanúgy nem szennyez.Városokban ideális.

  • Oszimre

    Egy mai korszerű trolinak mennie kell felsővezeték nélkül is. Úgyhogy bizony azokon is vannak jócskán akkumulátorok, és azok általában korszerűtlenebb savas aksik.

  • tdr

    Szép és jó…..biztos…Csak nem lenne elég a világ összes szél erő műve,ha most csak a tömegközlekedést elektromosítanák…Ja és akku nélkül nem megy,azt meg ügyi elég nehéz/drága előállítani.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha ennyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nemcsak hagyományos modelleké, de Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.