Újdonságok a Volvo dömperekhez

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 14.30

Öt új fejlesztést kínál a Volvo Trucks az építőipari alkalmazásokra tervezett FMX-modellhez.

Az öt évvel ezelőtt bemutatott típushoz a Volvo Trucks két évvel ezelőtt nyúlt hozzá először. Ekkor lett többek között a választható felszereltség része a dinamikus kormányzás. Ezúttal a svédek drasztikusabb fejlesztéseket hajtotta végre az FMX-en.

Újdonság, hogy a dinamikus kormányzás immáron a dupla első tengellyel ellátott teherautók esetében is elérhető, mivel ez a konfiguráció elég gyakori az építőipari alkalmazások esetében. A sofőr számára időt és energiát takarít meg a manőverezés során, hogy alacsony sebességnél kisebb a kormánykerék ellenállása valamint hogy a kormánykerék automatikusan visszatér a középállásba teljesen elfordított kerék esetén.

Ugyancsak újdonság, hogy a Volvo Trucks megnövelt terhelhetőségű első tengelyeket kínál a dupla első tengellyel rendelkező teherautókhoz. Ennek köszönhetően az első tengelyek műszaki terhelhetősége 18-ról 20 tonnára nőtt. Egy négytengelyes, 32 tonna megengedett össztömeggel rendelkező teherautó esetében ezzel megnő a kihasználható platóhossz, mindamellett nő a terhelés elosztásának rugalmassága is. Így rakodás közben gyorsabban elérhető a maximális terhelés, továbbá a vezető biztos lehet a tömegkorlátozások betartásában.

Szintén újdonság, hogy a jövőben a Volvo Trucks akár öttengelyes változatokban is kínálja a FMX-et 10×4-es, valamint 10×6-os hajtásképlettel. A két első tengely akár 20 tonnával is terhelhető, a három hátsó tengely pedig akár 36 tonnával is megbirkózik. További fejlesztés a hátsó légrugózás, mely hajtott első tengely esetén lesz elérhető. Míg a laprugókat általában a kívánt legnagyobb terheléshez méretezik, a légrugózással az aktuális terheléshez igazítható a lengéscsillapítás.

Ez simább vezetési élményt biztosít, így kevésbé fárad el a sofőr, valamint csökkenti a teherautó és az útfelület kopását. A megnövelt komfort mellett a Volvo Trucks légrugózása legalább 300 milliméter szabad hasmagasságot kínál, továbbá hatékony védelmet biztosít minden sérülékeny alkatrész számára.

Sorban az utolsó újdonság a dobfékekhez kínált elektronikus szabályzás, melynek köszönhetően számos vezetés-támogató rendszer, így a visszagurulás-gátló is elérhetővé válik. A jobb fékteljesítmény mellett az EBS és a dobfékek kombinációja lehetővé teszi a dinamikus kormányzás megrendelését, valamint a még hatékonyabb fokozatváltásokat, hiszen az I-Shift bizonyos információkat az elektronikus szabályzású fékrendszertől kap.

Kommentek

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.