Néhány évtizede sajátos gulyás lázadásnak számított egy kis vért szívni a szocialista államtestből. Otthon az anyós meg néha leengedte a kádba töltött gázolajat, mert azt hitte, fürdővíz. Manapság viszont egyszerű és tetemes károkozásnak tekinthető az üzemanyaglopás, és nincs ebben semmi romantika. A tolvajlások mellett az üzemanyag hígítása is dívik, mellyel sokszor akár 1,5 millió forintos kárt is okozhatnak a járművekben.

A fuvarozócégek kiadásainak közel felét az üzemanyagköltségek teszik ki, ezért a gázolajjal kapcsolatos visszaélések jelentős károkat okozhatnak számukra. A legtöbb bajt máig a tankból történő lefejtés okozza, de gyakori, hogy a tankolás során a gázolaj egy részét kannába töltik. Az ilyen esetek átlagosan 10 százalékkal növelik az üzemanyag-vásárlásra fordított kiadásokat, amivel több millió forintos veszteséget okoznak a vállalatoknak havonta. A károkat gyakran tovább növelik a rossz minőségű, nem megfelelő adalékanyagot tartalmazó vagy hígított üzemanyagok szándékos tankolása. Ezek mértéke járművenként 500 ezer és 1,5 millió forint között mozog.

A lopások felderítését nehezíti, hogy a tolvajok egyre technikásabbá váltak, másrészt a széles körben elterjedt üzemanyagszint-mérő műszerek nem mutatnak ki pontos infókat a gázolaj összetételéről. Ugyanakkor a teherautókba gyárilag beépített mérőegységek sem nyújtanak megfelelő segítséget, mert azok 5-10 százalékos hibahatárral dolgoznak, illetve nem képesek az üzemanyag tartályból történő kiszívásáról riasztást küldeni.

A pontos mérésekhez elengedhetetlen az üzemanyag hőmérsékletének folyamatos monitorozása is, erre azonban a gyári beépítésű eszközök szintén nem képesek. A probléma megoldása érdekében a WebEye Magyarország egy cseh céggel, a MESIT-tel közösen dolgozott ki egy új, komplex üzemanyagmérő és elemző megoldást. A fejlesztés a cseh vállalat civil és katonai repülést kiszolgáló technológiáin alapul, és paraméterektől függően 0,5 és 1,5 százalék alatti hibahatárokkal képes valós idejű információt adni a tankba töltött üzemanyagról. 

Az üzemanyag szintjének, összetételének és hőmérsékletének valós idejű monitorozásával jelentősen csökkenthetőek a gázolajra fordított kiadások, ami egy közepes méretű, 20-30 járművet működtető fuvarozócég számára átlagosan havi 2-3 millió forintos megtakarítást jelenthet.