A tengerentúlon megkezdődött a Ford az új F-650-es, valamint az F-750 sorozat modelljeinek gyártása. Bár az előző generációs példányok a Navistarral megkötött megállapodás értelmében még Mexikóban készültek, addig az újak már az amerikai Ohio-ban, az Avon-tó melletti gyárban kerülnek összeszerelésre. A 2000 óta gyártásban lévő modellek megújult változatai 2016 első felétől lesznek megvásárolhatók a tengerentúlon.

Az amerikai gyártó az új F-650-es és az E-750-es sorozatot Ford 6,7 literes V8-as turbódízeles motorokkal, valamint V10-es 6,8 literes benzines erőforrásokkal kínálja. Az előző generációs gyártmányokhoz opcióként a Ford Cummins gyártmányú 6,7 literes motorokat is kínált. Mindkét motorhoz automatikus, hatfokozatú váltó áll rendelkezésre, ami már önmagában luxusnak számítana idehaza ebben a szegmensben. A korábban megjelent információkkal ellentétben ugyanakkor csak a V10-es motor lesz gyárilag átalakítható sűrített földgáz-, vagy folyékony propángáz-üzeműre. Mindkét motorváltozatra 5 év, vagy 400 ezer kilométerre szóló garanciát ad a Ford.

Mindkét változathoz, így az F-650-es és az F-750-eshez is automataváltót kínál a Ford

A modellek számos segédberendezéssel lesznek rendelhetők, ilyenek például a kihajtható tengelycsonk, a billenőplató és a daru. A megújult F-650 és F-750 modellek kemény munkavégzésre is alkalmasak lehetnek, köszönhetően az üzemanyagtartály elhelyezésének, mely immáron nem a fülke mögött, hanem az alatt kapott helyet. A megoldás több helyet hagy szabadon a különféle felépítmények számára és lehetővé teszi, hogy a vásárlók saját igényeiknek megfelelően alakítsák ki járműveiket. A leendő vásárlók háromféle – nappali, legénységi és háló – fülkekialakítás közül választhatnak.

Az F-650-es kétféle motorváltozattal lesz rendelhető

A gyártás áthelyezése 1000 új munkahelyet teremt helyben, ami kiemelten fontos a lehet a tavaly öt százalékos GDP-növekedést produkáló amerikai gazdaságnak.