Ilyen is van: közel egymillió kilométert futott Volvo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 12.00

Úgy látszik hatott a Levegő Munkacsoport akciója. A BKV száznál is több Volvo motorját újíttatja fel. Akad köztük olyan busz is, mely közel egymillió kilométert futott.

Nemrég számoltunk be arról, hogy a Levegő Munkacsoport által gyűjtött utaspanaszok a BKV alapján javításokat végzett el több, kormoló vagy füstölő autóbuszon. Ezek között szép számmal akadt 2004-2006 között vásárolt Volvo 7700A típusú, alacsonypadlós csuklós busz is. Úgy tűnik azonban, hogy a társaság megelégelte a pepecselést és tendert írt ki ezen buszok dízelmotorjainak nagyjavítására. A közbeszerzési felhívás 126 darabról szól és a győztesnek 36 hónap áll majd a munkálatok elvégzésére. Ez a mennyiség lényegesen kisebb, mint az a Volvo 7700A flotta, mellyel a BKV jelenleg rendelkezik.

Mint ismeretes, a főváros még a Demszky-éra alatt összesen 150 darab, Lengyelországban készülő Volvo 7700A típusú buszt vásárolt újonnan, melyeket 9-11 éve első ízben a kettes metró pótlásánál vetettek be.  A szeptember végén kiírt tender ugyanakkor nem csak ezeket az autóbuszokat foglalja magába, hiszen megtalálhatóak köztük használtan vett Volvók is. Ennek megfelelően a BKV az újonnan vásárolt csuklósok mellett 25 darab genfi Volvót (7000A) és 38 darab szóló kivitelű Volvo 7700-as motorját is felújíttatja.

A fent említett 150 darabos Volvo 7700A flottának tehát csak egy része újul meg, de ezek között egységesen oszlanak meg 9-11 éves autóbuszok. Íme a részletes lista. Érdekesség ugyanakkor, hogy a motorjavításra jelölt buszok között akadnak olyanok is, melyeket legalább egyszer, vagy kétszer már felújított a fővárosi közlekedési társaság.

A járművek igen vegyes képet mutatnak a futásteljesítmény tekintetében, hiszen van olyan genfi Volvo közöttük, mely 15 év alatt “csak” 171 679 kilométert futott, míg a leginkább igénybe vett Volvo 7700A kilométerórája 917 400 kilométernél állt a 2015. április végi állapot szerint. A felújításra váró motorok többsége Euro 3-as, vagy Euro 2-es minősítésű. A karbantartást a BKV nem uniós pénzből végzi. A győztes ajánlattevőnek 12 hónapos garanciát kell vállalnia a javításra, kilométer korlátozás nélkül.

A fenti képen látható FLR-717-es rendszámú autóbuszt motorját is felújítják. Ráfér, hiszen 793 220 kilométert futott ez év április végéig. Amennyiben kételkedik a felújítás szükségességében, feltétlenül nézze meg ezt, a budapesti Szent Gellért téren készült videót, melyen éppen egy csuklós Volvó indul el a megállóból.

Kommentek

  • mtbe

    Az a majdnem egymillió kilométer, az szép, főleg, hogy csak városban nyúzzák, folyamatos indulás-megállás, klímával, 100 utassal, ráadásul nem túl erős a motorja.
    Elég vegyes most a Volvók képe, látok már világoskéket is mindhárom évjáratból, de van még sok sötétkék is, amire szintén ráférne a felújítás. Talán úgy lenne a legjobb, ha a fent említett motorfelújítás mellett egyúttal belül is felújítanák és átfújnák őket.

  • szaboata

    Nem uniós pénzből,hanem? Állami pénzből,gondolom,az adófizetők pénzéből.
    Az országban még hány helyi közlekedési vállalat buszát újítanak fel állami pénzből?Jó lenne már végre,ha Bpest megállna a saját lábán,nem nyelné számolatlanul az ország pénzét.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.