Az öt évvel ezelőtt bemutatott típushoz a Volvo Trucks két évvel ezelőtt nyúlt hozzá először. Ekkor lett többek között a választható felszereltség része a dinamikus kormányzás. Ezúttal a svédek drasztikusabb fejlesztéseket hajtotta végre az FMX-en.

Újdonság, hogy a dinamikus kormányzás immáron a dupla első tengellyel ellátott teherautók esetében is elérhető, mivel ez a konfiguráció elég gyakori az építőipari alkalmazások esetében. A sofőr számára időt és energiát takarít meg a manőverezés során, hogy alacsony sebességnél kisebb a kormánykerék ellenállása valamint hogy a kormánykerék automatikusan visszatér a középállásba teljesen elfordított kerék esetén.

Ugyancsak újdonság, hogy a Volvo Trucks megnövelt terhelhetőségű első tengelyeket kínál a dupla első tengellyel rendelkező teherautókhoz. Ennek köszönhetően az első tengelyek műszaki terhelhetősége 18-ról 20 tonnára nőtt. Egy négytengelyes, 32 tonna megengedett össztömeggel rendelkező teherautó esetében ezzel megnő a kihasználható platóhossz, mindamellett nő a terhelés elosztásának rugalmassága is. Így rakodás közben gyorsabban elérhető a maximális terhelés, továbbá a vezető biztos lehet a tömegkorlátozások betartásában.

Szintén újdonság, hogy a jövőben a Volvo Trucks akár öttengelyes változatokban is kínálja a FMX-et 10×4-es, valamint 10×6-os hajtásképlettel. A két első tengely akár 20 tonnával is terhelhető, a három hátsó tengely pedig akár 36 tonnával is megbirkózik. További fejlesztés a hátsó légrugózás, mely hajtott első tengely esetén lesz elérhető. Míg a laprugókat általában a kívánt legnagyobb terheléshez méretezik, a légrugózással az aktuális terheléshez igazítható a lengéscsillapítás.

Ez simább vezetési élményt biztosít, így kevésbé fárad el a sofőr, valamint csökkenti a teherautó és az útfelület kopását. A megnövelt komfort mellett a Volvo Trucks légrugózása legalább 300 milliméter szabad hasmagasságot kínál, továbbá hatékony védelmet biztosít minden sérülékeny alkatrész számára.

Sorban az utolsó újdonság a dobfékekhez kínált elektronikus szabályzás, melynek köszönhetően számos vezetés-támogató rendszer, így a visszagurulás-gátló is elérhetővé válik. A jobb fékteljesítmény mellett az EBS és a dobfékek kombinációja lehetővé teszi a dinamikus kormányzás megrendelését, valamint a még hatékonyabb fokozatváltásokat, hiszen az I-Shift bizonyos információkat az elektronikus szabályzású fékrendszertől kap.