Egy évig nyúzták az elektromos Cantert

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 12.00

Véget ért az elektromos Fuso Canter egy évig tartó nyúzópróbája. Szép jövő előtt áll.

Európában a Renault Trucks a legaktívabb az elektromos teherautók fejlesztése terén. A francia cég a Maxity elnevezésű modelljével arat egyre nagyobb sikereket, igaz, a nullemissziós áruszállítókkal egyelőre csak barátkoznak az üzemeltetők. A kis teherbírású, főként regionális áruszállításban bevethető elektromos járművek fejlesztésében ugyanakkor a Daimler-leány, a Mitsubishi is egyre aktívabb szerepet vállal. A cég nemrég fejezte be egyik népszerű típusának, a Fuso Canter E-Cellnek az egyéves nyúzópróbáját Portugáliában.

A kéttonnás hasznos teherbírással rendelkező Canter E-Cell tesztje a legmagasabb szinten valósult meg Lisszabonban, hiszen a portugál kormányzat is figyelemmel kísérte a tesztelésre biztosított teherautók eredményeit. Ez persze nem csoda, hiszen a Canterek a fővárostól 150 kilométerre található tramagali gyárban készülnek, 50 százalékban európai alkatrészekkel.

Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mindkét fél várakozásait kielégítette a Canter E-Cell járművek által nyújtott teljesítmény. A teherautókat regionális, mindennapi áruszállításban vetették be. A különféle felépítményekkel ellátott elektromos áruszállítók átlagosan 100 kilométeres hatótávig bírták egy feltöltéssel a melót.

Ez még viszonylag szerény teljesítménynek tűnik, főleg, ha azt nézzük, hogy a napjainkban készülő elektromos, szóló kivitelű buszok ennél többre, akár 150 kilométeres hatótávra is képesek. A fő kérdést persze az akkumulátorok teljesítménye és azok darabszáma jelenti a Canterhez hasonló kis teherbírású teherautóknál. Hiszen a gyártó nem aggathatja tele akkumulátorokkal az alvázat, ugyanakkor az energiatároló egységek teljesítményét is feljebb és feljebb kell tornázni.

A Mitsubishi Fuso Canter E-Cell típusú elektromos teherautók 1000 eurót takarítottak meg tízezer kilométerenként üzemeltetőik számára.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.