Az osztrák főváros repülőterén dolgozó Econic alacsony fülkével készült, ennek köszönhetően alacsony szállítási magassággal rendelkezik. Ennek köszönhetően a Boeing 737-től egészen az Airbus A380-asig, számtalan repülőgéptípusnál bevethető. A háromtengelyes teherautót elsősorban az teszi univerzálissá, hogy a felépítmény egy része a fülke fölé került, emellett a rakodószerkezet tetszés szerint emelhető vagy csökkenthető.

Ez a Mercedes nemcsak attól különleges, mert speciális feladatot lát el, hanem attól is, hogy ez az első, gázüzemű Euro 6-os motorral szerelt Econic. Ennek köszönhetően a jármű 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint dízeles társai. Biometánnal közlekedtetve pedig lényegében CO2-es mentes üzemet tud biztosítani.

A sofőr kényelme érdekében az Econic NGT-t Allison-gyártmányú automata váltóval szerelték fel, emellett a könnyebb manőverezésért 360 fokos kamerarendszerrel látták el a járművet. Az eszköz a holttérben található tárgyakat, járműveket is láthatóvá teszi a járművezető számára, így biztonságossá válhatnak a kormányzási műveletek.