Takarékos gumikon fut a BMW elektromos kamionja

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.19. 13.00

Continental abroncsokkal szerelték fel a BMW és a Scherm logisztikai vállalatcsoport által használt elektromos teherautót.

A Terberg YT202-EV típusú teherautó július eleje óta naponta többször teszi meg a BMW müncheni gyára és a logisztikai központ közötti utat, olyan autóalkatrészeket szállítva, mint például lengéscsillapítók, rugók vagy kormányművek. Az elektromos hajtásláncnak köszönhetően különösen csendes teherautó érvényes forgalmi engedéllyel rendelkezik, és a fejlesztőpartnerek szándékai szerint úttörő szerepet tölt be az elektromos árufuvarozás elterjesztésében. A BMW ezzel Németország első olyan autóipari vállalata lett, mely közúton zéró emissziós haszonjárművet használ.

Középpontban a takarékosság

Az öttengelyes jármű kormányzott tengelyére Conti EcoPlus HS3 típusú gumiabroncsok kerültek 355/50 R22.5 méretben, a hajtott tengelyre pedig 295/55 R22.5 méretű Conti EcoPlus HD3 abroncsokat szereltek fel. Ezen abroncsok speciális futófelületi mintázattal rendelkeznek, így csökkenthetik a 40 tonnás teherautó energiafelhasználását. A félpótkocsi ugyancsak német gyártmányú papucsokat kapott, így azon R 19.5 méretű Conti Hybrid HT3 gumiabroncsok vannak, melyeket kimondottan a helyi és a távolsági fuvarozás igényeinek megfelelően fejlesztettek ki.

Odafigyelnek a nyomásra is
A megfelelő gumiabroncsnyomás érdekében az elektromos teherautót a ContiPressureCheck abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel látták el, mely folyamatosan továbbítja a nyomás- és hőmérsékleti adatokat a sofőr számára. Az előírt nyomás betartásának az abroncsszerkezet élettartama szempontjából is döntő jelentősége van: túl alacsony nyomás esetén a karkasz károsodhat, míg megfelelő nyomással gond nélkül újrafutózható a gumiabroncs a futófelület lekopását követően.

A teherautó gyártója, a Terberg szerint a jármű egyetlen feltöltéssel 8-16 órát képes üzemelni. Ugyanakkor gyorstöltővel az akkumulátorok 1,5 óra alatt teljesen feltölthetők. Az energiatároló egységek hozzávetőlegesen 3500-5000 feltöltést bírnak ki, ami nagyjából 5-7 éves élettartamot jelent. A környezetbarát jármű évente 11,8 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki dízelmotorral hajtott társainál, ami körülbelül annyi, mint ha egy BMW 320d Efficient Dynamics modellel háromszor körbeautóznánk a földet.

Kommentek

  • dumdum

    És mi az a terasz az elején ? :)

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.