Versenyautós külsejű limitált kiadással ünnepli az idén 50 éves Ford Transitot a brit Van Sport. Az áruszállító elkészítésében az M-Sport versenyistálló segédkezett. Utóbbi cég építi többek között a rali-világbajnokságon Ford Fiesta WRC versenyautókat, és ezt használta inspirációnak a Transit átalakításánál.

Az áruszállító versenyautós, spoilerekkel gazdagodott, elöl és hátul, illetve a küszöböknél és a sárvédőknél, valamint hátul a tetőnél is. A tapadásról 18 colos OZ felnikre szerelt széles abroncsok gondoskodnak, a karosszéria súlypontját Eibach ültetőrugók csökkentik. Nem hiányzik a sportkipufogó sem.

A külsőt egyedi matricázás teheti különlegesebbé (a vevő választhat egyszerűbb vagy összetettebb design közül), amely a brit cég versenyautójának látványelemeit követi.

Belül sem hétköznapi az M-Sport Transit, hiszen kézzel varrott bőrborítás kerül az ülésekre és a kormányra. A cég logója mindkét alkatrészen visszaköszön. A biztonsági övek kék színűek, a műszerfal számlapjai pedig fehér-kék megjelenést kapnak.

Nem ez az első, hogy sportos modellt faragnak a Transitból, sőt már hagyománya van. Az első Ford Transit Supervant 1971-ben készítették, a GT40 sportkocsi 5,0 literes V8-as motorját kapta, 240 km/órás sebességre is képes volt. Az 1984-es Supervan II 286 km/órás tempóval repesztett, köszönhetően a Ford Le Mans-i versenyautójában is használt Cosworth V8-as motornak. 1995-ben jött a harmadik, amelybe a Forma-1-ben használt 3,5 literes, 650 lóerős Cosworth motort szerelték. 2000-től azonban már csak külsőleg versenyautósak a sport Transitok, motorjuk általában dízel.

A Vezess.hu 2007-ben és 2014-ben is tesztelte az aktuális változatot.