Kamionos jogsi uniós pénzből

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.18. 13.00

Mintegy hatezer leendő munkavállaló tehet le ingyen jogsit kamionra.

Azért ennyi, mert két szakmai szervet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) szerint körülbelül ennyi tudna azonnal elhelyezkedni az iparágban. Korábban a szervezetek közel háromezer vállalkozást kérdeztek meg. Az összesített felmérés arra világított rá, hogy legalább 6400 munkahely nincs jelenleg betöltve a fuvarozási ágazatban. A NiT Hungary ugyanakkor a soproni VOLT fesztiválon is megkérdezte a fiatalokat, hogy vonzónak találják-e a sofőrködest. A szervezet szerint az előzetes kiértékelések pozitív visszajelzéseket mutatnak. 

A teherautó vezetéséhez C, a hozzá tartozó nehézpótkocsihoz pedig E-kategóriás jogosítvány szükséges. A megfelelő képzettség megszerzése ugyanakkor jelenleg horribilis összegbe kerül, amit nagyon sok fiatal pályakezdő munkavállaló nem tud kifizetni. Egy hazai kamionos suliban például akciósan a C-kategóriásért 160 ezret, míg az E-kategóriás tanfolyamért 110 ezer Forintot kérnek el. És akkor még nem is beszéltünk olyan járulékos költségektől, mint a GKI-tanfolyam, ami alapképzésben közel 100 ezer Forint körül van, emellett a jogosítvány megszerzéséhez szükség lesz a pályaalkalmassági, vagyis a PÁV megszerzésére is, ami tovább növelheti a költségeket. Ez azt jelenti, hogy legalább 300-400 ezer Forintot kell fizetni a papírokért. Nem csoda ezek után, ha a szakmában hiányzik az  utánpótlás, ami egyre égetőbb problémákat okoz.

A probléma enyhítésére a kormányzat uniós és állami forrásból szakmai képzést indít azok számára, akik a jövőben teherautó sofőrként kívánnak dolgozni. A képzést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. végzi, a jelentkezés feltételei tegnap óta a szervezet honlapján tekinthetők meg.

Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt. Jelenleg 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma 1500 és összesen 15 ezer autóbusszal dolgoznak. Ez az ágazat a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő és erről a területről összesen 500 milliárd adó érkezik a költségvetésbe.

Kommentek

  • Guevara

    Még több kamiont az utakra! Kings of the road! Yeah! Így se lehet tőlük megmoccani… Magánember meg minek úrizál saját autóban? Az idióta…

  • apu0062

    “a C-kategóriáért 160 ezret” Ne legyünk már telhetetlenek. 160rugó sok egy “szakmáért”? Nemrég köhögtem ki vagy 150 rugót az A korlátlan kategóriára úgy, hogy minden előre sikerült. Akkor most miért megy sírás?

  • Suzuki king 1.3

    ha nem küldenek e-mailt, se sms-t, akkor mi értelme van a jelentkezésnek?

  • imi001

    Ez rohadtul hiányzik Végre emelkedtek a fizetések most elárasszák a szakmát sofőrökkel Majd megint jönnek a régi dumák hogy van helyetted 6000 más jelentkező . Az uniós pénzek meg nem a bokrokon teremnek Brüsszelben Hanem a tagállamok adóiból osztogatják Magyarul az enyémből is . Nekem a jogosítványom és az egyéb okmányok jóval több mint 1 millióba kerültek és saját zsebből álltam Most az én pénzemből finanszírozzák az újakat hogy aztán elvegyék a munkám . Az sem véletlen hogy sofőr hiány van és hogy éppen véletlenül W Gyuri bácsi lett a miniszteri megbízott, a több ezres flottájával aki mindig sofőr gondokkal küszködik.

  • csacsa

    Gratulálok. A sofőrhiánynak 2 oka van. A távolléthez képest kevés pénz és a sok kint töltött hétvége! Belföldön ritkán tartják be a tachográf szabályait és kevés a pénz. Nemzetköziben meg nagyon ritka az itthonlét. Rengeteg jó magyar sofőr van csak nagyrésze nyugat europába dolgozik sokkal tobb pénzért mint amit a magyar cégek fizetnek. Ha több pénzt fizetnének és a hétvégék nagyrésze itthon lenne, NEM LENNE SOFŐRHIÁNY!!!!

  • tdr

    Látom itt is megjelent a toleranciamentesvagyokésegyseggfejhozzászólo…

    Amúgy meg +tanfolyam még pár 100eFt…Ja és az 5.évenkénti irat frissités…Régen volt itthon ez egy jól fizető szakma….

  • imi001

    apu0062 csak most olvasom hogy te mekkora ökörségeket firkálsz ide Tudod te egyáltalán mire elég egy sima C kategória? Látszik hogy fogalmad sincs erről a szakmáról Akkor elkezdem sorolni neked hogy csak egy sima C hez mi kell még Először is minimum PÁV 3 Aztán GKI ami száz százhúszezer forint Autótól függően sofőr kártya (De autótól függetlenül is elvárják) EŰ 2 csoport Na ezek után ráülhetsz mondjuk egy kukás autóra És ezeket úgy számoltam hogy minden vizsga elsőre sikerült de így már réges régen nem százhatvan ezer hanem inkább a duplája . És mondom akkor csak egy szar C kategóriáról beszéltünk

  • apu0062

    “fogalmad sincs erről a szakmáról” Már így is elég jó fej vagyok, hogy szakmánk tekintek egy pár hónapos (100-120órás?) tanfolyamot. Mégis, mit szeretne a nagyérdemű, ki fizesse annak a tanfolyamnak a költségeit, amelynek a révén az illető kereső foglalkozáshoz jut?

  • imi001

    apu0062 Van neked egyáltalán jogosítványod? Vagy be vittél tíz libát a tanyáról és úgy szerezted

  • tdr

    Végül is igen tényleg nem egy szakma…..Sajnos kb már nem az!!Végül is tényleg miért is támogatnák????!!
    Vazze a fejekben kéne rendet rakni!!Manapság(úgy 10..xx éve..)fizikai munkát végezni,CIKI+büdös is..!!
    Ez a támogatás RÉSZBEN ezért is kell.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.