Egy évig nyúzták az elektromos Cantert

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.09. 12.00

Véget ért az elektromos Fuso Canter egy évig tartó nyúzópróbája. Szép jövő előtt áll.

Európában a Renault Trucks a legaktívabb az elektromos teherautók fejlesztése terén. A francia cég a Maxity elnevezésű modelljével arat egyre nagyobb sikereket, igaz, a nullemissziós áruszállítókkal egyelőre csak barátkoznak az üzemeltetők. A kis teherbírású, főként regionális áruszállításban bevethető elektromos járművek fejlesztésében ugyanakkor a Daimler-leány, a Mitsubishi is egyre aktívabb szerepet vállal. A cég nemrég fejezte be egyik népszerű típusának, a Fuso Canter E-Cellnek az egyéves nyúzópróbáját Portugáliában.

A kéttonnás hasznos teherbírással rendelkező Canter E-Cell tesztje a legmagasabb szinten valósult meg Lisszabonban, hiszen a portugál kormányzat is figyelemmel kísérte a tesztelésre biztosított teherautók eredményeit. Ez persze nem csoda, hiszen a Canterek a fővárostól 150 kilométerre található tramagali gyárban készülnek, 50 százalékban európai alkatrészekkel.

Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mindkét fél várakozásait kielégítette a Canter E-Cell járművek által nyújtott teljesítmény. A teherautókat regionális, mindennapi áruszállításban vetették be. A különféle felépítményekkel ellátott elektromos áruszállítók átlagosan 100 kilométeres hatótávig bírták egy feltöltéssel a melót.

Ez még viszonylag szerény teljesítménynek tűnik, főleg, ha azt nézzük, hogy a napjainkban készülő elektromos, szóló kivitelű buszok ennél többre, akár 150 kilométeres hatótávra is képesek. A fő kérdést persze az akkumulátorok teljesítménye és azok darabszáma jelenti a Canterhez hasonló kis teherbírású teherautóknál. Hiszen a gyártó nem aggathatja tele akkumulátorokkal az alvázat, ugyanakkor az energiatároló egységek teljesítményét is feljebb és feljebb kell tornázni.

A Mitsubishi Fuso Canter E-Cell típusú elektromos teherautók 1000 eurót takarítottak meg tízezer kilométerenként üzemeltetőik számára.

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.