Ebbe a Zetorba lehetetlen beszorulni

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.12. 12.00

A cseh gyártó nemrég bemutatta legendás modelljének, a Crystal legújabb változatát.

A Zetor 1969 óta kínálja a Crystalt, mely egykoron rendkívül népszerű traktornak számított a volt szocialista blokk országaiban. Az utód megőrizte a néhai sikermodell éles vonalait, valamint a jellegzetes, pirosra fényezett keréktárcsákat. Az új Crystal elődjéhez képest nagyobb tengelytávval (2 840 mm), megnövelt stabilitással, valamint erősebb motorokkal készül. Emellett a továbbfejlesztett első kerék-felfüggesztésnek köszönhetően, kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé sofőrje számára. 
A cseh cég kínálatában jelenleg az új Crystal az egyetlen traktor, mely hathengeres motorral készül. A jövendőbeli megrendelők a Deutz által gyártott a 144 és a 163 lóerős, közvetlen-befecskendezéssel ellátott erőforrások közül választhatnak. A motorokhoz csatlakozó sebességváltók 30 előremeneti, valamint 30 hátrameneti fokozatot kínálnak. A járművet emellett tekintélyes, 300 literes üzemanyag-tankkal látták el.

A gyártó szerint az új elektrohidraulikus rendszer az, ami hatékonyabbá teszi a jószágot az elődhöz képest. A Hitchtronic-rendszer ugyanis automatikusan működteti a traktor hátsó részén található vonószerkezetet attól függően, hogy milyen a megmunkált talaj ellenállása. Ennek eredményeképpen a jármű fogyasztása 5-7 százalékkal alacsonyabb lett elődjéhez képest.

Az új Zetor Crystal kabinja tágas, emellett zajszigeteléssel van ellátva, így a fülkében mért zaj nem haladja meg a 73 decibelt. A Crystalt emellett állítható magasságú és nyitható napfénytetővel szerelik, hogy szükség esetén friss levegőt szívhasson a traktor sofőrje a járműben. A traktor egyéb iránt légkondicionálóval rendelkezik, így a legmelegebb napokban is elkerülhető a teljes leizzadás.

A brünni székhelyű Zetor eddig 1,2 millió darab traktort értékesített világszerte. A Crystal már olyan 21. századi technológiát képvisel, hogy a sofőrje biztosan nem fog beszorulni a kabinba. Ráadásul a Zetor traktorok fülkevázait magyar beszállító készíti tavaly óta, így aztán már végképp megnyugodhatunk.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.