Már van jobb a kínai elektromos busznál

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 12.00

Az amerikai Proterra olyan elektromos busszal állt elő, mellyel egy feltöltéssel akár 415 kilométert is mehetünk.

Két éve számoltunk be arról a kivehető motoros amerikai elektromos buszról, mely éppen akkora, hogy egy nagyobb pom-pom lánycsapat is elfér benne. A modellnek olyannyira sikerült felkeltenie az üzletemberek figyelmét, hogy a Tesla Motors ősbefetetői jelentősebb mennyiséget vásároltak a Proterra részvényeiből.  A gyártó nemrég rukkolt elő 12 méter méter hosszú elektromos hajtású autóbuszával, mely a Catalyst XR fantázianevet kapta.

A szóló kivitelű, kétajtós Catalyst XR részben alacsonypadlós, azonban a dobogóval emelt rész csak a második ajtótól van az utastérben. A modell külsőre talán nem tűnik különlegesnek, azonban teljesítménye mindenképpen annak számít, feltéve, ha hihetünk a Michelin amerikai tesztpályáján végrehajtott tesztnek.

 
A járműben összesen nyolc darab akkumulátor található, melyek együttesen 257 kWh energia tárolására képesek. A Catalyst XR tesztje arra mutatott rá, hogy az elektromos busz egy feltöltéssel legalább 322 kilométert képes megtenni. A tesztpilóták azonban még ennél is több, mintegy 415 kilométeres hatótávot is képesek voltak kicsikarni a járműből 48 kilométer/órás átlagsebesség mellett. A General Transit Feed Specification (GTFS) szerint Amerikában egy átlagos távolsági, vagy városi autóbusz nem tesz meg többet napi 322 kilométernél.

Ezzel az eredménnyel a Proterra rávert kínai versenytársára, a BYD-ra, melynek saját szóló buszai egyelőre csak 250 kilométeres hatótávra képesek. Az amerikai gyártó itt azonban nem áll meg, számításai szerint egy 10 akkumulátorral rendelkező (321 kWh összteljesítményű) Catalyst XR már 483 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet.

A Proterra Catalyst XR-t nemcsak az akkumulátorok tárolókapacitása, hanem a szénszálas erősítésű, kompozit elemekből készülő karosszéria is képessé teszi az eddigieknél nagyobb hatótávolság elérésére. A jármű saját súlya mindössze 12 500 kg, ami így jóval kisebb, mint egy hasonló hosszúságú városi autóbuszé.

Kommentek

  • szaboata

    Szép és jó.És miből van az akksi?Mennyit bír,és újra hasznosítható-e?Furcsa,hogy ezt csak egyesek ,éppen Amerikában,és éppen most birtokolják,pontosabban használhatják.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.