Nem találná ki, hol készülnek a BKV új buszai

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.13. 07.00

Mátyásföldön, a néhai NABI Újszász utcai telephelyén gyártják a BKV új autóbuszait. Fotósorozatunkban megnézheti, hogyan szerelik össze Budapest új büszkeségeit.

Mint ismeretes, a MABI-Bus Kft. korábban 10 darab szóló (+ 40 darab még opciósan lehívható), alacsony padlós busz leszállítására nyert jogot a BKV közbeszerzési pályázatán. A buszok gyártása már javában zajlik, éppen ezért a cég telephelyén megnéztük, hogyan készülnek a főváros új autóbuszai. A most készülő M 108D típusú buszokból korábban V 127 V2 néven vásárolt a BKV.

NABI

A NABI Kft. a fővárosi Újszász utcai telephelyén 2012. december 31-én állította le a termelést, ahol korábban évente több száz busz készült. Az amerikai piacra történő gyártást pedig a kaposvári üzem leállításával 2013. május 31-én teljesen megszüntette a NABI Kft., mivel az amerikai New Flyer kezébe került. A konkurens gyártó nem tartott igényt a cég magyarországi érdekeltségeire. 2013 második felében az Evopro-csoport az Újszász utcai kísérleti üzemet bérbe vette a NABI-tól, hogy ott két kompozit-felépítésű prototípust gyártson. 2013 év végén pedig megvette a NABI Kft.-t, vele együtt pedig az európai piacra tervezett NABI Sirius gyártási jogát is. Itt folyik jelenleg a Modulo M 108D buszok részleges összeszerelése.

 

Ezen az állomáson felkerülnek a karosszéria az oldallemezek, továbbá a busz megkapja a padlólemezt és a tetőborítást.


A BKV korábban összesen 18 darab Ikarus V127 típusú autóbuszt helyezett forgalomba. A cég a kedvező üzemeltetési tapasztalatokon felbuzdulva további 10 darabra írt ki tendert. A közbeszerzést az Evopro tulajdonába tartozó MABI-Bus Kft. nyerte, mely Modulo M108 D-re keresztelte modellt.


A modell utastere valamivel átgondoltabb az előző szériához képest: a második ajtónál nagyobb peron áll rendelkezésre, emellett az oldalra fordított üléseket is elhagyták.


A Modulo M 108D Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, 280 lóerős teljesítményű motorral készül. A kisebb hengerűrtartalmú, 1100 Newtonméteres maximális nyomatékra képes erőforrás a Cummins-tól érkezik.


Egy névtelen szerző műve, akinek sikerült két, számára fontos dolgot rímbe szedni, a NABI-t és a sört.

Kommentek

  • kocogok

    Nocsak! Csak nem észhez tértünk és a drága külföldi szarok helyett itthon gyártunk és teremtünk munkahelyet?

  • kocogok

    Ja! És remélem alacsonypadlósok lesznek, mert az idősek már nem tudnak lépcsőzni!

  • rokkarudi

    Csak ezt a kretént (http://www.videoton.hu/index.php/hu/videoton/igazgatosag-reszvenyesek ) ne engedjék a közelébe, mert akkor az Ikarusz sorsára jut a cég.

  • Dalmata

    Hát, ha a pesti sofőrök úgy vezetnek, mint a miskolciak, akkor hiába lesznek alacsonypadlósok. Olyan rosszul állnak be a megállóba, hogy csak az első ajtónál lehet jól leszállni. Ott meg ugye elvileg nem szabad, mert az a felszállóké.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.