Ha szereted az Ikarusokat, akkor ettől kicsordul a könnyed

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.01. 07.00

Gyermekkorunk ismert autóbuszai, valamint számtalan ritkaság és a halál torkából megmentett típus is látható volt a hétvégi polgári Ikarus-találkozón.

Évről-évre az M3-as autópálya mellett található Archeopark ad otthont az Ikarus, Csepel és Veteránjármű Találkozónak. A térség tájegységeinek építészetét bemutató skanzenben a látogatók nem csak megcsodálhatták a felújított old- és youngtimereket, hanem a buszos felvonulás alkalmával ki is próbálhatták azokat. Az idei év két legfontosabb újdonsága egy Ikarus 284-es tolócsuklós, valamit egy Volkswagen alvázra épített Ikarus 521-es volt. Következzen képes összeállításunk, mely remélhetőleg könnyeket csal a szemébe. Ne feledje, a képekre kattintva galéria nyílik!

A BKV 1988-ban vásárolt ilyen, Volkswagen-alvázra épített Ikarus 521-eseket, melyek egészen 1994-ig közlekedtek a Budai Várban. A cseréjükre vásárolt Ikarus 405-ösök még ma is forgalomban vannak, de hamarosan nyugdíjba küldik őket.


A sort a BKV nemrég felújított MÁVAG Tr,5-öse vezette.


A képen látható Ikarus 284-es volt az első magyar tolócsuklós autóbusz. Ez annyit takar, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe került. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.


A brandenburgi IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó első díját kapta meg a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) Malév színeket viselő Ikarus 250 luxusautóbusza. Teljes körű restaurálása az LKK és a Classic Truck&Bus Kft. közös projektjeként valósult meg.

Kommentek

  • Butapest

    Még mindig gyönyörűek… és ami manapság sajnos igen ritka: 30 év után is működnek!

  • szaboata

    Előbb lovas,majd buszos nemzet voltunk.Feltámadunk?

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Itt az Opel vadonatúj kompakt crossovere, a Crossland X

Nem a Mokka X helyére, hanem mellé sorolja be új városi crossoverét az Opel. A rég várt autó ma hajnaltól létezik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.