Ford Transit versengő fuvarosoknak

Ford Transit M-Sport Van Sport

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.06.26. 10.00

Raliautós külsővel és prémium belsővel ruházta fel a Ford Transitot a versenyautókat építő M-Sport. Az áruszállító kis szériában piacra is kerül.

Versenyautós külsejű limitált kiadással ünnepli az idén 50 éves Ford Transitot a brit Van Sport. Az áruszállító elkészítésében az M-Sport versenyistálló segédkezett. Utóbbi cég építi többek között a rali-világbajnokságon Ford Fiesta WRC versenyautókat, és ezt használta inspirációnak a Transit átalakításánál.

Az áruszállító versenyautós, spoilerekkel gazdagodott, elöl és hátul, illetve a küszöböknél és a sárvédőknél, valamint hátul a tetőnél is. A tapadásról 18 colos OZ felnikre szerelt széles abroncsok gondoskodnak, a karosszéria súlypontját Eibach ültetőrugók csökkentik. Nem hiányzik a sportkipufogó sem.

A külsőt egyedi matricázás teheti különlegesebbé (a vevő választhat egyszerűbb vagy összetettebb design közül), amely a brit cég versenyautójának látványelemeit követi.

Belül sem hétköznapi az M-Sport Transit, hiszen kézzel varrott bőrborítás kerül az ülésekre és a kormányra. A cég logója mindkét alkatrészen visszaköszön. A biztonsági övek kék színűek, a műszerfal számlapjai pedig fehér-kék megjelenést kapnak.

Nem ez az első, hogy sportos modellt faragnak a Transitból, sőt már hagyománya van. Az első Ford Transit Supervant 1971-ben készítették, a GT40 sportkocsi 5,0 literes V8-as motorját kapta, 240 km/órás sebességre is képes volt. Az 1984-es Supervan II 286 km/órás tempóval repesztett, köszönhetően a Ford Le Mans-i versenyautójában is használt Cosworth V8-as motornak. 1995-ben jött a harmadik, amelybe a Forma-1-ben használt 3,5 literes, 650 lóerős Cosworth motort szerelték. 2000-től azonban már csak külsőleg versenyautósak a sport Transitok, motorjuk általában dízel.

A Vezess.hu 2007-ben és 2014-ben is tesztelte az aktuális változatot.

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.