A Zetor 1969 óta kínálja a Crystalt, mely egykoron rendkívül népszerű traktornak számított a volt szocialista blokk országaiban. Az utód megőrizte a néhai sikermodell éles vonalait, valamint a jellegzetes, pirosra fényezett keréktárcsákat. Az új Crystal elődjéhez képest nagyobb tengelytávval (2 840 mm), megnövelt stabilitással, valamint erősebb motorokkal készül. Emellett a továbbfejlesztett első kerék-felfüggesztésnek köszönhetően, kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé sofőrje számára. 

A cseh cég kínálatában jelenleg az új Crystal az egyetlen traktor, mely hathengeres motorral készül. A jövendőbeli megrendelők a Deutz által gyártott a 144 és a 163 lóerős, közvetlen-befecskendezéssel ellátott erőforrások közül választhatnak. A motorokhoz csatlakozó sebességváltók 30 előremeneti, valamint 30 hátrameneti fokozatot kínálnak. A járművet emellett tekintélyes, 300 literes üzemanyag-tankkal látták el.

A gyártó szerint az új elektrohidraulikus rendszer az, ami hatékonyabbá teszi a jószágot az elődhöz képest. A Hitchtronic-rendszer ugyanis automatikusan működteti a traktor hátsó részén található vonószerkezetet attól függően, hogy milyen a megmunkált talaj ellenállása. Ennek eredményeképpen a jármű fogyasztása 5-7 százalékkal alacsonyabb lett elődjéhez képest.

Az új Zetor Crystal kabinja tágas, emellett zajszigeteléssel van ellátva, így a fülkében mért zaj nem haladja meg a 73 decibelt. A Crystalt emellett állítható magasságú és nyitható napfénytetővel szerelik, hogy szükség esetén friss levegőt szívhasson a traktor sofőrje a járműben. A traktor egyéb iránt légkondicionálóval rendelkezik, így a legmelegebb napokban is elkerülhető a teljes leizzadás.

A brünni székhelyű Zetor eddig 1,2 millió darab traktort értékesített világszerte. A Crystal már olyan 21. századi technológiát képvisel, hogy a sofőrje biztosan nem fog beszorulni a kabinba. Ráadásul a Zetor traktorok fülkevázait magyar beszállító készíti tavaly óta, így aztán már végképp megnyugodhatunk.