Megsütötte egyik buszát a BKV

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 20.00

Persze csak egy katasztrófavédelmi bemutató keretében. Az viszont felettébb érdekes, miért egy alacsony padlós Ikarust kellett feláldozni.

Vasárnap nyílt napot tartottak a Dél-pesti Autóbuszgarázsban abból az alkalomból, hogy idén ünnepli a fővárosi autóbusz-közlekedés 100 éves fennállását. A rendezvényen számtalan program – többek között igazi és szimulátoros buszvezetés – közül választhattak az érdeklődök, de sor került egy katasztrófavédelmi bemutatóra is. Az akció során egy szimulált helyzetben mutatták be a tűzoltók és a mentősök, hogy mi a teendő ilyenkor.

A konkrét helyzet szerint egy oldalára borult és kigyulladt buszból kellett kimenteni néhány utast. A bemutató főszereplője egy Ikarus 412-es alacsony padlós autóbusz volt, melyet jól láthatóan már korábban is alkatrészbányaként használt a közlekedési társaság. A budapesti 412-esek nem tartoznak a főváros sikerszériái közé, ugyanis több kigyulladt belőlük, egyes példányok karosszériái pedig idő előtt elkezdtek rohadni.

Ikarus 412-esek Budapesten

A főváros eredetileg 115 darab 412-est vásárolt 1999-ben és 2001-ben. Az első 60 darabos szériát a mátyásföldi Ikarus-gyárban szerelték össze, mivel nem készültek el a buszok határidőre, a gyár kötbér fejében további 5 darab autóbuszt gyártott a BKV-nak 2000-ben.

2001-ben újabb 50 darab autóbusz készült a BKV-nak, de a típus némileg módosítva lett (Ikarus 412.10C). Nagyobbak lettek az ablakok nyitható részei és némileg változott az üléselrendezés is: a második utasajtót követően mindkét oldalt “másfeles” üléseket építettek a buszokba.

Ennek ellenére felmerül a kérdés, hogy valóban a képeken látható tizenhat éves 412-es volt-e a legalkalmasabb darab a katasztrófavédelmi bemutatóra? Hiszen még jelenleg is állományban vannak a BKV-nál a 412-eseknél jóval öregebb és lepukkantabb autóbuszok.

Kommentek

  • tonika01

    Én több mint két évig vezettem IK 412-es autóbuszt (nem a BKV-nél ). Lehangoló tapasztalataim vannak róla,kicsi szűk utastér,nincs szellőzése, vezetni rémálom . még nem beszéltem a műszaki megbízhatóságáról, ami siralmas ! 15 éve van a mi cégünknél is, de már hál istennek majdnem mind kihullott ! többet álltak a javító soron mint szolgálatban ! Így megértem a BKV-t miért ezt a típust áldozták fel !

  • mtbe

    Én is teljesen megértem, miért erre esett a választás. Utas szemmel nézve sokkal öregebbnek tűnt (főleg a felújítások előtt), mint 15 éves, azt gondolnám, hogy a 415-ösökkel egy idős. Például a genfi buszok is 15 évesek, azoknál elhittem, hogy “csak” annyi.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.