Közel két évtizeddel a második világháború után a főváros tömegközlekedése ugrásszerű fejlődésnek indult. A növekvő városi forgalomban azonban a pótkocsis autóbuszok a vontatott jármű kilengése miatt kedvezőtlennek bizonyultak. Ezért a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) nagyobb befogadóképességű, kedvezőbb menetdinamikai tulajdonságokkal rendelkező csuklós autóbuszok forgalomba állításáról döntött.

Az első prototípus 1960 tavaszára készült el, melyet három mérnök, Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla tervezett. A vontatórészt egy Ikarus 60-as autóbuszból, míg a pótkocsit leselejtezett Tr 5-ös buszból készítették. Bár a jármű 15 méter hosszú volt, ennek ellenére három, kétszárnyú utasajtóval rendelkezett. A főváros első csuklósa valóban több utas befogadására volt képes a pótkocsi változatoknál, hiszen mintegy 200 utas szállítására volt alkalmas, míg a pótkocsis buszok mindössze 130 főt tudtak szállítani. A FAÜ csuklós hajtásáról Csepel D 614-es motor gondoskodott.

Az utascsere az átjárható utastérben (a pótkocsis buszoknál nem lehetett átjárni a vontató és a pótkocsi között – a szerk.) gyorsabban valósulhatott meg és az ülőkalauz elhelyezése sem lassította a le- és felszállást. A csuklós autóbuszok sorozatgyártására a FAÜ üzemében külön gyártósort hoztak létre. A vonató kocsirészt nagyjavításra váró Ikarus 60-as autóbuszokból, míg az utánfutó részt selejtezett Tr 5-ösökből és Ikarus 60-asok karosszéria-vázaiból alakították ki. Kísérleti jelleggel két csuklóst Ikarus 620-as autóbuszok felhasználásával építettek meg, érdekesség, hogy egyikük négytengelyes volt.


A FAÜ a csuklósok házi építését egészen 1967-ig folytatta. A BKV információi szerint a FAÜ saját részre összesen 319 darabot készített, de a Fővárosi Villamosvasútnak 54 csuklós trolibuszt, míg a budapesti és a szegedi Autóbusz-közlekedési Vállalatnak (AKÖV), valamint a Pécsi Közlekedési Vállalatnak több tucat csuklós autóbuszt gyártottak.

A csuklós buszok egy kocsikilométerre jutó üzemanyag-költsége 1962-ben 8,53 forintot, míg a közel hasonló kapacitású pótkocsis szerelvényeké 9,44 forintot tett ki. Ezek a buszok amellett enyhíteni tudták a zsúfoltságot és a több éve meglévő forgalmi létszámhiányt. Az első gyárilag újonnan épített csuklós modell az Ikarus 180-as volt, melyből 1964-ben érkezett tíz darab a FAÜ-höz.