Milliárdokat lehet megtakarítani elektromos buszokkal

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 12.00

Az elektromos buszokat folyton azzal támadják, hogy ha nem a városban, akkor azon kívül szennyeznek. Pedig milliárdokat takaríthat meg velük egy város.

Bizonyos érdekcsoportok folyton azzal támadják az elektromos mobilitást, hogy a járművek töltéséhez szükséges áramot általában a városon kívül kell előállítani. Ergo, szerintük azok szerintük az erőműveken keresztül mégiscsak szennyezik a levegőt. Igen ám, de elfelejtik hozzá tenni, hogy az áram számtalan úton-módon – akár megújuló energiaforrásokból szélerőművekkel, napelemekkel és vízerőművekkel – is előállítható.

Egy, a Volvo-csoport és a pénzügyi tanácsadó cég, a KPMG által készített kutatás arra világított rá, hogy egy város akár jelentős anyagi megtakarítást érhet el az elektromos buszok forgalomba állításával. Az elemzés olyan faktorokat is figyelembe vett, mint például a zajszint, az utazási idő, a károsanyag-kibocsátás, az energia-felhasználás, az adók vagy éppen az áram természetes erőforrásokkal történő előállítása.

A kutatás elkészítésekor egy félmillió lakosú várost és 400 autóbuszból álló flottát vettek figyelembe. A felmérés rávilágított arra, hogy ha egy ekkora város, legalább ennyi dízel autóbuszt cserélne elektromosra, akkor 100 millió svéd koronát, vagyis átszámítva közel 3,3 milliárd forintot takarítana meg. A megtakarításhoz hozzá adódhat a légszennyezésből adódó jelenlegi költségek megszűnése is, mely 24 millió svéd korona (közel 760 millió forint) körül mozog. Ennyi elektromos busz forgalomba állítása ugyanakkor 33 ezer tonna szén-dioxidtól óvná meg a levegőt, mely megközelítőleg 3 ezer svéd háztartás károsanyag-kibocsátásnak felel meg.

A svédországi Göteborg nyáron olyan viszonylatot indított el, melyen kizárólag elektromos buszok közlekednek. A kezdeményezés célja, hogy kipróbálják az elektromos közlekedésben rejlő lehetőségeket.

Kommentek

  • vassmi

    Nincs új a nap alatt,nagyon régóta vannak trolik,igaz vezetékhez kötött,viszont nem kell akku csomag ami elöregszik,és így a vezeték ára szerintem visszajön.Ugyanúgy nem szennyez.Városokban ideális.

  • Oszimre

    Egy mai korszerű trolinak mennie kell felsővezeték nélkül is. Úgyhogy bizony azokon is vannak jócskán akkumulátorok, és azok általában korszerűtlenebb savas aksik.

  • tdr

    Szép és jó…..biztos…Csak nem lenne elég a világ összes szél erő műve,ha most csak a tömegközlekedést elektromosítanák…Ja és akku nélkül nem megy,azt meg ügyi elég nehéz/drága előállítani.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.