A BKV tavaly októberben hirdette meg az úgynevezett rendelkezésre tartásos tenderét, összesen 70 darab autóbuszra vonatkozóan. A dízelbuszos közbeszerzésen a MABI-Bus Kft. és a Debrecen buszszolgáltatását végző Inter Tan-ker City Konzorcium győzött. A MABI 1 milliárd 563 millió forintért bocsátja a BKV rendelkezésére a szólóbuszokat, míg a konzorcium 5 milliárd 247 milliárd forintért a csuklósokat.

Korábban több internetes hírportálon tévesen jelent meg, hogy összesen 75 buszról lenne szó. A BKV egészen pontosan 17 + 3 szóló kivitelű, magyar gyártmányú Modulo M 108 D-t, valamint 46+4 darab törökországi összeszerelésű Mercedes Conecto G típusú buszt fog “bérelni”.  Volt emellett egy másik, szintén rendelkezésre tartásos tender mely alacsonypadlós, szóló, elektromos autóbuszok bérlésére vonatkozott 1 milliárd 452 millió forint keretösszegben. Ezt a kínai BYD holland székhelyű leányvállalata nyerte 5+7 darab autóbusszal. Az új buszok 2016 tavaszán állnának forgalomba, ha a Fővárosi Közgyűlés áldását adja rá.


A rendelkezésre tartás nem jelent mást, minthogy a BKV az üzemanyagot, a takarítást és a buszvezetőket biztosítja, míg a járműveket egy külsős alvállalkozó tartja karban. A fővárosi közlekedési társaság szerint azért van szükség erre a modellre, mert ahhoz, hogy a BKV megőrizhesse piaci helyzetét, sürgősen új buszokat kell forgalomba állítani.

A társaság a tegnap kiadott közleményében ugyanakkor elismerte, hogy ennek következtében némileg csökkenhet a karbantartói személyzet. A BKV viszont ezt úgy kívánja ellensúlyozni, hogy visszaszerzi a felújítói tevékenységét, illetve folytatja a saját hatáskörben összeszerelendő buszprojekteket.