Mint ismeretes, a MABI-Bus Kft. korábban 10 darab szóló (+ 40 darab még opciósan lehívható), alacsony padlós busz leszállítására nyert jogot a BKV közbeszerzési pályázatán. A buszok gyártása már javában zajlik, éppen ezért a cég telephelyén megnéztük, hogyan készülnek a főváros új autóbuszai. A most készülő M 108D típusú buszokból korábban V 127 V2 néven vásárolt a BKV.

NABI

A NABI Kft. a fővárosi Újszász utcai telephelyén 2012. december 31-én állította le a termelést, ahol korábban évente több száz busz készült. Az amerikai piacra történő gyártást pedig a kaposvári üzem leállításával 2013. május 31-én teljesen megszüntette a NABI Kft., mivel az amerikai New Flyer kezébe került. A konkurens gyártó nem tartott igényt a cég magyarországi érdekeltségeire. 2013 második felében az Evopro-csoport az Újszász utcai kísérleti üzemet bérbe vette a NABI-tól, hogy ott két kompozit-felépítésű prototípust gyártson. 2013 év végén pedig megvette a NABI Kft.-t, vele együtt pedig az európai piacra tervezett NABI Sirius gyártási jogát is. Itt folyik jelenleg a Modulo M 108D buszok részleges összeszerelése.

 

Ezen az állomáson felkerülnek a karosszéria az oldallemezek, továbbá a busz megkapja a padlólemezt és a tetőborítást.


A BKV korábban összesen 18 darab Ikarus V127 típusú autóbuszt helyezett forgalomba. A cég a kedvező üzemeltetési tapasztalatokon felbuzdulva további 10 darabra írt ki tendert. A közbeszerzést az Evopro tulajdonába tartozó MABI-Bus Kft. nyerte, mely Modulo M108 D-re keresztelte modellt.


A modell utastere valamivel átgondoltabb az előző szériához képest: a második ajtónál nagyobb peron áll rendelkezésre, emellett az oldalra fordított üléseket is elhagyták.


A Modulo M 108D Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, 280 lóerős teljesítményű motorral készül. A kisebb hengerűrtartalmú, 1100 Newtonméteres maximális nyomatékra képes erőforrás a Cummins-tól érkezik.


Egy névtelen szerző műve, akinek sikerült két, számára fontos dolgot rímbe szedni, a NABI-t és a sört.