Nem, ez nem sci-fi, Amerika tényleg megcsinálta

UHAC: a jövő harcászati szörnye

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.08.08. 09.47

Az UHAC úgy néz ki, mintha egy Star Wars-filmből szedték volna, de ez nem mozis kellék, hanem kőkemény valóság.

A kétéltű monstrumnak már a neve is annyira menő, hogy mondjuk James Cameron simán rá tudna építeni egy idegen bolygón játszódó sci-fit: Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector, röviden UHAC.
A járművet napjaink Stark Industries-e készítette, azaz a DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency), akik az Egyesült Államoknak terveznek modern harcászati eszközöket.
Az UHAC 2014-ben mutatkozott be a világnak, de most olyan videót találtunk róla, amelyet mindenképp látnod kell, még akkor is, ha sem a harcászat, sem a tudományos fantasztikum nem érdekel.
Az Ultra Heavy-Lift Amphibious Connectort páncélozott járművek és katonák földi és vízi szállítására tervezték. Az UHAC-ot a vízben speciális habból készített lapátok hajtják, a szárazföldön pedig ezek a lapátok lánctalpakhoz hasonlóan működve gurítják a monstrumot, amely akár 3-6 méteres hullámok között is képes haladni.
Gyorsnak nem mondható, hiszen vízen egyelőre 8 km/órával képes haladni (bár a videón ez gyorsabbnak tűnt), de ez csak a tesztfázis. A prototípus egyelőre nem páncélozott, és fegyverekkel sincs megpakolva, a végleges modelleket .50 kaliberes gépfegyverekkel tervezik gyártani.

Kommentek

  • salzburg

    Lánctalpas kombájn.?

  • keeperbk

    Ismét jó helyre ment az USA adófizetők pénze.
    Ez a bohócmutatványba illő izé, úgy harcászatilag, mint bármilyen más szempontból kb. semmit sem ér.

  • sforisek

    2014 ben keszult?! Esetleg 1914-ben modern lehetett volna!

  • Nomád

    Na, az amcsik megint feltalálták a Spanyolviaszt.
    Az Oroszok már 40-50 évvel ezelőtt gyártottak hasonló, minden dágványon átkelő járművet.
    Csak az sokkal mozgékonyabb volt.
    Gyanítom most is van nekik, csak már modernabb.
    Ez a 40 évvel ezelőtti: https://www.youtube.com/watch?v=VfcBSvK-Fw4
    Az Amerikaival ellentétben ez egyértelműen életképes.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.