Ural Next, az elpusztíthatatlan ruszki technika

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 12.00

Az Ural teherautókat gyakran nevezzük elpusztíthatatlannak. Mostantól a sokoldalú szót is fel kell írni a listára.

Való igaz, a legendás 4320-ast váltó Ural Next előnyeinek sorolását nem azzal kezdi az ember, hogy van benne Euro 6-os motor. Ez orosz technika a szó jó és rossz értelmében, de a modellekhez kínált 6,7 literes, Euro 5-ös YaMZ-536-os erőforrás nem érdemel kritikát. Az Ural Next év elején bemutatott modellkínálatában eddig egy dömper, két platós és egy utasszállító változat kapott helyet. Most a gyártó tartálykocsis és darus kivitellel bővítette a kínálatot.

Mindkét modell a háromtengelyes alvázra épült és nincs sok eltérés a modellcsalád többi tagjához képest. A tartálykocsis kivitel lényegében egy platós változat. Ennek köszönhetően a teherautó kétfunkciós, hiszen tökéletesen alkalmas üzemanyagok vagy folyékony élelmiszer-ipari termékek szállítására, emellett akár mezei szállítójárműként is bevethető.

A darus Next dupla fülkével készül, ennek köszönhetően hét fő szállítására alkalmas. A daru teherbírása 25 tonna, emellett 21,7 méter hosszú sodronykötéllel rendelkezik. A gyártó egy emelőkosarat is biztosít a járműhöz, mely szükség esetén le- vagy felszerelhető. Az eszköz két fő szállítására alkalmas és a daru 24,6 méteres magasságig képes felemelni a kosarat.

Újdonság, hogy az Ural a jövőben sűrített földgázzal (CNG) hajtott motorokat is kínál a Next modellekhez. A dízellel és CNG-vel is üzemeltethető bi-fuel erőforrás teljes mértékben megegyezik a YaMZ-536-os motorral. A CNG-s kivitelhez a gyártó kilenc gáztartályt biztosít, melyek együttes kapacitása 892 liter. A dízeltankkal együtt viszont a jármű 1670 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami kifejezetten erős eladási érv lesz azoknak az üzemeltetőknek, akik nagy távolságokon kívánják használni az Ural Next teherautókat.

Kommentek

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Élesben tesztelik az új magyar buszt

Hétköznapi utasokkal tesztelik Győrben a Kravtex-Kühne Csoport új, Magyarországon készülő buszát, a Credo Econell 13 CiTY-t.

Rossz világ köszöntött a busszal utazókra itthon

A kormány jelentős mértékben visszafaragta a belföldön utazók jogait. Ennek következtében kevesebb kártérítés és rosszabb tájékoztatás vár az utasokra.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.