Kamionos jogsi uniós pénzből

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.18. 13.00

Mintegy hatezer leendő munkavállaló tehet le ingyen jogsit kamionra.

Azért ennyi, mert két szakmai szervet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) szerint körülbelül ennyi tudna azonnal elhelyezkedni az iparágban. Korábban a szervezetek közel háromezer vállalkozást kérdeztek meg. Az összesített felmérés arra világított rá, hogy legalább 6400 munkahely nincs jelenleg betöltve a fuvarozási ágazatban. A NiT Hungary ugyanakkor a soproni VOLT fesztiválon is megkérdezte a fiatalokat, hogy vonzónak találják-e a sofőrködest. A szervezet szerint az előzetes kiértékelések pozitív visszajelzéseket mutatnak. 

A teherautó vezetéséhez C, a hozzá tartozó nehézpótkocsihoz pedig E-kategóriás jogosítvány szükséges. A megfelelő képzettség megszerzése ugyanakkor jelenleg horribilis összegbe kerül, amit nagyon sok fiatal pályakezdő munkavállaló nem tud kifizetni. Egy hazai kamionos suliban például akciósan a C-kategóriásért 160 ezret, míg az E-kategóriás tanfolyamért 110 ezer Forintot kérnek el. És akkor még nem is beszéltünk olyan járulékos költségektől, mint a GKI-tanfolyam, ami alapképzésben közel 100 ezer Forint körül van, emellett a jogosítvány megszerzéséhez szükség lesz a pályaalkalmassági, vagyis a PÁV megszerzésére is, ami tovább növelheti a költségeket. Ez azt jelenti, hogy legalább 300-400 ezer Forintot kell fizetni a papírokért. Nem csoda ezek után, ha a szakmában hiányzik az  utánpótlás, ami egyre égetőbb problémákat okoz.

A probléma enyhítésére a kormányzat uniós és állami forrásból szakmai képzést indít azok számára, akik a jövőben teherautó sofőrként kívánnak dolgozni. A képzést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. végzi, a jelentkezés feltételei tegnap óta a szervezet honlapján tekinthetők meg.

Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt. Jelenleg 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma 1500 és összesen 15 ezer autóbusszal dolgoznak. Ez az ágazat a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő és erről a területről összesen 500 milliárd adó érkezik a költségvetésbe.

Kommentek

  • Guevara

    Még több kamiont az utakra! Kings of the road! Yeah! Így se lehet tőlük megmoccani… Magánember meg minek úrizál saját autóban? Az idióta…

  • apu0062

    “a C-kategóriáért 160 ezret” Ne legyünk már telhetetlenek. 160rugó sok egy “szakmáért”? Nemrég köhögtem ki vagy 150 rugót az A korlátlan kategóriára úgy, hogy minden előre sikerült. Akkor most miért megy sírás?

  • Suzuki king 1.3

    ha nem küldenek e-mailt, se sms-t, akkor mi értelme van a jelentkezésnek?

  • imi001

    Ez rohadtul hiányzik Végre emelkedtek a fizetések most elárasszák a szakmát sofőrökkel Majd megint jönnek a régi dumák hogy van helyetted 6000 más jelentkező . Az uniós pénzek meg nem a bokrokon teremnek Brüsszelben Hanem a tagállamok adóiból osztogatják Magyarul az enyémből is . Nekem a jogosítványom és az egyéb okmányok jóval több mint 1 millióba kerültek és saját zsebből álltam Most az én pénzemből finanszírozzák az újakat hogy aztán elvegyék a munkám . Az sem véletlen hogy sofőr hiány van és hogy éppen véletlenül W Gyuri bácsi lett a miniszteri megbízott, a több ezres flottájával aki mindig sofőr gondokkal küszködik.

  • csacsa

    Gratulálok. A sofőrhiánynak 2 oka van. A távolléthez képest kevés pénz és a sok kint töltött hétvége! Belföldön ritkán tartják be a tachográf szabályait és kevés a pénz. Nemzetköziben meg nagyon ritka az itthonlét. Rengeteg jó magyar sofőr van csak nagyrésze nyugat europába dolgozik sokkal tobb pénzért mint amit a magyar cégek fizetnek. Ha több pénzt fizetnének és a hétvégék nagyrésze itthon lenne, NEM LENNE SOFŐRHIÁNY!!!!

  • tdr

    Látom itt is megjelent a toleranciamentesvagyokésegyseggfejhozzászólo…

    Amúgy meg +tanfolyam még pár 100eFt…Ja és az 5.évenkénti irat frissités…Régen volt itthon ez egy jól fizető szakma….

  • imi001

    apu0062 csak most olvasom hogy te mekkora ökörségeket firkálsz ide Tudod te egyáltalán mire elég egy sima C kategória? Látszik hogy fogalmad sincs erről a szakmáról Akkor elkezdem sorolni neked hogy csak egy sima C hez mi kell még Először is minimum PÁV 3 Aztán GKI ami száz százhúszezer forint Autótól függően sofőr kártya (De autótól függetlenül is elvárják) EŰ 2 csoport Na ezek után ráülhetsz mondjuk egy kukás autóra És ezeket úgy számoltam hogy minden vizsga elsőre sikerült de így már réges régen nem százhatvan ezer hanem inkább a duplája . És mondom akkor csak egy szar C kategóriáról beszéltünk

  • apu0062

    “fogalmad sincs erről a szakmáról” Már így is elég jó fej vagyok, hogy szakmánk tekintek egy pár hónapos (100-120órás?) tanfolyamot. Mégis, mit szeretne a nagyérdemű, ki fizesse annak a tanfolyamnak a költségeit, amelynek a révén az illető kereső foglalkozáshoz jut?

  • imi001

    apu0062 Van neked egyáltalán jogosítványod? Vagy be vittél tíz libát a tanyáról és úgy szerezted

  • tdr

    Végül is igen tényleg nem egy szakma…..Sajnos kb már nem az!!Végül is tényleg miért is támogatnák????!!
    Vazze a fejekben kéne rendet rakni!!Manapság(úgy 10..xx éve..)fizikai munkát végezni,CIKI+büdös is..!!
    Ez a támogatás RÉSZBEN ezért is kell.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.