Papírja van a kisebb fogyasztásról

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.11. 12.00

Egy független minősítő szervezet szerint is kevesebbet fogyaszt a Renault T Optifuel. Persze mindehhez némi tréningezésre is szükség volt.

10,9 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a Renault T Optifuel a hagyományos felszereltséggel rendelkező, T-típusjelű nyergesvontatókhoz képest. Az eredményt a független minősítő szervezet, a TÜV Rheinland is igazolta. A franciák lényegében ezzel azt bizonyították be, hogy a nyergesvontatóikhoz kínált fogyasztás-csökkentő elemek, valamint a sofőrök megfelelő tréningezésével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. Ki gondolta volna?

A tesztelésre az intézet két tapasztalt sofőrt kért fel, akik elsősorban a nemzetközi fuvarozásban vesznek részt napi munkájuk során. A kísérletre a Renault Trucks két, 4×2-es hajtásképlettel rendelkező T-jelű nyergesvontatót biztosított. Mindkét teherautót ugyanazzal a hídáttétellel (2,64), illetve megegyező, 430 lóerős, 11 literes, Euro 6-os minősítésű DTI motorral szerelték fel. Az egyik jármű azonban alapkivitelű, míg a másik Optifuel felszereltségű volt.

A tesztelés és az eredmény hitelessége érdekében a TÜV Rheinland ellenőrizte a nyergesvontatók paramétereit, így például a gumiabroncsok nyomását, illetve azok kopottságát. Az intézet által kidolgozott tesztelési metódus szigorú és lehetővé teszi, hogy elkülönüljenek a tesztelt járművek valódi tulajdonságai és kizárják azokat a külső tényezőket, melyek hatással lehetnek a fogyasztásra, így például a külső hőmérséklet, valamint a közlekedési viszonyok.

A TÜV Rheinland egy 200 kilométeres útvonalon, három napon át hajtotta végre a tesztelést. A próbafutások során mindkét jármű egységes terhelése 32 tonna volt. Az első napon mindkét sofőr kétszer tette meg ezt az útvonalat, először az egyik, majd az Optifuel felszereltségű nyergesvontatóval. Másnap mindketten részt vettek a Renault Trucks szakértője által tartott tréningen, a harmadik napon pedig ismét megtették a tesztútvonalat felhasználva az oktatás során szerzett ismeretekkel.

A TÜV Rheinland kísérlete igazolta, hogy megfelelő vezetéstechnikai tréninggel, illetve a fogyasztáscsökkentő elemek használatával közel 11 százalékkal csökkenthető a Renault T üzemanyag-felhasználása.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.