Ismerje meg a 2016-os Év buszát!

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.08. 12.00

Meglepetésre nem német gyártmányú busz lett a 2016-os Év busza. De ha megnézzük az Iveco Magelys Prót, akkor világossá válik, miért.

A júniusi bulgáriai tesztet követően a szakmai zsűri az Iveco Magelys Prót választotta a 2016-os Év buszának. A franciaországi Annonay-ben 2007 óta szerelik össze ezt a típust, de a közelmúltban kisebb, szükségszerű megújuláson esett át. Úgy tűnik, ez jót tett neki.

A Magelys Pro az Iveco kínálatában zászlóshajónak számít, éppen ezért nem csoda, ha az elején ott virít hatalmas betűkkel az olasz gyártó márkaneve. A kétféle – 12,2 és 12,8 méteres – variánsban készülő modell üdítően egyedi formatervvel rendelkezik és a Stralis nyerges vontatótól kölcsönzött lámpák sem hatnak annyira zavaróan. A modell karosszériája csővázas és préselt acélszelvényekből áll és ellátták a szükséges korrózió elleni védelemmel is. Az új Euro 6-os motorral szerelt változat pedig megkapta a LED-izzós nappali menetfény-világítást, de az utasteret is energia-takarékos, szemnek kellemes izzókkal szerelték fel.


A bulgáriai tesztre az Iveco a hosszabb változatot bocsátotta a zsűri rendelkezésére. Ebben a verzióban akár 59 ülőhely is rendelkezésre állhat abban az esetben, ha a megrendelő nem kér WC-t a járműbe. Ilyen ügyféllel azonban manapság ritkán találkozni, mert ha nem is használják belföldi üzemmódban, attól még jó, ha van. A bírálóbizottság által kipróbált változatban azonban 46 darab Kiel gyártmányú utasülés volt, melyeket hárompontos biztonsági övekkel láttak el. A járművet alapból speciális mozgássérült lifttel is felszerelték, mely a második ajtónál kapott helyet.

Az autóbusz utasterében számos olyan eszköz kapott helyet, melyek ma már nem hiányozhatnak a 21. századi turistabuszokból. Ilyen például a fedélzeti vezetékesinternet-elérhetőséget biztosító router, valamint a beépített GPS. A beépített LCD monitorokon az utasok filmeket nézhetnek, vagy a buszon elhelyezett kamera képét követhetik figyelemmel. A buszon utazók komfortérzetét a légkondicionáló, valamint az ülések felett elhelyezett olvasólámpák fokozzák. Igény szerint az ülések mellett USB- vagy 220 voltos csatlakozók is elhelyezhetők. A Magelys Prót a korábbi változatokhoz képest nagyobb oldalablakokkal szerelték, ennek köszönhetően 35 százalékkal több fény jut be az utastérbe.

A teszten részt vett Magelysben 8,7 literes, 400 lóerős (294 kW) FTP Cursor 9-es motor dolgozott, mely 1700 newtonméteres nyomaték leadására képes 1250-es fordulatszám mellett. Ez az erőforrás lényegesen könnyebb a korábbi Euro 5-ös változatnál és nem utolsósorban 10 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet. A szakmai zsűri által kipróbált autóbuszban ZF gyártmányú AS – Tronic típusú automata váltó biztosította a fokozatok közötti kényelmes váltást. Érdekesség, hogy a motor a kipufogógáz visszavezetése helyett ( EGR) szelektív katalitikus reakcióval teljesíti a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat.

A Magelys Pro erős versenyben lett a 2016-os Év busza, hiszen olyan ellenfeleket kellett legyűrnie, mint például a Neoplan Skyliner, az általunk is tesztelt Setra Topclass 500, a Sunsundegui SC7, a Temsa HD 12 és a VDL Futura FMD2.

Kommentek

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Élesben tesztelik az új magyar buszt

Hétköznapi utasokkal tesztelik Győrben a Kravtex-Kühne Csoport új, Magyarországon készülő buszát, a Credo Econell 13 CiTY-t.

Rossz világ köszöntött a busszal utazókra itthon

A kormány jelentős mértékben visszafaragta a belföldön utazók jogait. Ennek következtében kevesebb kártérítés és rosszabb tájékoztatás vár az utasokra.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.