Hibrid teherautót tesztel a Renault

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 12.00

Az elektromos teherautók után most a hibrid üzemű járművek felé fordult a francia cég figyelme.

A Renault Trucks az elmúlt években kifejezetten úttörő szerepet tölt be Európa nyugati felén az alternatív hajtású haszonjárművek fejlesztése terén. Egy éve elektromos hajtású null-emissziós kukásautót, idén pedig sütőolajjal közlekedő teherautót mutatott be a francia cég. És ha valaki kételkedne még a teljesen tiszta hajtással ellátott teherautók teljesítményében, akkor elmondható, hogy Párizsban beváltak a több éve közlekedő elektromos puttonyosok.

A Renault Trucks június eleje óta hibrid üzemű teherautóval kísérletezik, mely a 16D típusjelölést kapta. A cég partnere francia fuvarozási és szállítmányozási cég, a Deret lett, mely a Charles de Gaulle repülőtér és a saját logisztikai bázisa között üzemelteti a járművet.

Feladata, hogy ellássa áruval a francia repülőtér duty-free üzleteit. A 16 tonnás jármű tisztán elektromos üzemmódban 60 kilométert tud megtenni, míg a belsőégésű motorral összesen 400 kilométerre nő a hatótávolsága. A szállítmányozási vállalat elégedett a megoldással, ugyanis is 4-5-ször tud fordulni a teherautó jelentősebb megszakítás nélkül.

A speciális szállítójármű vezérlésért egy fedélzeti számítógép felel, melyet a Renault a IFP Energies Nouvelles-lel közösen fejlesztett ki. Az eszköz nemcsak a hatékony üzemanyag-felhasználásért felel, hanem az akkumulátorok töltéséért is, a speciális kialakításnak köszönhetően ugyanis a teherautó képes menet közben tölteni az energiatároló egységeket.

Az előre beprogramozott működés szerint akkor lép működésbe az elektromos motor, ha a jármű sebessége 30 kilométer/óra alá esik. A gyártó szerint a jármű így a hagyományos üzemű dízeles teherautókhoz képest 30 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsát ki.

A francia cég akkor dönt a modell sorozatgyártásáról, amennyiben kedvezőnek mutatkoznak a jármű üzemeltetési tapasztalatai.

 

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.