Török midibuszokat kap a budai Vár

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 15.30

Két midibusz már megérkezett Budapestre abból a flottából, melyet nemrég vásárolt a főváros. Megnéztük, mit tudnak.

Ma a budai Várban található Szentháromság téren átadták Budapest új midibuszait. Mint ismeretes, idén a Budavári Önkormányzat a BKV-val közösen 16 darab Törökországban készülő, kis befogadóképességű busz beszerzéséről döntött. Ebből kettő már megérkezett Budapestre, de a BKK október végéig várhatóan az összes járművet átveheti. A teszteket követően pedig decemberben már biztosan kipróbálhatja a fővárosi utazóközönség az új midibuszokat.

Az ajtók fölött található fotocella megakadályozza, hogy a jármű sofőrje véletlenül odacsukja az utast.

Az unió fizeti
A 16 darab jármű beszerzésének költsége 909 millió forint, amelyet a budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó program keretében, teljes egészében európai uniós forrásból finanszíroztak. A vadonatúj buszok a budai Várat a belvárossal összekötő 16-os viszonylaton fognak közlekedni.

Mindkét oldalt dupla üléspárok találhatók az utastérben, csak az első ajtó mögött van egy-egy másfeles ülés.

Garanciás járművek
A Karsan Atak típusú midibusza félig alacsony padlós, motorja megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Utastere teljes mértékben klimatizált, teljes befogadóképessége 39 fő, melyből 23 ülőhely. A jótállási és szavatossági feltételek szerint a Karsan a karosszériára 10 évet, az erőátviteli egységekre 5 évet és/vagy 300 ezer kilométer jótállási garanciát vállalt. Az Atak üzemanyag-fogyasztása viszonylag kedvező: 35 l/100 kilométer.

A török gyártó képviselője emlékplaketteket adott át a két busz átadása alkalmából.

Magyar-török harc
A Karsan a közbeszerzési tenderen a magyar gyártmányú S91-essel szemben bizonyult jobbnak. Ugyanakkor a hazai ipart támogatóknak sem kell búslakodniuk, hiszen a Molitus-Rába S91-est egy másik tenderen győztesnek hirdették ki. Eszerint az Orangeways a BKK alvállalkozójaként 35 darab magyar gyártmányú buszt állíthat 2016-ban forgalomba Budapesten.

A járművet automata-váltóval szerelték, jobb oldalt a FUTÁR eszköz, bal oldalt pedig a külső és belső kamerák képeit összesítő monitor található.

Hiánycikk a midibusz
A BKK egykor 90 járműből álló midibuszflottája mára 28 darabosra apadt, közülük is mindössze 21 példány állhat nap mint nap forgalomba. A megfelelő közlekedés biztosításához a szakemberek szerint legalább 40 járműből álló midibuszflotta fenntartása lenne indokolt, de akár 60 darab ilyen jármű üzemeltetése is reális lehet Budapesten.

A második ajtónál mechanikusan kihajtható rámpa áll rendelkezésre a mozgássérült utasok fel- és leszállására.

A Karsan Otomotiv az egyik legnagyobb törökországi gyártó. A cég szereli össze például ettől az évtől kezdve a Hyundai H350-es furgonját, de ugyancsak a gyártó bursai üzemében készül a Peugeot Boxer és a Fiat Ducato is.

Kommentek

  • sforisek

    A korabban hozzajuk kuldott Ikarus-okbol megtanultak hogy is keszul egy busz.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.