Már tesztelik a Kamaz önmagát vezető teherautóját

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 14.00

A legendás orosz gyártó is komoly erőfeszítéseket tesz az önmagát vezető teherautók kifejlesztésére.

Még februárban számoltunk be arról a vezess.hu hasábjain, hogy a Kamaz önmagát vezető kamionok fejlesztésébe kezd. Az orosz cég valamelyest hátrányból indul, hiszen a Daimler amerikai leánya, a Freightliner már élesben, az országutakon tesztelheti automatizált vezetés nyújtó nyergesvontatóját. Emellett a Mercedes is rendelkezik üzemképes modellel.

Az első elkészült tesztpéldány egy katonai felhasználásra szánt Kamaz 5350-es. A háromtengelyes teherautó látszólag semmiben sem különbözőik a többi nyizsnyij-novgorodi gyártmánytól. Mégis különleges prototípusnak számít, hiszen képes az emberi beavatkozás nélkül haladni. A jármű automatikus közlekedésért egy passzív radar és több, a karosszérián elhelyezett videokamerák teszik lehetővé. A fedélzeti felügyeleti rendszer pedig a beérkezett információk alapján dönt a gázadásról, a lassításról és fékezésről, valamint a kanyarodásról.

A prototípus szükség esetén emberi irányítással is vezethető. Ennek érdekében az orosz mérnökök egy joystick-ot is építettek a műszerfalba. A jármű 10 különféle automatikus vezetési programot kínál. Ezek között szerepel a teherautó-gyártók között manapság divatosnak számító, úgynevezett “összekapcsolt üzemmódban” való közlekedés is. Ez annyit tesz, hogy az automatizált modell egy előtte haladó járművet követ és az onnan érkező vezetési adatokból vezérli saját erőátviteli rendszerét, valamint a kormányzást.
A próbafutások során a Kamaz 5350-esnél azt is megnézik mire képes egymagában, azaz, mit lát a jármű és hogyan reagál a különféle, szimulált közlekedési szituációkra. A Kamaz mérnökei egyelőre a forgalomtól elzárt területen tesztelik és csak akkor engedik ki az utcára, ha bebizonyosodik, hogy képes minden közlekedési helyzetre biztonságosan reagálni. A projektet az Orosz Oktatási és Tudományos Minisztérium 300 millió rubellel, vagyis mintegy 1,27 milliárd forinttal finanszírozza. A Kamaz pedig 90 millió rubelt, vagyis megközelítőleg 380 millió Forintot fordít a fejlesztés megvalósítására. Egyes várakozások szerint az önmagát vezető teherautók 2025-2027 között jelenhetnek meg Oroszország útjain.

 

Kommentek

  • vilmoci

    Naberezsnije Cselnyi, nem Nyizsnyij Novgorod. :-)

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.