Nem, ez nem sci-fi, Amerika tényleg megcsinálta

UHAC: a jövő harcászati szörnye

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.08.08. 09.47

Az UHAC úgy néz ki, mintha egy Star Wars-filmből szedték volna, de ez nem mozis kellék, hanem kőkemény valóság.

A kétéltű monstrumnak már a neve is annyira menő, hogy mondjuk James Cameron simán rá tudna építeni egy idegen bolygón játszódó sci-fit: Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector, röviden UHAC.
A járművet napjaink Stark Industries-e készítette, azaz a DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency), akik az Egyesült Államoknak terveznek modern harcászati eszközöket.
Az UHAC 2014-ben mutatkozott be a világnak, de most olyan videót találtunk róla, amelyet mindenképp látnod kell, még akkor is, ha sem a harcászat, sem a tudományos fantasztikum nem érdekel.
Az Ultra Heavy-Lift Amphibious Connectort páncélozott járművek és katonák földi és vízi szállítására tervezték. Az UHAC-ot a vízben speciális habból készített lapátok hajtják, a szárazföldön pedig ezek a lapátok lánctalpakhoz hasonlóan működve gurítják a monstrumot, amely akár 3-6 méteres hullámok között is képes haladni.
Gyorsnak nem mondható, hiszen vízen egyelőre 8 km/órával képes haladni (bár a videón ez gyorsabbnak tűnt), de ez csak a tesztfázis. A prototípus egyelőre nem páncélozott, és fegyverekkel sincs megpakolva, a végleges modelleket .50 kaliberes gépfegyverekkel tervezik gyártani.

Kommentek

  • salzburg

    Lánctalpas kombájn.?

  • keeperbk

    Ismét jó helyre ment az USA adófizetők pénze.
    Ez a bohócmutatványba illő izé, úgy harcászatilag, mint bármilyen más szempontból kb. semmit sem ér.

  • sforisek

    2014 ben keszult?! Esetleg 1914-ben modern lehetett volna!

  • Nomád

    Na, az amcsik megint feltalálták a Spanyolviaszt.
    Az Oroszok már 40-50 évvel ezelőtt gyártottak hasonló, minden dágványon átkelő járművet.
    Csak az sokkal mozgékonyabb volt.
    Gyanítom most is van nekik, csak már modernabb.
    Ez a 40 évvel ezelőtti: https://www.youtube.com/watch?v=VfcBSvK-Fw4
    Az Amerikaival ellentétben ez egyértelműen életképes.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.