Fogadjunk, hogy ennyit nem is akartál tudni az új Hiluxról

Minden téren fejlődött (még szép)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.22. 11.00

Májusban már majdnem mindent tudtunk róla, most azonban hiánytalanul itt van az összes információ a nyolcadik generációs Toyota Hilux európai változatáról.

A balkormányos kivitel belterének fényképeivel még mindig adósunk maradt a Toyota, de legalább az európai verzió specifikációi elkészültek: lássuk, mire képes pontosan a legendás pick-up nyolcadik szériája.

A Hilux 1968 óta mintegy 16 millió példányban készült, Európában jelenleg a piac csaknem egy negyedét (23,5 %) tudhatja magáénak; az új modellből a tavalyi 36 ezer helyett évi 40 ezret szeretnének eladni.

A májusban már megszellőztetett új Hilux megnőtt: kilenc centivel hosszabb (5350 mm), kettővel szélesebb (1855 mm), ugyanakkor féllel alacsonyabb (1855 mm) elődjénél. A személyautós arculatról (persze felszereltségi szinttől függően) LED-es nappali fényekkel megspékelt fényszórók, vastag krómrácsokkal tagolt hűtőmaszk, és új, koptatóbetéttől mentes lökhárító gondoskodik. A fülke tetejét aerodinamikailag optimális, V alakú borda tagolja, ahogy a fényszórók háza is segít csökkenteni a légellenállást. A hátsó lökhárító mélyebbre nyúlik, hogy könnyebb legyen a fellépés.

Az utastérben valódi személyautós ergonómia vár, nagy, központi érintőképernyővel, vízszintes műszerfallal, kormányról módosítható tartalmú multi-információs monitorral. A váltókart megkurtították, a terepváltó pedig mechanikus kar helyett gombokkal kezelhető.

A Hilux háromféle kárpitozással rendelhető: a durva, strapabíró szövetet a munkagépet keresők, a finomabb vászonkárpit a kettős célú járművet vásárlók, míg a full bőrkárpitot a tisztán hobbi célú felhasználók kedvéért vették a kínálatba. Mindegyikük örülni fog a 10 mm-rel magasabb csípőpontnak, valamint a 15 mm-rel nagyobb úton állítható ülésmagasságnak. A vezetőülés ülőlapjának eleje dönthető, a kormány hosszirányú állíthatósága is megnőtt.

A fejtér 8, a válltér 19 mm-rel nagyobb, az első ülések új vázszerkezete és párnázása jobb hosszú távú komfortot kínál; a háttámla szélesebb, így jobban tartja a felsőtestet. Ugyanezeket a módosításokat hátul is elvégezték, így a törzs és a láb egyaránt jobb megtámasztást kap, a lábfejnek és a térdnek egyaránt több hely jut. A duplafükés modelleken opcióként osztva felhajthatók az ülőlapok, így plusz pakolófelületet kapunk. Ebből egyébként is akad bőven, ismét csak személyautós gondossággal használták ki az apró helyeket a tervezők.

Fogadjunk, hogy ennyit nem is akartál tudni az új Hiluxról 1

A kabin zaj- és rezgésszintjét a kategória legjobb értékére csökkentették, írja a közlemény. Módszeresen körbeszigetelték az utasteret, a kerékdobtól a műszerfalon át egészen a motortérig, javították az oldalajtók és -ablakok tömítését, de ez nem minden: az első hajtást az eddigi fogaskerék helyett láncra bízták, a leömlő alakját zajcsökkentésre optimalizálták, merevítették a turbófeltöltő rögzítését (ezzel csökkent a rezgés), valamint a dízelüzemű modelleken szigetelőburkolatot kapott a motor és az olajteknő is.

A plató szélessége az eddigi 1544 mm-ről kategóriaelső 1645-re nőtt, a hátfal zsanérjait megerősítették, nyitott helyzetben masszívabb a szerkezet. A plató maga jobban ellenáll a deformációknak, sérüléseknek.

A hatfokozatú kézi váltót és az automatát egyaránt átdolgozták, akárcsak a terepváltót. Újdonságként megjelent az üzemmód-kapcsoló, hogy választhassunk a takarékos és nagyteljesítményű felhasználás között.
A létraváz vastagabb idomokból áll, torziós merevsége 20 százalékkal nőtt. A nagyobb nyomatékkal együtt ez magasabb vontatható tömeget eredményez: akár 3,2 tonnát húzhat maga után a Hilux. A karosszériát az eddiginél jóval több ponthegesztés tartja össze, alsó védelméről a korábbinál nagyobb felületű, háromszor ellenállóbb burkolat gondoskodik.

A Hilux nem csak teherhordásban ügyesebb, vezetni is kellemesebb: a motornyomaték-szabályozás megelőzi a keresztirányú tengely körüli elfordulást (bólogatás, ugrálás), a módosított méretű és bekötésű laprugók kanyarban csökkentik az oldaldőlést, miközben a 20 százalékkal nagyobb rugóút terepen teszi potensebbé az autót.

Az összkerékhajtási rendszer robusztusabb, az első differenciálműbe olajhőfok-érzékelőt építettek. Ez túlmelegedés esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy váltson vissza hátsókerék-hajtásba; ha ez nem történik meg, a jármű sebességét 120 km/órában korlátozza a rendszer. Terepen egyébként visszagurulás-gátló és ereszkedés-szabályozó funkciók segítik az előrejutást.

A biztonság is javult: a váz energiaelnyelő képessége 15 százalékkal nőtt, alapfelszerelés a 7 darab légzsák, minden ülésen automata övet találunk, és nem csak menetstabilizáló rendszert kapott a Hilux, hanem a vontatmány imbolygását is képes csökkenteni.

Kommentek

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.