Papírja van a kisebb fogyasztásról

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.11. 12.00

Egy független minősítő szervezet szerint is kevesebbet fogyaszt a Renault T Optifuel. Persze mindehhez némi tréningezésre is szükség volt.

10,9 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a Renault T Optifuel a hagyományos felszereltséggel rendelkező, T-típusjelű nyergesvontatókhoz képest. Az eredményt a független minősítő szervezet, a TÜV Rheinland is igazolta. A franciák lényegében ezzel azt bizonyították be, hogy a nyergesvontatóikhoz kínált fogyasztás-csökkentő elemek, valamint a sofőrök megfelelő tréningezésével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. Ki gondolta volna?

A tesztelésre az intézet két tapasztalt sofőrt kért fel, akik elsősorban a nemzetközi fuvarozásban vesznek részt napi munkájuk során. A kísérletre a Renault Trucks két, 4×2-es hajtásképlettel rendelkező T-jelű nyergesvontatót biztosított. Mindkét teherautót ugyanazzal a hídáttétellel (2,64), illetve megegyező, 430 lóerős, 11 literes, Euro 6-os minősítésű DTI motorral szerelték fel. Az egyik jármű azonban alapkivitelű, míg a másik Optifuel felszereltségű volt.

A tesztelés és az eredmény hitelessége érdekében a TÜV Rheinland ellenőrizte a nyergesvontatók paramétereit, így például a gumiabroncsok nyomását, illetve azok kopottságát. Az intézet által kidolgozott tesztelési metódus szigorú és lehetővé teszi, hogy elkülönüljenek a tesztelt járművek valódi tulajdonságai és kizárják azokat a külső tényezőket, melyek hatással lehetnek a fogyasztásra, így például a külső hőmérséklet, valamint a közlekedési viszonyok.

A TÜV Rheinland egy 200 kilométeres útvonalon, három napon át hajtotta végre a tesztelést. A próbafutások során mindkét jármű egységes terhelése 32 tonna volt. Az első napon mindkét sofőr kétszer tette meg ezt az útvonalat, először az egyik, majd az Optifuel felszereltségű nyergesvontatóval. Másnap mindketten részt vettek a Renault Trucks szakértője által tartott tréningen, a harmadik napon pedig ismét megtették a tesztútvonalat felhasználva az oktatás során szerzett ismeretekkel.

A TÜV Rheinland kísérlete igazolta, hogy megfelelő vezetéstechnikai tréninggel, illetve a fogyasztáscsökkentő elemek használatával közel 11 százalékkal csökkenthető a Renault T üzemanyag-felhasználása.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.