Ezer új buszt vennének a Volánok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.19. 13.00

Ezer új buszt vennének a regionális Volán-társaságok a piac liberalizációja előtt.

2017 január elsején Magyarországon megnyílik a távolsági közlekedési piac a külföldi szolgáltatók előtt. Ez azt jelenti, hogy már jövő évtől pályázhatnak vidéki járatok üzemeltetésére más, profitorientált személyszállítási cégek. Az EU által kikényszerített liberalizálás új helyzetet teremthet az utasok számára, ugyanakkor a hazai Volán-társaságoknak közel egy évtizedes lemaradást kell behozniuk annak érdekében, hogy állják a versenyt.
2010 és 2015 között összesen 600 új autóbuszt vásároltak az állami kézben lévő vállalatok, ami nagyon kevés.  Egyes számítások szerint évente legalább 1400 új járművet kellene vásárolniuk a Volánoknak 2017-ig annak érdekében, hogy drasztikusan megfiatalodjon a járműpark. Az új járművek mellett természetesen szép adag használt busz flotta érkezett Magyarországra, de a 8-10 éves buszok hazai üzembe-helyezésével nem kerülhetnek lépéselőnybe a Volánok a külföldi társaságokkal szemben. A járművek állapota csak egy tényező, nagyon fontos továbbá, hogy az állami fenntartású cégek versenyképes áron szállhassanak ringbe az utasokért folytatott harcban.
A piacliberalizációban a hazai Volánok csak akkor állhatnak helyt, ha a következő 1,5 évben jelentős járműpark modernizációt hajtanak végre. A távolsági és helyközi szolgáltatást végző volánok flottája 14 éves átlagéletkorral rendelkezik. Ezt 2017-re le kell szorítani legalább 10 évesre, ami nem lesz könnyű.

Mint ismeretes a 24 hazai Volán-társaságból hét regionális közlekedési központot alakítottak ki annak érdekében, hogy felkészítsék az eddig monopolhelyzetben lévő cégeket a piaci versenyre. Az állami fenntartású személyszállítási vállalatoknál jelenleg nemcsak az elaggott buszparkkal, hanem munkaerőhiánnyal is meg kell küzdeni, ugyanis legalább 600 buszsofőrre lenne szükség.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.