Ilyen is van: közel egymillió kilométert futott Volvo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 12.00

Úgy látszik hatott a Levegő Munkacsoport akciója. A BKV száznál is több Volvo motorját újíttatja fel. Akad köztük olyan busz is, mely közel egymillió kilométert futott.

Nemrég számoltunk be arról, hogy a Levegő Munkacsoport által gyűjtött utaspanaszok a BKV alapján javításokat végzett el több, kormoló vagy füstölő autóbuszon. Ezek között szép számmal akadt 2004-2006 között vásárolt Volvo 7700A típusú, alacsonypadlós csuklós busz is. Úgy tűnik azonban, hogy a társaság megelégelte a pepecselést és tendert írt ki ezen buszok dízelmotorjainak nagyjavítására. A közbeszerzési felhívás 126 darabról szól és a győztesnek 36 hónap áll majd a munkálatok elvégzésére. Ez a mennyiség lényegesen kisebb, mint az a Volvo 7700A flotta, mellyel a BKV jelenleg rendelkezik.

Mint ismeretes, a főváros még a Demszky-éra alatt összesen 150 darab, Lengyelországban készülő Volvo 7700A típusú buszt vásárolt újonnan, melyeket 9-11 éve első ízben a kettes metró pótlásánál vetettek be.  A szeptember végén kiírt tender ugyanakkor nem csak ezeket az autóbuszokat foglalja magába, hiszen megtalálhatóak köztük használtan vett Volvók is. Ennek megfelelően a BKV az újonnan vásárolt csuklósok mellett 25 darab genfi Volvót (7000A) és 38 darab szóló kivitelű Volvo 7700-as motorját is felújíttatja.

A fent említett 150 darabos Volvo 7700A flottának tehát csak egy része újul meg, de ezek között egységesen oszlanak meg 9-11 éves autóbuszok. Íme a részletes lista. Érdekesség ugyanakkor, hogy a motorjavításra jelölt buszok között akadnak olyanok is, melyeket legalább egyszer, vagy kétszer már felújított a fővárosi közlekedési társaság.

A járművek igen vegyes képet mutatnak a futásteljesítmény tekintetében, hiszen van olyan genfi Volvo közöttük, mely 15 év alatt “csak” 171 679 kilométert futott, míg a leginkább igénybe vett Volvo 7700A kilométerórája 917 400 kilométernél állt a 2015. április végi állapot szerint. A felújításra váró motorok többsége Euro 3-as, vagy Euro 2-es minősítésű. A karbantartást a BKV nem uniós pénzből végzi. A győztes ajánlattevőnek 12 hónapos garanciát kell vállalnia a javításra, kilométer korlátozás nélkül.

A fenti képen látható FLR-717-es rendszámú autóbuszt motorját is felújítják. Ráfér, hiszen 793 220 kilométert futott ez év április végéig. Amennyiben kételkedik a felújítás szükségességében, feltétlenül nézze meg ezt, a budapesti Szent Gellért téren készült videót, melyen éppen egy csuklós Volvó indul el a megállóból.

Kommentek

  • mtbe

    Az a majdnem egymillió kilométer, az szép, főleg, hogy csak városban nyúzzák, folyamatos indulás-megállás, klímával, 100 utassal, ráadásul nem túl erős a motorja.
    Elég vegyes most a Volvók képe, látok már világoskéket is mindhárom évjáratból, de van még sok sötétkék is, amire szintén ráférne a felújítás. Talán úgy lenne a legjobb, ha a fent említett motorfelújítás mellett egyúttal belül is felújítanák és átfújnák őket.

  • szaboata

    Nem uniós pénzből,hanem? Állami pénzből,gondolom,az adófizetők pénzéből.
    Az országban még hány helyi közlekedési vállalat buszát újítanak fel állami pénzből?Jó lenne már végre,ha Bpest megállna a saját lábán,nem nyelné számolatlanul az ország pénzét.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.