Fogadjunk, hogy ennyit nem is akartál tudni az új Hiluxról

Minden téren fejlődött (még szép)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.22. 11.00

Májusban már majdnem mindent tudtunk róla, most azonban hiánytalanul itt van az összes információ a nyolcadik generációs Toyota Hilux európai változatáról.

A balkormányos kivitel belterének fényképeivel még mindig adósunk maradt a Toyota, de legalább az európai verzió specifikációi elkészültek: lássuk, mire képes pontosan a legendás pick-up nyolcadik szériája.

A Hilux 1968 óta mintegy 16 millió példányban készült, Európában jelenleg a piac csaknem egy negyedét (23,5 %) tudhatja magáénak; az új modellből a tavalyi 36 ezer helyett évi 40 ezret szeretnének eladni.

A májusban már megszellőztetett új Hilux megnőtt: kilenc centivel hosszabb (5350 mm), kettővel szélesebb (1855 mm), ugyanakkor féllel alacsonyabb (1855 mm) elődjénél. A személyautós arculatról (persze felszereltségi szinttől függően) LED-es nappali fényekkel megspékelt fényszórók, vastag krómrácsokkal tagolt hűtőmaszk, és új, koptatóbetéttől mentes lökhárító gondoskodik. A fülke tetejét aerodinamikailag optimális, V alakú borda tagolja, ahogy a fényszórók háza is segít csökkenteni a légellenállást. A hátsó lökhárító mélyebbre nyúlik, hogy könnyebb legyen a fellépés.

Az utastérben valódi személyautós ergonómia vár, nagy, központi érintőképernyővel, vízszintes műszerfallal, kormányról módosítható tartalmú multi-információs monitorral. A váltókart megkurtították, a terepváltó pedig mechanikus kar helyett gombokkal kezelhető.

A Hilux háromféle kárpitozással rendelhető: a durva, strapabíró szövetet a munkagépet keresők, a finomabb vászonkárpit a kettős célú járművet vásárlók, míg a full bőrkárpitot a tisztán hobbi célú felhasználók kedvéért vették a kínálatba. Mindegyikük örülni fog a 10 mm-rel magasabb csípőpontnak, valamint a 15 mm-rel nagyobb úton állítható ülésmagasságnak. A vezetőülés ülőlapjának eleje dönthető, a kormány hosszirányú állíthatósága is megnőtt.

A fejtér 8, a válltér 19 mm-rel nagyobb, az első ülések új vázszerkezete és párnázása jobb hosszú távú komfortot kínál; a háttámla szélesebb, így jobban tartja a felsőtestet. Ugyanezeket a módosításokat hátul is elvégezték, így a törzs és a láb egyaránt jobb megtámasztást kap, a lábfejnek és a térdnek egyaránt több hely jut. A duplafükés modelleken opcióként osztva felhajthatók az ülőlapok, így plusz pakolófelületet kapunk. Ebből egyébként is akad bőven, ismét csak személyautós gondossággal használták ki az apró helyeket a tervezők.

Fogadjunk, hogy ennyit nem is akartál tudni az új Hiluxról 1

A kabin zaj- és rezgésszintjét a kategória legjobb értékére csökkentették, írja a közlemény. Módszeresen körbeszigetelték az utasteret, a kerékdobtól a műszerfalon át egészen a motortérig, javították az oldalajtók és -ablakok tömítését, de ez nem minden: az első hajtást az eddigi fogaskerék helyett láncra bízták, a leömlő alakját zajcsökkentésre optimalizálták, merevítették a turbófeltöltő rögzítését (ezzel csökkent a rezgés), valamint a dízelüzemű modelleken szigetelőburkolatot kapott a motor és az olajteknő is.

A plató szélessége az eddigi 1544 mm-ről kategóriaelső 1645-re nőtt, a hátfal zsanérjait megerősítették, nyitott helyzetben masszívabb a szerkezet. A plató maga jobban ellenáll a deformációknak, sérüléseknek.

A hatfokozatú kézi váltót és az automatát egyaránt átdolgozták, akárcsak a terepváltót. Újdonságként megjelent az üzemmód-kapcsoló, hogy választhassunk a takarékos és nagyteljesítményű felhasználás között.
A létraváz vastagabb idomokból áll, torziós merevsége 20 százalékkal nőtt. A nagyobb nyomatékkal együtt ez magasabb vontatható tömeget eredményez: akár 3,2 tonnát húzhat maga után a Hilux. A karosszériát az eddiginél jóval több ponthegesztés tartja össze, alsó védelméről a korábbinál nagyobb felületű, háromszor ellenállóbb burkolat gondoskodik.

A Hilux nem csak teherhordásban ügyesebb, vezetni is kellemesebb: a motornyomaték-szabályozás megelőzi a keresztirányú tengely körüli elfordulást (bólogatás, ugrálás), a módosított méretű és bekötésű laprugók kanyarban csökkentik az oldaldőlést, miközben a 20 százalékkal nagyobb rugóút terepen teszi potensebbé az autót.

Az összkerékhajtási rendszer robusztusabb, az első differenciálműbe olajhőfok-érzékelőt építettek. Ez túlmelegedés esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy váltson vissza hátsókerék-hajtásba; ha ez nem történik meg, a jármű sebességét 120 km/órában korlátozza a rendszer. Terepen egyébként visszagurulás-gátló és ereszkedés-szabályozó funkciók segítik az előrejutást.

A biztonság is javult: a váz energiaelnyelő képessége 15 százalékkal nőtt, alapfelszerelés a 7 darab légzsák, minden ülésen automata övet találunk, és nem csak menetstabilizáló rendszert kapott a Hilux, hanem a vontatmány imbolygását is képes csökkenteni.

Kommentek

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.