Évről-évre az M3-as autópálya mellett található Archeopark ad otthont az Ikarus, Csepel és Veteránjármű Találkozónak. A térség tájegységeinek építészetét bemutató skanzenben a látogatók nem csak megcsodálhatták a felújított old- és youngtimereket, hanem a buszos felvonulás alkalmával ki is próbálhatták azokat. Az idei év két legfontosabb újdonsága egy Ikarus 284-es tolócsuklós, valamit egy Volkswagen alvázra épített Ikarus 521-es volt. Következzen képes összeállításunk, mely remélhetőleg könnyeket csal a szemébe. Ne feledje, a képekre kattintva galéria nyílik!

A BKV 1988-ban vásárolt ilyen, Volkswagen-alvázra épített Ikarus 521-eseket, melyek egészen 1994-ig közlekedtek a Budai Várban. A cseréjükre vásárolt Ikarus 405-ösök még ma is forgalomban vannak, de hamarosan nyugdíjba küldik őket.


A sort a BKV nemrég felújított MÁVAG Tr,5-öse vezette.


A képen látható Ikarus 284-es volt az első magyar tolócsuklós autóbusz. Ez annyit takar, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe került. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.


A brandenburgi IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó első díját kapta meg a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) Malév színeket viselő Ikarus 250 luxusautóbusza. Teljes körű restaurálása az LKK és a Classic Truck&Bus Kft. közös projektjeként valósult meg.