Őszintén bevallom, nem gondoltam volna, hogy ennyien kilátogatnak hétvégén Mogyoródra, és üvöltve szurkolnak Kiss Norbinak a Kamion Európa Bajnokság magyar futamán, a borús idő ellenére is. Kíváncsi vagy pontosan mennyien voltak a Hungaroringen a hétvégén? És arra, hogyan szerepelt a magyar Európa bajnok, és mit tud a versenygépe? Kezdj el görgetni, mindent megtalálsz.

Képek

Annak ellenére is, hogy a szombati nap esővel indult, özönlöttek az emberek a Hungaroringre, ahol bárki besétálhatott a paddockba, és megnézhette, fotózhatta a kamionokat. Akinek szerencséje volt, még a versenyzőkkel is összefuthatott.

A csinos grid girl csapat sem pihent túl sokat. Ha nem a pályán álltak a rajtrácson felsorakozó kamionok előtt, akkor a paddockban sétáltak. A hűvös idő miatt sajnos túlöltöztek a lányok.

Természetes, hogy a magyar bajnok versenygépe volt a legnépszerűbb. Itt tömegesen ólálkodtak a rajongók, hogy készíthessenek egy szelfit az 5,4 tonnás MAN-nel.

Az ablakban az Oxxo Racing Team (Norbi csapata) trófeái láthatóak.

Azt hiszem ez a kép remekül bizonyítja, hogy imádják címvédő Európa bajnokunkat, Kiss Norbertet a rajongói. Mindenki fotót és aláírást szeretett volna, a legtöbben meg is kapták.

Kiss Norbi sokat mosolyog. De hogyne mosolyogna, hiszen a Hungaroringen két nap alatt négyszer állhatott a dobogón, ebből két alkalommal a legfelső fokon. A 30 éves szombathelyi pilóta így 119 pontra növelte az előnyét az összetettben a háromszoros Eb-győztes német Jochen Hahnnal szemben.

A kamionok mellett a Suzuki Cup Swiftjei is rajthoz álltak hétvégén a magyar versenypályán. Ők képviselték a betétfutamot.

A kaminos mezőny szombati időmérőjének eredménye, ami az első futam sorrendjét adta. Nézzük csak ki áll az élen? Nem volt ez másként vasárnap sem.

Két nap alatt összesen négy futamot rendeztek, és minden második futam fordított rajtsorrenddel startolt el. De ha részletesebben is olvasni szeretnél a szabályokról, kattints ide!

A kamionok nem a boxutcában parkolnak, hanem mögötte, hiszen nem férnének be az autóknak kialakított garázsokba.

Nem, a füstöt (gőzt) nem meghibásodás okozza, hanem az, hogy a fékeket folyamatosan vízzel hűtik verseny közben, nehogy túlmelegedjenek. Úgy látszik itt még kapott egy utolsó fröccsöt a technika.

Így áll egy bajnok a dobogón.

Néhány őszinte adat: a versenykamionok 12-13 ezer köbcentisek, 1100-1200 lóerősek és 5,4 tonnát nyomnak. Végsebességük 160 km/órára van limitálva, de képesek lennének a 300-ra is, csak akkor nem lenne az a fék, ami megállítja ezt a száguldó tömeget a kanyar előtt.

25 év nagy idő, főleg akkor, ha ennyit kell várni arra, hogy újra felbőgjenek a versenykamionok motorjai a Hungaroringen.

Kiss a vasárnap délutáni, utolsó futamon hat körrel a leintés előtt már negyedik volt, egy körrel később pedig a harmadik pozíciót is megszerezte, majd elképesztően látványos csatát vívott és nyert meg Vrseckyvel szemben, így másodikként állhatott dobogóra.

A lelátókon nem látszik, de ez csak a csepergő eső miatt volt, mindenki megpróbált fedett helyre húzódni. A Hungaroring Sport Zrt. tájékoztatása szerint vasárnap 22 ezer néző látogatott ki a mogyoródi pályára, így a szombati 10 ezer fős közönséggel együtt a kétnapos versenyhétvégén összesen 32 ezer szurkoló volt ott a helyszínen.

A média/VIP parkolóba távozásomkor épp egy Lamborghini Gallardo állt be, de ezt csak így zárójelben a végére.

Néhány érdekes videó

Várakozás – Felvezetőkör – Gurulórajt – Szurkolás


A versenyek után ez volt a legizgalmasabb dolog, ami a lelátok mögött történt
A cél az, hogy felkerüljön az összes rekesz, aztán fel kell állni a torony tetejére
Végül minden, amit tudni szeretnél Norbi kamionjáról