Teherautó, ami fákat kap ki a földből

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.05. 12.00

A modern technika lehetővé tette, hogy úgy kapjunk ki fákat a földből, mintha azok csak fűszálak lennének.

Egy fa általában ott kezdi el az életét, ahová elültették. Egy sajátos eszköznek köszönhetően azonban már korántsem biztos, hogy ott ér véget a sorsa, ahová eredetileg gyökeret eresztett. Egy nagyváros életében gyakran előfordul, hogy tereprendezéskor bizonyos fák, vagy bokrok feleslegessé válnak. Elpusztításuk helyett azonban kiváló alternatíva lehet azok átköltöztetése.

Amerikában és Nyugat-Európában számtalan faásó szerkezet áll rendelkezésre a 0,3-től egészen a 4,5 méter széles átmérőjűig. A legtöbb négy lapátból áll, melyeket hidraulikus karok mozgatnak. Előnyük, hogy méretüktől függően bármilyen munkagépre csatlakoztathatóak, sőt még egy közepes teherbírású teherautóra is telepíthetők. Például olyanra is, amilyen az alábbi videón látható.

Az eszköz működőse egyszerű: a jókorára nyúlt ásófejek lényegében a fa körül található földet és az abban lévő gyökérzetet képesek kiemelni úgy, hogy máshol később újra elültethető legyen. Az eszköz képes arra, hogy úgy vigye át a fát másik helyre, hogy az szállítás közben ne sérüljön meg, illetve, hogy az ne essen le a teherautóról.

A módszer bírálói szerint ez a megoldás nem minden fafajtánál működik, éppen ezért gyakran előfordul, hogy a növény az új helyén elszárad. Ennek ellenére a faásó-szerkezet rendkívül hasznos fejlesztés, hiszen lehetővé teszi, hogy a kivágásra ítélt fák máshol új életet kezdhessenek.

Kommentek

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.