Nem találná ki, hol készülnek a BKV új buszai

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.13. 07.00

Mátyásföldön, a néhai NABI Újszász utcai telephelyén gyártják a BKV új autóbuszait. Fotósorozatunkban megnézheti, hogyan szerelik össze Budapest új büszkeségeit.

Mint ismeretes, a MABI-Bus Kft. korábban 10 darab szóló (+ 40 darab még opciósan lehívható), alacsony padlós busz leszállítására nyert jogot a BKV közbeszerzési pályázatán. A buszok gyártása már javában zajlik, éppen ezért a cég telephelyén megnéztük, hogyan készülnek a főváros új autóbuszai. A most készülő M 108D típusú buszokból korábban V 127 V2 néven vásárolt a BKV.

NABI

A NABI Kft. a fővárosi Újszász utcai telephelyén 2012. december 31-én állította le a termelést, ahol korábban évente több száz busz készült. Az amerikai piacra történő gyártást pedig a kaposvári üzem leállításával 2013. május 31-én teljesen megszüntette a NABI Kft., mivel az amerikai New Flyer kezébe került. A konkurens gyártó nem tartott igényt a cég magyarországi érdekeltségeire. 2013 második felében az Evopro-csoport az Újszász utcai kísérleti üzemet bérbe vette a NABI-tól, hogy ott két kompozit-felépítésű prototípust gyártson. 2013 év végén pedig megvette a NABI Kft.-t, vele együtt pedig az európai piacra tervezett NABI Sirius gyártási jogát is. Itt folyik jelenleg a Modulo M 108D buszok részleges összeszerelése.

 

Ezen az állomáson felkerülnek a karosszéria az oldallemezek, továbbá a busz megkapja a padlólemezt és a tetőborítást.


A BKV korábban összesen 18 darab Ikarus V127 típusú autóbuszt helyezett forgalomba. A cég a kedvező üzemeltetési tapasztalatokon felbuzdulva további 10 darabra írt ki tendert. A közbeszerzést az Evopro tulajdonába tartozó MABI-Bus Kft. nyerte, mely Modulo M108 D-re keresztelte modellt.


A modell utastere valamivel átgondoltabb az előző szériához képest: a második ajtónál nagyobb peron áll rendelkezésre, emellett az oldalra fordított üléseket is elhagyták.


A Modulo M 108D Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, 280 lóerős teljesítményű motorral készül. A kisebb hengerűrtartalmú, 1100 Newtonméteres maximális nyomatékra képes erőforrás a Cummins-tól érkezik.


Egy névtelen szerző műve, akinek sikerült két, számára fontos dolgot rímbe szedni, a NABI-t és a sört.

Kommentek

  • kocogok

    Nocsak! Csak nem észhez tértünk és a drága külföldi szarok helyett itthon gyártunk és teremtünk munkahelyet?

  • kocogok

    Ja! És remélem alacsonypadlósok lesznek, mert az idősek már nem tudnak lépcsőzni!

  • rokkarudi

    Csak ezt a kretént (http://www.videoton.hu/index.php/hu/videoton/igazgatosag-reszvenyesek ) ne engedjék a közelébe, mert akkor az Ikarusz sorsára jut a cég.

  • Dalmata

    Hát, ha a pesti sofőrök úgy vezetnek, mint a miskolciak, akkor hiába lesznek alacsonypadlósok. Olyan rosszul állnak be a megállóba, hogy csak az első ajtónál lehet jól leszállni. Ott meg ugye elvileg nem szabad, mert az a felszállóké.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.