Ebbe a Zetorba lehetetlen beszorulni

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.12. 12.00

A cseh gyártó nemrég bemutatta legendás modelljének, a Crystal legújabb változatát.

A Zetor 1969 óta kínálja a Crystalt, mely egykoron rendkívül népszerű traktornak számított a volt szocialista blokk országaiban. Az utód megőrizte a néhai sikermodell éles vonalait, valamint a jellegzetes, pirosra fényezett keréktárcsákat. Az új Crystal elődjéhez képest nagyobb tengelytávval (2 840 mm), megnövelt stabilitással, valamint erősebb motorokkal készül. Emellett a továbbfejlesztett első kerék-felfüggesztésnek köszönhetően, kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé sofőrje számára. 
A cseh cég kínálatában jelenleg az új Crystal az egyetlen traktor, mely hathengeres motorral készül. A jövendőbeli megrendelők a Deutz által gyártott a 144 és a 163 lóerős, közvetlen-befecskendezéssel ellátott erőforrások közül választhatnak. A motorokhoz csatlakozó sebességváltók 30 előremeneti, valamint 30 hátrameneti fokozatot kínálnak. A járművet emellett tekintélyes, 300 literes üzemanyag-tankkal látták el.

A gyártó szerint az új elektrohidraulikus rendszer az, ami hatékonyabbá teszi a jószágot az elődhöz képest. A Hitchtronic-rendszer ugyanis automatikusan működteti a traktor hátsó részén található vonószerkezetet attól függően, hogy milyen a megmunkált talaj ellenállása. Ennek eredményeképpen a jármű fogyasztása 5-7 százalékkal alacsonyabb lett elődjéhez képest.

Az új Zetor Crystal kabinja tágas, emellett zajszigeteléssel van ellátva, így a fülkében mért zaj nem haladja meg a 73 decibelt. A Crystalt emellett állítható magasságú és nyitható napfénytetővel szerelik, hogy szükség esetén friss levegőt szívhasson a traktor sofőrje a járműben. A traktor egyéb iránt légkondicionálóval rendelkezik, így a legmelegebb napokban is elkerülhető a teljes leizzadás.

A brünni székhelyű Zetor eddig 1,2 millió darab traktort értékesített világszerte. A Crystal már olyan 21. századi technológiát képvisel, hogy a sofőrje biztosan nem fog beszorulni a kabinba. Ráadásul a Zetor traktorok fülkevázait magyar beszállító készíti tavaly óta, így aztán már végképp megnyugodhatunk.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.