Újdonságok a Volvo dömperekhez

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 14.30

Öt új fejlesztést kínál a Volvo Trucks az építőipari alkalmazásokra tervezett FMX-modellhez.

Az öt évvel ezelőtt bemutatott típushoz a Volvo Trucks két évvel ezelőtt nyúlt hozzá először. Ekkor lett többek között a választható felszereltség része a dinamikus kormányzás. Ezúttal a svédek drasztikusabb fejlesztéseket hajtotta végre az FMX-en.

Újdonság, hogy a dinamikus kormányzás immáron a dupla első tengellyel ellátott teherautók esetében is elérhető, mivel ez a konfiguráció elég gyakori az építőipari alkalmazások esetében. A sofőr számára időt és energiát takarít meg a manőverezés során, hogy alacsony sebességnél kisebb a kormánykerék ellenállása valamint hogy a kormánykerék automatikusan visszatér a középállásba teljesen elfordított kerék esetén.

Ugyancsak újdonság, hogy a Volvo Trucks megnövelt terhelhetőségű első tengelyeket kínál a dupla első tengellyel rendelkező teherautókhoz. Ennek köszönhetően az első tengelyek műszaki terhelhetősége 18-ról 20 tonnára nőtt. Egy négytengelyes, 32 tonna megengedett össztömeggel rendelkező teherautó esetében ezzel megnő a kihasználható platóhossz, mindamellett nő a terhelés elosztásának rugalmassága is. Így rakodás közben gyorsabban elérhető a maximális terhelés, továbbá a vezető biztos lehet a tömegkorlátozások betartásában.

Szintén újdonság, hogy a jövőben a Volvo Trucks akár öttengelyes változatokban is kínálja a FMX-et 10×4-es, valamint 10×6-os hajtásképlettel. A két első tengely akár 20 tonnával is terhelhető, a három hátsó tengely pedig akár 36 tonnával is megbirkózik. További fejlesztés a hátsó légrugózás, mely hajtott első tengely esetén lesz elérhető. Míg a laprugókat általában a kívánt legnagyobb terheléshez méretezik, a légrugózással az aktuális terheléshez igazítható a lengéscsillapítás.

Ez simább vezetési élményt biztosít, így kevésbé fárad el a sofőr, valamint csökkenti a teherautó és az útfelület kopását. A megnövelt komfort mellett a Volvo Trucks légrugózása legalább 300 milliméter szabad hasmagasságot kínál, továbbá hatékony védelmet biztosít minden sérülékeny alkatrész számára.

Sorban az utolsó újdonság a dobfékekhez kínált elektronikus szabályzás, melynek köszönhetően számos vezetés-támogató rendszer, így a visszagurulás-gátló is elérhetővé válik. A jobb fékteljesítmény mellett az EBS és a dobfékek kombinációja lehetővé teszi a dinamikus kormányzás megrendelését, valamint a még hatékonyabb fokozatváltásokat, hiszen az I-Shift bizonyos információkat az elektronikus szabályzású fékrendszertől kap.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.