A magyar piacon bizonyítana a Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.29. 12.00

A tűzoltóautókat egészen addig csodáljuk, míg nem a saját házunkhoz vonulnak.

A magyar piac a Scania tűzoltóautók számára feltörekvő piacot jelent, hiszen a svéd gyártónak ebben a szegmensben még kevés alkalma volt bizonyítani. A vállalat idehaza felkészült a jövendőbeli üzemeltetők igényeire a szükséges technikai szaktudás, mind pedig a szervizhálózat tekintetében. “A jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni ennek a szegmensnek a kiszolgálására, legyen szó bármilyen felépítményről, létrás emelőről, reptéri autóról, vagy erdőtüzek megfékezésére szánt járműről, illetve az egyszerűbb 4×2 kerékképlettől egészen a 101 méter magas emelőkosaras kocsiig “- jegyezte meg Somogyi Zsolt, a Scania Hungaria kft. speciálisjármű-értékesítője.

A speciális tűzoltójárművekkel szemben a legfontosabb követelmény, hogy vészhelyzeti mentések esetén biztonságosak legyenek és megfelelő védelmet nyújtsanak a benne utazó és dolgozó személyzetnek. Ennek érdekében számtalan biztonsági követelménynek kell megfelelniük. A legénységi fülkéknek például teljesíteni kell az ECE R29 törésteszteket, emellett rendelkezniük kell biztonsági övekkel, légzsákokkal, szigetelt ablakokkal, ESP-vel, valamint elektronikusan vezérelt tárcsafékekkel.

6x6-os kerékképletű Scania reptéri tűzoltó

A Scania nemrég mutatta be a meglepően könnyű, 4×4-es mentőjárművet, melyet erős, 9 literes, 320 lóerős motorral szereltek. A motorkínálatban azonban ennél jóval erősebb,  13 és 16 literes, hat- és nyolchengeres erőforrások is megtalálhatók. A svéd gyártó aktuális választékában összesen 18 különböző Euro 6-os motor szerepel, amelyek 250 és 730 lóerő közötti teljesítményben érhetők el. Az utóbbi időben ugyanakkor egyre nagyobb népszerűségre tett szert a 13 literes, 490 lóerős motor összkerék-hajtással kombinálva.

360 lőerős, 4x2 kerékképletű víztartályos műszaki mentő

Amíg az áruszállító teherautókból álló flották tulajdonosainak az egyik legfontosabb tényező a fogyasztás, addig a speciális mentőjárműveknél ennél sokkal inkább a kiváló manőverezhetőség, az erő és a nyomaték számít” – tette hozzá Somogyi Zsolt. A közelmúltban a vállalat jelentős megrendeléseket kapott Németországban, Spanyolországban, Brazíliában, de még Kínában is.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.