Tandem tengellyel erősít a Volvo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.09. 12.00

Emelhető tandem tengellyel bővíti kínálatát a Volvo Trucks. A fejlesztésnek köszönhetően csökkenhet az elakadás esélye.

Leválasztja a hajtásról és megemeli a második meghajtott tengelyt a Volvo Trucks új fejlesztése, az emelhető tandem tengely. Ezt az új funkciót az olyan nagy igénybevételt jelentő szállítási megbízásokhoz tervezték, amelyek során egyik irányban terhelten közlekedik a jármű, ám üresen tér vissza. Ilyen például a rönkszállítás, valamint az építőipari és az ömlesztett árus feladatok. A tandem tengely jobb tapadást biztosít, így akár négy százalékkal csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás üres járatban.

Az első hajtott tengely differenciálművét körmös kapcsolóra cserélve leválasztható a hajtásról a második hajtott tengely. Sőt, így az akár megemelhetővé válik. Így a vezető egyetlen járműben használhatja ki a két hajtott tengely (6×4) által nyújtott erőt és teherbírást. Emellett jobb manőverezhetőséget biztosíthat a járműnek az egyetlen hajtott tengellyel (4×2). Ráadásul a második hajtott tengely megemelése egy méterrel csökkenti a fordulókört, továbbá kisebb lehet a gumiabroncsok és a futómű kopása is.

Az emelhető tandem tengely alkalmas lehet olyan munkákhoz, amelyek során a talajviszonyok vagy az össztömeg megkívánja a meghajtott tandem tengelyt, ám a jármű üresen vagy kis terheléssel érkezik vissza. Csúszós vagy puha talajon a vezető megnövelheti az első hajtott tengely terhelését a második hajtott tengely megemelésével, ami jobb tapadást eredményez, ezáltal csökkenti az elakadás kockázatát.

Az emelhető tandem tengely a sofőr kényelmét is fokozhatja üres jármű esetén, ami sok esetben az üzemidő 50 százalékát teszi ki. Hiszen kisebb lehet a fülkében a zajszint, de csökkenhet a kormányon érezhető vibráció is, ha mindössze egy hajtott tengely gumiabroncsai érintik a talajt. A fejlesztés a Volvo FM, a Volvo FMX, a Volvo FH és a Volvo FH16 típusokhoz elérhető.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.