Merci kukásokat vásárolt Budapest

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.20. 12.00

64 darab Mercedes kukásautót vásárolt a főváros. A járművek között akad olyan is, mely akár a belvárosi szűk utcákban is elfér majd.

Új, környezetkímélő kukásautókkal bővíti flottáját a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt. (FKF). A járművek beszerzése a fővárosi hulladékgazdálkodási rendszer eszközparkjának fejlesztése kapcsán valósulhat meg. A megvásárlásukhoz szükséges mintegy 3,5 milliárd Forintos forrást több mint 90 százalékban az Európai Unió biztosítja.

Optimalizálják az útvonalat
Az FKF összesen 64 teherautót szerez be. Ezek között van 51 darab hulladék tömörítős hulladékgyűjtő teherautó, 10 darab konténerszállító jármű, valamint egy darab munkagép. Emellett a társaság útvonal-optimalizáló és szállításszervető informatikai programot is vásárolt. A modern irányítási rendszernek köszönhetően a járművek útvonala könnyebben igazítható a napi igényekhez, így az autók kevesebb időt töltenek majd az utakon. Egyes új járművek olyan szűk utcákba is képesek lesznek behajtani, amit az eddig használt kukásautókkal a szolgáltató nem, vagy csak nehezen tudott megközelíteni.

Mercedes-fölény
A hulladéktömörítős kukásautókat a Mercedes szállítja az FKF-nek. Az Arocs típusú két-, illetve háromtengelyes járművek felépítményét pedig a Stummer gyártotta. Az új teherautók Euro 6-os motorokkal készülnek, ennek köszönhetően alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkeznek, mint az általuk kiváltandó példányok.

Magas átlagéletkor

A  társaság évente csaknem 620 ezer tonna hulladékot szállít el, melynek során a hulladékgyűjtő autók havonta átlagosan kétezer kilométert tesznek meg. A járművek között akad olyan, amely több mint húszéves, de van olyan is, amely csaknem félmillió kilométert futott. Az ötven legöregebb gép átlagéletkora 16,8 év, a legidősebb kukásautót pedig 1993 októberében helyezték üzembe.

Kommentek

  • gic

    Remélem, halkabbak lesznek a mostaniaknál. Mert elég idegesítő négyszer felébredni a zajra, hetente kétszer.

  • DTF

    Remelem ezzel parhuzamosan a tartalyuritesinidoszakot is valtoztatjak: vmelyik nagyon hulye kitalalta h a szelektivet 4, a kommunialisat meg hetnete viszikntovabbra is. Jonlenne a szelektivet 2 hetente, a kommunialisat szinten 2 hetente. Mert a szelektiv 1,5 het alatt full, a komunkaismviszint negyedig-felug telik cska meg. (4 tagu csalad)

  • kocogok

    Sajnos egyet kell értsek DTF hozzászólásával! A szelektíves műanyagos kukák alíg bírják két hétig és már megtelnek, pedig rendesen összelapítva teszünk bele mindent! Viszont a kommunális valóban kibírná a két hetet! Nem kéne valamit változtatni? Legalább a kertvárosi részeken, ahol ez a probléma fennáll? Megfontolásra ajánlom, vagy kénytelenek leszünk keverni a hulladékot!

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.