Papírja van a kisebb fogyasztásról

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.11. 12.00

Egy független minősítő szervezet szerint is kevesebbet fogyaszt a Renault T Optifuel. Persze mindehhez némi tréningezésre is szükség volt.

10,9 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a Renault T Optifuel a hagyományos felszereltséggel rendelkező, T-típusjelű nyergesvontatókhoz képest. Az eredményt a független minősítő szervezet, a TÜV Rheinland is igazolta. A franciák lényegében ezzel azt bizonyították be, hogy a nyergesvontatóikhoz kínált fogyasztás-csökkentő elemek, valamint a sofőrök megfelelő tréningezésével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. Ki gondolta volna?

A tesztelésre az intézet két tapasztalt sofőrt kért fel, akik elsősorban a nemzetközi fuvarozásban vesznek részt napi munkájuk során. A kísérletre a Renault Trucks két, 4×2-es hajtásképlettel rendelkező T-jelű nyergesvontatót biztosított. Mindkét teherautót ugyanazzal a hídáttétellel (2,64), illetve megegyező, 430 lóerős, 11 literes, Euro 6-os minősítésű DTI motorral szerelték fel. Az egyik jármű azonban alapkivitelű, míg a másik Optifuel felszereltségű volt.

A tesztelés és az eredmény hitelessége érdekében a TÜV Rheinland ellenőrizte a nyergesvontatók paramétereit, így például a gumiabroncsok nyomását, illetve azok kopottságát. Az intézet által kidolgozott tesztelési metódus szigorú és lehetővé teszi, hogy elkülönüljenek a tesztelt járművek valódi tulajdonságai és kizárják azokat a külső tényezőket, melyek hatással lehetnek a fogyasztásra, így például a külső hőmérséklet, valamint a közlekedési viszonyok.

A TÜV Rheinland egy 200 kilométeres útvonalon, három napon át hajtotta végre a tesztelést. A próbafutások során mindkét jármű egységes terhelése 32 tonna volt. Az első napon mindkét sofőr kétszer tette meg ezt az útvonalat, először az egyik, majd az Optifuel felszereltségű nyergesvontatóval. Másnap mindketten részt vettek a Renault Trucks szakértője által tartott tréningen, a harmadik napon pedig ismét megtették a tesztútvonalat felhasználva az oktatás során szerzett ismeretekkel.

A TÜV Rheinland kísérlete igazolta, hogy megfelelő vezetéstechnikai tréninggel, illetve a fogyasztáscsökkentő elemek használatával közel 11 százalékkal csökkenthető a Renault T üzemanyag-felhasználása.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.