Már gyártják a Ford brutális teherautóit

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.22. 12.00

A Ranger nagyra nőtt testvérinek gyártása nemrég kezdődött el. Forgalmazásuk viszont csak jövő év elejétől indulhat.

A tengerentúlon megkezdődött a Ford az új F-650-es, valamint az F-750 sorozat modelljeinek gyártása. Bár az előző generációs példányok a Navistarral megkötött megállapodás értelmében még Mexikóban készültek, addig az újak már az amerikai Ohio-ban, az Avon-tó melletti gyárban kerülnek összeszerelésre. A 2000 óta gyártásban lévő modellek megújult változatai 2016 első felétől lesznek megvásárolhatók a tengerentúlon.

Az amerikai gyártó az új F-650-es és az E-750-es sorozatot Ford 6,7 literes V8-as turbódízeles motorokkal, valamint V10-es 6,8 literes benzines erőforrásokkal kínálja. Az előző generációs gyártmányokhoz opcióként a Ford Cummins gyártmányú 6,7 literes motorokat is kínált. Mindkét motorhoz automatikus, hatfokozatú váltó áll rendelkezésre, ami már önmagában luxusnak számítana idehaza ebben a szegmensben. A korábban megjelent információkkal ellentétben ugyanakkor csak a V10-es motor lesz gyárilag átalakítható sűrített földgáz-, vagy folyékony propángáz-üzeműre. Mindkét motorváltozatra 5 év, vagy 400 ezer kilométerre szóló garanciát ad a Ford.

Mindkét változathoz, így az F-650-es és az F-750-eshez is automataváltót kínál a Ford

A modellek számos segédberendezéssel lesznek rendelhetők, ilyenek például a kihajtható tengelycsonk, a billenőplató és a daru. A megújult F-650 és F-750 modellek kemény munkavégzésre is alkalmasak lehetnek, köszönhetően az üzemanyagtartály elhelyezésének, mely immáron nem a fülke mögött, hanem az alatt kapott helyet. A megoldás több helyet hagy szabadon a különféle felépítmények számára és lehetővé teszi, hogy a vásárlók saját igényeiknek megfelelően alakítsák ki járműveiket. A leendő vásárlók háromféle – nappali, legénységi és háló – fülkekialakítás közül választhatnak.

Az F-650-es kétféle motorváltozattal lesz rendelhető

A gyártás áthelyezése 1000 új munkahelyet teremt helyben, ami kiemelten fontos a lehet a tavaly öt százalékos GDP-növekedést produkáló amerikai gazdaságnak.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.