Haló! Ilyen buszt vegyenek a Volánok!

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.20. 12.00

Képzelje el, hogy felszáll a távolsági buszra és nem ül ön mellett senki. Élvezi kilátást, a klímát és elbóbiskol anélkül, hogy bárki oldalba bökné.

Mindez nem a távoli jövő. Minisztériumi számítások szerint a Volán-társaságoknak (jobban mondva a regionális központokba tömörült volánoknak) legalább 1000-1400 buszt kellene vásárolniuk a 2016-os piacnyitásig. A privát társaságok megjelenésével ugyanis versenyhelyzetbe kerülnek, ezért fiatalítaniuk kell a járműflottát. A Setra ComfortClass S 516 HDH személyében megtaláltuk azt a jelöltet, amely kiváló lehet az elaggott autóbuszok kiváltására. Az Ulm-i gyártó turistabuszát ráadásul tavaly mi is kipróbálhattuk, ezért nyugodt szívvel ajánljuk a hazai üzemeltetőknek a páratlan műszaki tartalommal rendelkező modellt.

A Setra nemrégiben elkészítette az S 516 HDH extra komfortot kínáló változatát, melynek utasterében a dupla üléspárok helyett mindkét oldalt mindössze 1-1 ülés van soronként. A 13,33 méter hosszú, három tengelyes jármű fedélzetén így mindössze 24 utasülés – igen nem vicc – áll rendelkezésre. Mi ebben a jó? Talán annyi, hogy van hely, van személyes tér és az utasok kellő távolságban lehetnek egymástól az utazás ideje alatt. De akad még más érvek is emellett az utastéri megoldás mellett. A műbőr borítású, párnázott üléseket extra fejtámasszal, kényelmes kartámaszokkal, kihajtható asztalkával látták el. Az oldalfalakba 220 Voltos csatlakozókat ágyaztak, ennek köszönhetően minden utasnak lehetősége nyílik töltenie a laptopját, vagy más akkumulátoros készülékét.

Az ülések mellett tárolórekeszeket is elhelyeztek, melyekben az utazók saját telefonjaikat, kulcsaikat, pénztárcáikat, vagy akár nassolni valójukat is tarthatják. A széles háttámlával szerelt utasülések egyéb iránt forgathatóak is, így pillanatok alatt konferencia busz varázsolható a Setra S 515 HDH-ból.
A képen látható vadonatúj jármű a német Autobus Oberbayern tulajdonába került, mely többek között a festően szép Neuschwanstein kastélyhoz kiránduló felső-kategóriás utasokat szállítására használja. Az ilyen és ehhez hasonló kényelmi megoldások nem idegenek a Setrától, a német cég néhány éve olyan autóbuszt készített mely 2+1-es üléselrendezéssel készült. A S 416 HDH-ról részletesen ezen a linken olvashat.

Persze nagyon kevés az esély rá, hogy idehaza bármelyik Volán-társaság menetrend szerinti forgalomba állítson ilyen kivitelű autóbuszt. Ezeknél a járatoknál ugyanis fontos, hogy elegendő hely álljon rendelkezésre egy adott vonalon.

Ha még szíven olvasna elképesztő kényelmes Setra-buszokról, akkor nézze meg a zenekarok számára gyártott hálófülkés, zuhanyzóval és konyhával ellátott S 411 HD-t bemutató cikkünket.

Kommentek

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.