Kamionos jogsi uniós pénzből

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.18. 13.00

Mintegy hatezer leendő munkavállaló tehet le ingyen jogsit kamionra.

Azért ennyi, mert két szakmai szervet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) szerint körülbelül ennyi tudna azonnal elhelyezkedni az iparágban. Korábban a szervezetek közel háromezer vállalkozást kérdeztek meg. Az összesített felmérés arra világított rá, hogy legalább 6400 munkahely nincs jelenleg betöltve a fuvarozási ágazatban. A NiT Hungary ugyanakkor a soproni VOLT fesztiválon is megkérdezte a fiatalokat, hogy vonzónak találják-e a sofőrködest. A szervezet szerint az előzetes kiértékelések pozitív visszajelzéseket mutatnak. 

A teherautó vezetéséhez C, a hozzá tartozó nehézpótkocsihoz pedig E-kategóriás jogosítvány szükséges. A megfelelő képzettség megszerzése ugyanakkor jelenleg horribilis összegbe kerül, amit nagyon sok fiatal pályakezdő munkavállaló nem tud kifizetni. Egy hazai kamionos suliban például akciósan a C-kategóriásért 160 ezret, míg az E-kategóriás tanfolyamért 110 ezer Forintot kérnek el. És akkor még nem is beszéltünk olyan járulékos költségektől, mint a GKI-tanfolyam, ami alapképzésben közel 100 ezer Forint körül van, emellett a jogosítvány megszerzéséhez szükség lesz a pályaalkalmassági, vagyis a PÁV megszerzésére is, ami tovább növelheti a költségeket. Ez azt jelenti, hogy legalább 300-400 ezer Forintot kell fizetni a papírokért. Nem csoda ezek után, ha a szakmában hiányzik az  utánpótlás, ami egyre égetőbb problémákat okoz.

A probléma enyhítésére a kormányzat uniós és állami forrásból szakmai képzést indít azok számára, akik a jövőben teherautó sofőrként kívánnak dolgozni. A képzést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. végzi, a jelentkezés feltételei tegnap óta a szervezet honlapján tekinthetők meg.

Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt. Jelenleg 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma 1500 és összesen 15 ezer autóbusszal dolgoznak. Ez az ágazat a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő és erről a területről összesen 500 milliárd adó érkezik a költségvetésbe.

Kommentek

  • Guevara

    Még több kamiont az utakra! Kings of the road! Yeah! Így se lehet tőlük megmoccani… Magánember meg minek úrizál saját autóban? Az idióta…

  • apu0062

    “a C-kategóriáért 160 ezret” Ne legyünk már telhetetlenek. 160rugó sok egy “szakmáért”? Nemrég köhögtem ki vagy 150 rugót az A korlátlan kategóriára úgy, hogy minden előre sikerült. Akkor most miért megy sírás?

  • Suzuki king 1.3

    ha nem küldenek e-mailt, se sms-t, akkor mi értelme van a jelentkezésnek?

  • imi001

    Ez rohadtul hiányzik Végre emelkedtek a fizetések most elárasszák a szakmát sofőrökkel Majd megint jönnek a régi dumák hogy van helyetted 6000 más jelentkező . Az uniós pénzek meg nem a bokrokon teremnek Brüsszelben Hanem a tagállamok adóiból osztogatják Magyarul az enyémből is . Nekem a jogosítványom és az egyéb okmányok jóval több mint 1 millióba kerültek és saját zsebből álltam Most az én pénzemből finanszírozzák az újakat hogy aztán elvegyék a munkám . Az sem véletlen hogy sofőr hiány van és hogy éppen véletlenül W Gyuri bácsi lett a miniszteri megbízott, a több ezres flottájával aki mindig sofőr gondokkal küszködik.

  • csacsa

    Gratulálok. A sofőrhiánynak 2 oka van. A távolléthez képest kevés pénz és a sok kint töltött hétvége! Belföldön ritkán tartják be a tachográf szabályait és kevés a pénz. Nemzetköziben meg nagyon ritka az itthonlét. Rengeteg jó magyar sofőr van csak nagyrésze nyugat europába dolgozik sokkal tobb pénzért mint amit a magyar cégek fizetnek. Ha több pénzt fizetnének és a hétvégék nagyrésze itthon lenne, NEM LENNE SOFŐRHIÁNY!!!!

  • tdr

    Látom itt is megjelent a toleranciamentesvagyokésegyseggfejhozzászólo…

    Amúgy meg +tanfolyam még pár 100eFt…Ja és az 5.évenkénti irat frissités…Régen volt itthon ez egy jól fizető szakma….

  • imi001

    apu0062 csak most olvasom hogy te mekkora ökörségeket firkálsz ide Tudod te egyáltalán mire elég egy sima C kategória? Látszik hogy fogalmad sincs erről a szakmáról Akkor elkezdem sorolni neked hogy csak egy sima C hez mi kell még Először is minimum PÁV 3 Aztán GKI ami száz százhúszezer forint Autótól függően sofőr kártya (De autótól függetlenül is elvárják) EŰ 2 csoport Na ezek után ráülhetsz mondjuk egy kukás autóra És ezeket úgy számoltam hogy minden vizsga elsőre sikerült de így már réges régen nem százhatvan ezer hanem inkább a duplája . És mondom akkor csak egy szar C kategóriáról beszéltünk

  • apu0062

    “fogalmad sincs erről a szakmáról” Már így is elég jó fej vagyok, hogy szakmánk tekintek egy pár hónapos (100-120órás?) tanfolyamot. Mégis, mit szeretne a nagyérdemű, ki fizesse annak a tanfolyamnak a költségeit, amelynek a révén az illető kereső foglalkozáshoz jut?

  • imi001

    apu0062 Van neked egyáltalán jogosítványod? Vagy be vittél tíz libát a tanyáról és úgy szerezted

  • tdr

    Végül is igen tényleg nem egy szakma…..Sajnos kb már nem az!!Végül is tényleg miért is támogatnák????!!
    Vazze a fejekben kéne rendet rakni!!Manapság(úgy 10..xx éve..)fizikai munkát végezni,CIKI+büdös is..!!
    Ez a támogatás RÉSZBEN ezért is kell.

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.