Ilyenek lesznek a 3-as metró szerelvényei

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.08. 13.00

A Kőbánya-Kispestet Újpesttel összekötő metróvonalon marad a retró hangulat, csak kissé modern köntösbe öltözik.

Tegnap aláírták a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról szóló megállapodást. A korábbi tenderen nyertesként kiválasztott orosz Metrowagonmash 37 darab metrókocsit újíthat fel a szerződés értelmében. Mai árfolyamon ez 66 milliárd forintjába fog kerülni a fővárosnak és az adófizetőknek. Korábbi megnyilvánulások során hallani lehetett véleményeket, hogy ez a megoldás olcsóbb az új járművek beszerzésénél, a Figyelő összesítése alapján viszont elmondható, hogy ez nem feltétlenül állja ki az igazság próbáját.

Párizsban a budapesti mennyiségnél nyolccal több, de azoknál valamivel rövidebb (120 helyett 100 méter) szerelvényeket vettek 57 milliárd forintnak megfelelő euróért. Érdekesség, hogy az Oroszországban található Szentpétervárra a Škoda 8 darab vadonatúj metrókocsit (szintén 120 méteres szerelvényeket) közel 17 milliárd forintért szállít a közeljövőben. Ha ezt a mennyiséget megduplázzuk, még akkor is 34 milliárd forintnál járunk. A szentpétervári szerelvények ráadásul energiatakarékosabbak lesznek, mint a mi felújított kocsijaink.

Az első szerelvények a szerződés hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva érkezhetnek meg, a prototípusok sikeres próbáit követően pedig havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. A metrókocsikban légkondicionáló helyett hat darab tetőventilátor biztosítja majd a szellőzést. (Ismételjük meg: nem lesz klíma! – 2016-ban?) A szerelvények nem lesznek átjárhatóak, a BKV szerint csak veszély esetén nyílik arra lehetőség, hogy az utasok az egyik metrókocsiból a másikba szállhassanak át. Ezzel tulajdonképpen konzerválják a jelenlegi állapotokat. Némi megnyugvásra ad okot, hogy a felújítás során a metrókocsikba automata tűzjelzőt és tűzoltó berendezéseket is beépítenek.

A BKV szerint az utasok komfortérzete javulni fog, hiszen a korszerű szigeteléseknek köszönhetően csökken a metrókocsik menetzaja, illetve a felújított utastérben kényelmesebb ülőalkalmatosságokat helyeznek el. A járművek megjelenése ugyanakkor a 20. századi orosz gyártmányok színvonalával lesz egyenértékű.

Kommentek

  • Steppenwolf

    “Érdekesség, hogy az Oroszországban található Szentpétervárra a Škoda 15 darab vadonatúj metrókocsit”

    Skoda ide vagy oda, Prága pár éve mégis a szovjet kocsik felújítását választotta, ugyanúgy, ahogy most Budapest… Ez is csak egy érdekessg.

    Ahogy az is, hogy Szentpétervárra 17 milliárdért nem 15, hanem csak 8 metrókocsit szállít a Skoda, illetve nem egészen a Skoda, hanem a vállalatcsoport szentpétervári leányvállalata.

    Tehát arról ami itt leírva van, szintén “elmondható, hogy ez nem feltétlenül állja ki az igazság próbáját”.

  • DTF

    Nincs benne legkondi es nem atjarhato? Es meg anno az alstommal baszakodnak ilyen-olyan biztonsagi dolgok atepitese miatt…
    Egyertlemu h ha nem is olcsobban, de picit dragabban lehetett volna uj kocsikat venni, de ugy higyan lehetne majd zsebbe rakni milliokat?
    Nem veletlen az sem h az iroszokat valasztottuk, a legkorruptabb nagyhatalmat a vilgaon. Jo jatszotars lesz majd a penzek kiszivatgyuzasaban

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Élesben tesztelik az új magyar buszt

Hétköznapi utasokkal tesztelik Győrben a Kravtex-Kühne Csoport új, Magyarországon készülő buszát, a Credo Econell 13 CiTY-t.

Rossz világ köszöntött a busszal utazókra itthon

A kormány jelentős mértékben visszafaragta a belföldön utazók jogait. Ennek következtében kevesebb kártérítés és rosszabb tájékoztatás vár az utasokra.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.