Való igaz, a legendás 4320-ast váltó Ural Next előnyeinek sorolását nem azzal kezdi az ember, hogy van benne Euro 6-os motor. Ez orosz technika a szó jó és rossz értelmében, de a modellekhez kínált 6,7 literes, Euro 5-ös YaMZ-536-os erőforrás nem érdemel kritikát. Az Ural Next év elején bemutatott modellkínálatában eddig egy dömper, két platós és egy utasszállító változat kapott helyet. Most a gyártó tartálykocsis és darus kivitellel bővítette a kínálatot.

Mindkét modell a háromtengelyes alvázra épült és nincs sok eltérés a modellcsalád többi tagjához képest. A tartálykocsis kivitel lényegében egy platós változat. Ennek köszönhetően a teherautó kétfunkciós, hiszen tökéletesen alkalmas üzemanyagok vagy folyékony élelmiszer-ipari termékek szállítására, emellett akár mezei szállítójárműként is bevethető.

A darus Next dupla fülkével készül, ennek köszönhetően hét fő szállítására alkalmas. A daru teherbírása 25 tonna, emellett 21,7 méter hosszú sodronykötéllel rendelkezik. A gyártó egy emelőkosarat is biztosít a járműhöz, mely szükség esetén le- vagy felszerelhető. Az eszköz két fő szállítására alkalmas és a daru 24,6 méteres magasságig képes felemelni a kosarat.

Újdonság, hogy az Ural a jövőben sűrített földgázzal (CNG) hajtott motorokat is kínál a Next modellekhez. A dízellel és CNG-vel is üzemeltethető bi-fuel erőforrás teljes mértékben megegyezik a YaMZ-536-os motorral. A CNG-s kivitelhez a gyártó kilenc gáztartályt biztosít, melyek együttes kapacitása 892 liter. A dízeltankkal együtt viszont a jármű 1670 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami kifejezetten erős eladási érv lesz azoknak az üzemeltetőknek, akik nagy távolságokon kívánják használni az Ural Next teherautókat.