A Renault Trucks az elmúlt években kifejezetten úttörő szerepet tölt be Európa nyugati felén az alternatív hajtású haszonjárművek fejlesztése terén. Egy éve elektromos hajtású null-emissziós kukásautót, idén pedig sütőolajjal közlekedő teherautót mutatott be a francia cég. És ha valaki kételkedne még a teljesen tiszta hajtással ellátott teherautók teljesítményében, akkor elmondható, hogy Párizsban beváltak a több éve közlekedő elektromos puttonyosok.

A Renault Trucks június eleje óta hibrid üzemű teherautóval kísérletezik, mely a 16D típusjelölést kapta. A cég partnere francia fuvarozási és szállítmányozási cég, a Deret lett, mely a Charles de Gaulle repülőtér és a saját logisztikai bázisa között üzemelteti a járművet.

Feladata, hogy ellássa áruval a francia repülőtér duty-free üzleteit. A 16 tonnás jármű tisztán elektromos üzemmódban 60 kilométert tud megtenni, míg a belsőégésű motorral összesen 400 kilométerre nő a hatótávolsága. A szállítmányozási vállalat elégedett a megoldással, ugyanis is 4-5-ször tud fordulni a teherautó jelentősebb megszakítás nélkül.

A speciális szállítójármű vezérlésért egy fedélzeti számítógép felel, melyet a Renault a IFP Energies Nouvelles-lel közösen fejlesztett ki. Az eszköz nemcsak a hatékony üzemanyag-felhasználásért felel, hanem az akkumulátorok töltéséért is, a speciális kialakításnak köszönhetően ugyanis a teherautó képes menet közben tölteni az energiatároló egységeket.

Az előre beprogramozott működés szerint akkor lép működésbe az elektromos motor, ha a jármű sebessége 30 kilométer/óra alá esik. A gyártó szerint a jármű így a hagyományos üzemű dízeles teherautókhoz képest 30 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsát ki.

A francia cég akkor dönt a modell sorozatgyártásáról, amennyiben kedvezőnek mutatkoznak a jármű üzemeltetési tapasztalatai.